۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲

ناییج پور:

اصناف کارگری در مازندران شکل گیرد

اصناف کارگری در مازندران شکل گیرد

ساری – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به اهمیت صنوف گفت: باید اصناف کارگری شکل گیرد و این طرح یکی از تکالیف آنی ما است.

به گزارش خبرنگار مهر، تورج ناییج پور پیش از ظهر دوشنبه در آیین تجلیل از کارگران شهرداری بیان داشت: طبق ماده 4 قانون نظام مهندسی باید برای کارگران صلاحیت حرفه ای تعریف شود.

ناییج پور یادآور شد: امیدواریم بتوانیم نسبت به ساماندهی کارگران اقدام شود و امسال نیز بودجه خوبی به آموزش بخش کارگران درنظر گرفته شده است که باید صرف شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان در مازندران گفت: اصناف در دوره های مختلف در ایران نقش بسزایی داشته است و فرهنگ اصناف از ایران به سایر کشورها گسترده می شود و اکنون کشور سوئیس توسط اصناف اداره می شود.

وی افزود: برنامه زمانبندی دقیقی برای ساماندهی کارگران داشته باشیم تا هیچ بخش کارگری استان بدون صنف نباشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه هیچ جامعه ای بدون وجود کارگران نمی تواند به پیشرفت برسد، گفت: بخش زیادی از کارگران در بخش ساختمان فعال هستند و امیدواریم شناسامه فنی ملکی را تکمیل کنیم.

ناییج پور با اشاره به ایمه همه کارگران بیمه حوادث هستند، تصریح کرد: برای کاهش حوادث کارگری باید برنامه ریزی شود تا تلفات را کم کنیم.

به گفته ناییج پور، در بسیاری از کشور حوادث کارگری به عنوان ناهنجار است و تاکنون 700 نفر بر اثر حوادث کار دچار آسیب شدند. 

کد خبر 2280080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha