۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸

زارع‌پور با اشاره به نتایج پینگ‌پنگ‌بازان:

تاثیر مسائل شخصی و زندگی خصوصی بازیکنان در عدم صعود/ نوشاد توجیه نبود

تاثیر مسائل شخصی و زندگی خصوصی بازیکنان در عدم صعود/ نوشاد توجیه نبود

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه هدف تیم‌های ملی مردان و زنان این رشته صعود به دسته اول و دوم جهانی بود که البته موفق به انجام نشدند، در مورد دلایل این ناکامی و در کل عملکرد جهانی پینگ‌پنگ‌بازان توضیح داد. وی در این رابطه به مواردی همچون تاثیر مسائل شخصی و زندگی خصوصی بازیکنان در عدم صعود، ایده‌آل نبودن شرایط نوشاد و نداشتن درگیری با سرمربی هم اشاره کرد.

محمد زارع‌پور  که همراه با تیم ملی تنیس روی میز به محل برگزاری مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان در ژاپن سفر کرده بود، در رابطه با عملکرد دو تیم ملی مردان و زنان اعزامی به این رقابت‌ها به خبرنگار مهر توضیخ داد.

باز هم می گویم هدف صعود به دسته بالاتر بود
رئیس فدراسیون تنیس روی میز اظهارداشت: هدف‌مان طبق برنامه‌ای که سال 2010 ارائه کرده بودیم، این بود که در مسابقات 2014 یعنی همین مسابقات امسال در بخش مردان به دسته اول و در بخش بانوان به دسته دوم صعود کنیم. بر مبنای همین برنامه طی چند سال گذشته در حد امکان کارهای لازم را انجام دادیم. همه دیدند و نتایج هم نشان می‌دهد که در جریان مسابقات قهرمانی جهان، تا یک قدمی صعود در هر دو بخش هم پیش رفتیم اما در نهایت با یکسری اتفاقات مواجه شدیم.

بهترین ترکیب را داشتیم
وی با اشاره به اینکه پیش از اعزام تیم ملی تنیس روی میز به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان گفته بود که ترکیب اعزامی بهترین ترکیب در طول تاریخ این رشته است، ادامه داد: علاوه بر اینکه ترکیب خوبی داشتیم، با قرعه خوبی هم در مسابقات روبرو شدیم. در این رقابت‌ها برای نخستین‌بار تیم ملی موفق به شکست ایتالیا شد ضمن اینکه مقابل آرژانتین و پاراگوئه هم پیروز شد و فقط نتیجه دیدار برابر هند که مسائل روانی هم در آن دخیل بود را واگذار کرد. در نهایت اینکه بالاتر از ایتالیا که دوم شد، سرگروه شدیم و از مرحله مقدماتی صعود کردیم در حالیکه هند اصلا صعود نکرد. 

نیما و افشین عالی بازی کردند
زارع پور با تاکید بر اینکه در جریان دیدارهای تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان نیما عالمیان و افشین نوروزی عملکرد خیلی خوبی داشتند، خاطرنشان کرد: به خصوص افشین نوروزی عملکرد خیلی در مسابقات داشت. نتیجه آن هم در رنکینگ جدید اعلام شده، مشخص شد. افشین نوروزی با 31 پله صعود دومین بازیکن برتر ایران در رده‌بندی جهانی شد. در مقابل اما نوشاد هم نتیجه عملکرد نه چندان خوبش را دید و با سقوط زیادی مواجه شد.

مسائل شخصی یک بازیکن و ارتباط آن با ناکامی در صعود به دسته یک
رئیس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید دوباره بر اینکه طی سه چهار سال گذشته بارها گفتم که می‌توانیم در مسابقات 2014 به دسته یک صعود کنیم، تصریح کرد: با بازی این بازیکنان و نتایج قابل قبولی که به دست آوردیم، تمام شرایط برای این صعود مهیا بود اما یکسری مسائل شخصی یک بازیکن یعنی نوشاد عالمیان که مربوط به زندگی خصوصی خودش هم می‌شود، باعث عدم دستیابی به این هدف شد.

عملکرد غیر حرفه‌ای بازیکن حرفه ای و توضیح سرمربی
وی به عملکرد نوشاد عالمیان (پاره کردن راکت) پس از شکست برابر اسلواکی که همین نتیجه منجر به ناکامی از صعود به دسته اول شد، اشاره کرد و یادآور شد: سرمربی تیم ملی باید در کمیته فنی حاضر شده و در مورد این رفتار غیر حرفه‌ای نوشاد توضیح داد. این کار غیر حرفه‌ای بود که از یک بازیکن حرفه‌ای سر زد.

قبول دارم که اردوی کمی داشتیم
زارع‌پور با اشاره به اردویی که تیم ملی تنیس روی میز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جهان، در مجارستان برگزار کرد و طی آن دیدارهایی هم با بازیکنان تیم میزبان (مجارستان) و صربستان داشت، گفت: قبول دارم که باید خیلی بیشتر از این بازیکنان را به اردوی برون مرزی اعزام می‌کردیم اما ما در کل با در نظر گرفتن منابع مالی که در اختیار داشتیم، شرایط تمرین، اردو و سفر را مهیا کردیم.

قابل مقایسه با دیگر کشورها نیستیم
وی صحبت‌های خود در این بخش را اینگونه ادامه داد: باید بپذیریم که به لحاظ مالی و داشتن توانایی مادی برای مهیا کردن شرایط سفر و حضور در اردوهای برون مرزی قابل مقایسه با دیگر کشورها نیستیم. من سال 2012 برنامه دادم که نوشاد و نیما عالمیان همراه با پوریا عمرانی و افشین نوروزی در لیگ اروپا توپ بزنند ضمن اینکه در ادامه قراردادی که با کمپ اشلاگر داشتیم، این بازیکنان تمرینات‌شان را در این کشور ادامه دهند. اینها برنامه‌هایی بود که اگر اجرا می!شد قطعا می‌توانستیم به دسته یک صعود کنیم هرچند تا یک قدمی آن هم پیش رفتیم اما در نهایت نشد.

سرمربی باید نوشاد را توجیه می‌کرد
رئیس فدراسیون تنیس روی میز در رابطه با اینکه "چرا نوشاد عالمیان پس از شکست برابر اسلواکی که در واقع همین نتیجه باعث ناکامی ایران در عدم ورود به دسته یک شد،روکش راکتش را پاره کرد"؟، اظهارداشت: نوشاد در کل در شرایط خیلی ایده‌آلی نبود. همان طور که گفتم یکسری مسائل شخصی که مربوط به زندگی خصوصی این بازیکن می‌شود، در عملکردش تاثیر گذاشته بود. اما با همه اینها در مورد این عملکرد از سرمربی تیم ملی توضیح می‌خواهیم چون او نقش تعیین کننده داشت و می‌توانست پیش از دیدار حساس و تعیین کننده برابر اسلواکی، نوشاد را از هر چهت توجیه و آماده کند.

اگر اسلواکی را می‌بردیم ...
وی تاکید کرد: در هر صورت اگر تیم ملی مقابل اسلواکی پیروز می‌شد باید در دیدار بعد به مصاف انگلستان می‌رفت که سابقه شکست دادن این تیم در مسابقات سال 2010 را داشتیم و در نهایت وارد دسته یک می‌شدیم اما الان ایتالیا که در مرحله مقدماتی شکستش دادیم و پائین‌تر از ما قرار گرفت، به جای ما به این دسته مسابقات صعود کرده است. اگر به دسته یک جهانی صعود می‌کردیم، خیلی خوب بود چون جنگیدن برای بقا در این دسته به مراتب از تلاش برای صعود به آن بهتر است.

اعلام نتیجه کمیته فنی
زارع‌پور در پاسخ به این پرسش که "در کل یکی از دلایل اصلی ناکامی ایران در صعود به دسته اول چگونگی عملکرد نوشاد عالمیان بود"؟، گفت: ما یک تیم همدل و یکدست در مسابقات داشتیم اما نوشاد ایده‌آل نبود. در کل باید دلایل ناکامی ایران در رسیدن به هدفی که داشت که در کمیته فنی بررسی شود. برای برگزاری هر چه سریعتر این جلسه، دبیر فدراسیون باید کارهای مقدماتی لازم را انجام دهد و قطعا نتایج آن را اعلام می‌کنیم.

هم راضی هستم و هم ناراضی
وی افزود: در کل اینکه ورزش قابل پیش‌بینی نیست و اگر غیر از این بود نام آن را ورزش نمی‌گذاشتند. مجموع یکسری اتفاقات باعث شد نتوانیم به دسته اول صعود کنیم. ضمن اینکه در کل از عملکرد بازیکنان راضی هستم هر چند از عملکرد آنها در دیدار آخر رضایت ندارم.

عملکرد بانوان هم قابل تقدیر است
رئیس فدراسیون تنیس روی میز در بخش دیگر گفتگو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد تیم ملی بانوان در مسابقات قهرمانی جهان هم توضیح داد و اظهارداشت: تیم بانوان هر پنج دیدار مقدماتی خود را با برد به پایان رساند و این برای نخستین‌بار بود که شاهد چنین عملکردی بودیم. در حالیکه به خاطر محدودیت‌های مالی، تیم بانوان بعد از المپیک 2012 کمتر به سفر برون مرزی رفت. با همه اینها در مورد تیم بانوان هم پیش‌بینی‌مان صعود به دسته دوم بود. بازیکنان این تیم برای این صعود تلاش و پشتکار زیادی داشتند که قابل تقدیر است.

فکر می‌کردیم نیوزلند حریف‌مان شود نه مکزیک
وی با یادآوری اینکه تیم ملی بانوان به خاطر شکست برابر مکزیک فرصت صعود به دسته دوم را از دست داد، گفت: بعد از استراحت در مرحله حذفی، منتظر نتیجه دیدار نیوزلند و مکزیک بودیم تا حریف‌مان مشخص شود. فکر می‌کردیم در این بازی نیوزلند برنده شود و به عنوان حریف ما تعیین شود اما اینطور نشد. در هر صورت تیم بانوان به مکزیک باخت و نتوانست صعود کند. این تیم در مسابقات امسال چهار پله صعود داشت. تا همین جا که بالا آمدند، قابل تقدیر است. خانم لیموچی به عنوان سرمربی تلاش زیادی برای هماهنگی تیم داشت.

محرومیت افشین به نفعش تمام شد
"شما تاکید کردید که افشین نوروزی بهترین عملکرد که را نسبت به دیگر بازیکنان در مسابقات قهرمانی جهان داشت. حالا از محروم کردن این بازیکن که یک سال پیش رای به آن دادید، پشیمان نیستید"؟، زارع‌پور در پاسخ به این پرسش گفت: من فکر می‌کنم آن محرومیت تجربه خوبی برای افشین شد و بارها خودش هم به این موضوع اشاره کرده است. اگر قرار بود افشین در همان روال به کارش ادامه دهد شاید فقط 2 سه سال می‌توانست برای تنیس روی میز ایران کار کند اما حالا با شرایطی که پس از آن محرومیت به دست آورده و روحیه‌ای که دارد، 6 - 5 سال دیگر می‌تواند در تیم ملی کار کند.

ماجرای درگیری با سرمربی تیم ملی چه بود؟
رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به پرسش پایانی مهر مبنی بر اینکه "ماجرای درگیری شما با سرمربی تیم ملی چه بود"؟، گفت: درگیری! هیچ درگیری بین من و آقای جعفری‌پور پیش نیامد. می‌توانید این موضوع را از خودش هم بپرسید. 

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان مسابقات تنیس روی میز تیمی قهرمانی جهان که در ژاپن جریان داشت، هر یک از تیم‌های ملی مردان ایران چهار پله صعود کردند و به ترتیب در رده 29 دسته دوم و 23 دسته سوم قرار گرفتند.

کد خبر 2286762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha