۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷

گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ایتالیا؛

اطلاعات آماری از فینال لیگ اروپا/ از حضور 450 عکاس و خبرنگار تا میزبانی سویا

اطلاعات آماری از فینال لیگ اروپا/ از حضور 450 عکاس و خبرنگار تا میزبانی سویا

فینال لیگ اروپا در حالی امشب بین دو تیم سویا اسپانیا و بنفیکای پرتغال برگزار می‌شود که 450 عکاس و خبرنگار نوشتاری آنرا پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به تورین ایتالیا، دیدار فینال لیگ اروپا چهارشنبه شب از ساعت 23:15 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه یوونتوس آره نا در شهر تورین ایتالیا و بین دو تیم سویا اسپانیا و بنفیکای پرتغال برگزار می‌شود که نگاهی به آمارهای این بازی خالی از لطف نیست:

* سویا میزبان، بنفیکا میهمان
در فینال لیگ اروپا نماینده اسپانیا به عنوان میزبان مسابقه انتخاب شده و تیم بنفیکای پرتغال هم میهمان خواهد بود. به این ترتیب نیمکت شمالی ورزشگاه متعلق به سویای میزبان و نیمکت جنوبی متعلق به بنفیکای مهیمان است.

* جایگاه تماشاگران دو تیم
هواداران تیم سویا در قسمت شمالی ورزشگاه حضور خواهند داشت و تماشاگران تیم بنفیکا هم اجازه دارند تا در قسمت جنوبی ورزشگاه یوونتوس آره‌نا بنشینند.

* اعلام تعداد نفرات کمیته اجرایی و داوطلبان
تعداد 100 نفر از یوفا در کمیته اجرایی فینال لیگ اروپا فعالیت می‌کنند که تمام وظایف میزبانی و فراهم کردن شرایط مسابقه را بر عهده دارند. 200 نفر هم به صورت داوطلبانه با یوفا همکاری می‌کنند. همچنین تعداد اتومبیل‌هایی که برای فینال مورد استفاده قرار گرفته، 74 دستگاه است.

* 700 کارمند موظف به پوشش فینال
طبق اعلام یوفا، 200 مدیا سِت از ایتالیا وظیفه فیلمبرداری از کل مسابقه را بر عهده دارند. مدیا سِت در ایتالیا متعلق به برلوسکونی است. همچنین 500 کارمند از شبکه‌ها و شرکت‌های دیگر به جز ایتالیا، وظیفه پوشش فینال را بر عهده دارند.

* 450 عکاس و خبرنگار نوشتاری
برای فینال لیگ اروپا 300 خبرنگار نوشتاری در ورزشگاه حضور دارند. همچنین 150 عکاس و تکنسین هم برای فینال در ایتالیا حضور دارند.

* محل کار رسانه‌ها در یوونتوس آره‌نا
216 میز برای رسانه‌‌ها در ورزشگاه محل فینال لیگ اروپا پیش بینی شده است. 73 جایگاه گزارش زنده بازی برای گزارشگران تلویزیون و رادیو تدارک دیده شده است. همچنین 200 نفر از اهالی رسانه جایگاه  ندارند و از روی صندلی‌های معمولی بازی را دنبال خواهند کرد.

* خرید حق پخش اختصاصی توسط 120 دوربین
طبق اعلام یوفا، 120 دورین داخل ورزشگاه هستند که حق پخش اختصاصی فینال لیگ اروپا را خریداری کرده‌اند.

* دو دوربین فوق سریع برای پوشش فینال
همچنین 32 دوربین در ورزشگاه وجود دارد که بازی را به صورت زنده به تصویر می‌کشد. اسپایدر کم، دوربین روی هلی کوپتر و همچنین دو دوربین فوق سریع از جمله این دوربین‌ها برای پوشش فینال است.

* فروش حق پخش زنده توسط 100 کمپانی
حق پخش فینال لیگ اروپا در اختیار 100 کمپانی قرار دارد. تخمین زده شده است که 175 میلیون نفر در سراسر جهان و به طور میانگین 55 تا 60 میلیون نفر به صورت زنده فینال لیگ اروپا را تماشا خواهند کرد.

* نحوه اختصاص بلیت برای تماشاگران
ورزشگاه یوونتوس 39 هزار نفری است. به هر تیم 9 هزار بلیت برای در اختیار قرار دادن هوادارانشان اختصاص یافته است. 9500 بلیت هم روی سایت یوفا به فروش رفته و سایر بلیت‌ها هم به صورت آزاد در اختیار هوادارانی که قصد حضور در فینال لیگ اروپا را داشته‌اند، گذاشته شده است.

کد خبر 2291173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha