۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۵۲

قدیری ابیانه:

روزانه 22 دقیقه کار مفید می‌کنیم/ چون نفت داریم نیازی به کار نمی‌بینیم

روزانه 22 دقیقه کار مفید می‌کنیم/ چون نفت داریم نیازی به کار نمی‌بینیم

گرگان – خبرگزاری مهر: سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این که مردم ایران هیچ وقت در مسائل اقتصادی و شعار سال خود را مخاطب نمی دانند، گفت: کار مفید ادارای در ایران روزانه 22 دقیقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن قدیری ابیانه عصر شنبه در همایش رسانه و مقاومت ابراز داشت: مردم باید بدانند همگام با شعار سال و مسائل جامعه باید در رفتار خود تغییر ایجاد و در این راستا در کنار مسئولین تلاش کنند.

وی با اشاره به آثار توهم نفتی در کشور تصریح کرد: آثاری همچون مطالبه گری، نارضایتی، نفوذ ناکارآمدی، امید به غیر خود بستن، در انتظار شانس نشستن و امید به مذاکرات 1+5  بستن از جمله آثار توهم نفتی در کشور است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه تنبلی اجتماعی یکی از آثار این وابسته بودن به اقتصاد نفتی است، ادامه داد: این باور در بین مردم ایران به وجود آمده است که دولت باید به فکر معیشت آنها باشد و مشکلات آنها را حل کند.

وی اضافه کرد: در ایران مردم رابطه بین مالیات دادن و خدمات گرفتن را نمی‌دانند در حالی در کشورهای دیگر مردم به ازای خدماتی که از دولت دریافت می‌کنند مالیات می‌دهند.

وی امید بستن به مذاکرات 1+5 را بسیار بیهوده دانست و عنوان داشت: اگر آمریکا بدون قید و شرط هم ان مذاکرات قبول کند باز هم مشکلات به طور کامل حل نمی شود  و آیا مگر کشورهای دیگر که با آمریکا ارتباط دارند مشکلی ندارند و این در صورتی است که خود کشور آمریکا نزدیک به 50 میلیون فقیر دارد.

وی افزود: مشکل ما این است که چون فکر می‌کنیم نفت داریم نیاز به کار نیز نیست و این همان استراتژی است که استعمار برای کشور مورد هدف قرار داده است تا به این وسیله تولید ثروت را در کشور متوقف کند و این انتظار را برای مردم ایران به وجود آورده است که با وجود درآمدهای نفتی احتیاجی به کار و تلاش  نیست.

کار مفید ادارای در ایران 22 دقیقه است

کارشناس عالی وزارت خارجه  ساعت مفید کار را در بین کارکنان ادارات 22 دقیقه اعلام کرد و اظهار داشت: این امر باعث عقب ماندگی کشور می شود و این در حالی است که در  کشورهایی همچون ژاپن و کره کار مفیدشان  بین 8 و 9 ساعت است.

وی ادامه داد: مردم ایران دچار تنبلی اجتماعی هستند که بعد از کشورهای عربی رتبه دوم را دارا بوده و این امر باعث ایجاد اقتصاد استراحتی در کشور می شود و همچنین مردم ایران در اسراف نیز رتبه های اول را در جهان دارند.

قدیری ابیانه با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مردم ایران باید خودشان وارد اقتصاد مقاومتی شوند که در غیر این صورت مجبوریم تا وارد اقتصاد ریاضتی شویم  و در واقع شرایط کل کشور تحت تاثیر نحوه مصرف  و تفکر جامعه است.

وی بهره وری را در ایران بسیار پایین دانست و خاطرنشان کرد: ما دچار ویروس تبلی شده ایم  چرا که بهره وری را رعایت نمی کنیم و در این صورت لازم نیست ما را تحریم کنند، چرا که ما به وسیله خودمان، خود را تحریم کرده‌ایم.

این نویسنده گفت: یکی از نیازهای دشمن اخلال در تولید، کشتن ایرانیان و تحلیل در سرمایه است که ما خود در کشور بدون وجود آنها همه شرایط را به وجود آورده ایم و اگر ما خود تحریم برای خودمان به وجود نمی آوردیم هیچ وقت تحریم های دشمن بر ما اثر گذار نبود.

ما دچار اقتصاد استراحتی هستیم

وی افزود: اقتصاد ما نه مقاومتی، نه ریاضتی و نه حماسی است بلکه ما دارای یک اقتصاد استراحتی هستیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بین التعطیل بودن را یکی معظلات کشور عنوان کرد، ابراز داشت: بین التعطیل بودن باعث بیکاری جامعه شده است و همچنین کاهش ساعات اداری به تولید ضربه وارد می کند.

وی با اشاره به راه کارهای اقتصاد پویا در کشور عنوان داشت: کار و تلاش آحاد مردم ایران ، پرهیز از اسراف  و پرهیز از خرید کالاهای خارجی باعث خنثی شدن تحریم ها می شود  و کاهش وابستگی به نفت را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 2293093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha