۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۲۴

اوضاع آشفته کادر فنی تیم ملی؛

از اصرار سرمربی تنیس روی میز به استعفا تا انکار رئیس فدراسیون!

از اصرار سرمربی تنیس روی میز به استعفا تا انکار رئیس فدراسیون!

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا اعلام کرد که قصد ادامه همکاری با این تیم را ندارد. وی تا به امروز بارها روی این موضوع تاکید کرده است. در مقابل اما رئیس فدراسیون تاکید دارد که هیچ استعفایی از سرمربی تیم ملی دریافت نکرده و تصمیمی هم برای تغییر وی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرماه سال گذشته و پس از مدت‌ها تعطیلی تمرینات تیم ملی تنیس روی میز، برگزاری دو پروتور جهانی در لهستان و آلمان بهانه برای از سرگیری اردوهای آماده‌سازی این تیم شد. اما تنها چند روز پس از استارت ملی پوشان در اردو، ابراهیم علیدخت از سرمربیگری تیم ملی تنیس روی میز استعفا کرد.

علیدخت که فرودین‌ماه سال گذشته سرمربیگری تیم ملی تنیس روی میز را پذبرفته بود در شرایطی از این مسئولیت کناره‌گیری کرد که برنامه‌های خود را برای آماده‌سازی تیم ملی تا پایان سال 92 و بعد از آن حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان (ژاپن) و بازی‌های آسیایی 2014 به فدراسیون اعلام کرده بود. حتی رئیس فدراسیون هم بارها اعلام کرده بود که علیدخت تا پایان بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی سرمربی تیم ملی خواهد بود اما در نهایت این مربی به خاطر نبودن شرایط برای کار مستقل و بدون دخالت مجبور به استعفا شد.

بعد از این کناره‌گیری خیلی زود از احمد جعفری‌پور به عنوان گزینه اصلی برای هدایت ملی‌پوشان تنیس روی میز نام برده شد و خیلی هم طول نکشید این مسئولیت به طور رسمی به وی سپرده شد. علیدخت 22 مهرماه استعفا کرد و پس از توافقات اولیه میان جعفری‌پور و مسئولان فدراسیون، وی 4 آبان‌ماه به طور رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس روی میز منصوب شد.

بدین ترتیب جعفری‌پور که طی یک مقطع زمانی دیگر هم سرمربی تیم ملی بود دوباره عهده‌دار این مسئولیت شد و چند ماه پس از شروع به کار دوباره‌اش،  برنامه‌های خود را به فدراسیون ارائه کرد. این برنامه چگونگی آماده‌سازی تیم ملی تا مسابقات قهرمانی جهانی و بعد از آن بازی‌های آسیایی را شامل می‌شد. بر اساس این برنامه که البته خیلی هم دقیق و کامل اجرا نشد، پینگ‌پنگ‌بازان در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کردند و چهار پله هم صعود پیدا کردند اگرچه به دسته اول که هدف اصلی‌شان بود، راه نیافتند. 

با این حال تیم ملی تنیس روی میز پس از بازگشت از ژاپن و حداکثر پس از چند هفته استراحت باید پیگیر تمرینات خود برای بازی‌های آسیایی می‌شد اما این تیم به جای برنامه تمرینی با استعفای تلویحی سرمربی خود مواجه شد. استعفایی که بارها توسط خود سرمربی در رسانه‌ها عنوان شده و همچنان هم وی روی آن تاکید دارد اما رئیس فدراسیون نسبت به آن اظهار بی اطلاعی می‌کند و می‌گوید از نظر ما جعفری‌پور همچنان سرمربی است. 

سرمربی تیم ملی: با این شرایط راضی به ادامه همکاری نیستم
به گزارش مهر، گفته می‌شود که پرداخت نشدن حق و حقوق‌ها دلیل نارضایتی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز و تصمیم وی برای قطع همکاری است. البته جعفری پور هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشت اما روی حرفش برای کناره گیری همچنان ایستاده است.

وی در گفتگو با مهر اظهارداشت: البته هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام اما احتمال اینکه با شرایط راضی به ادامه همکاری شوم، خیلی کم است. باید به یکسری مسائل رسیدگی شود تا راضی به برگشت شوم در غیر اینصورت در کنار خانواده‌ام باشم تا در تیم ملی؛ در مورد دلایل این تصمیم هم فعلا حرفی نمی‌زنم اما به موقع آنها را بازگو می‌کنم. فقط اینکه اگر شرایط ایده آل مهیا باشد، به کارم در کادر فنی ادامه می‌دهم اما اگر شرایط به گونه‌ای باشد که ذره‌ای از خواسته‌هایم دور شوم، راضی به ادامه کار نخواهم شد.

رئیس فدراسیون: استعفا! خبر ندارم
محمد زارع‌پور اما طی گفتگو با خبرنگار مهر از استعفای سرمربی تیم ملی اظهار بی اطلاعی کرد. وی اظهارداشت: آقای جعفری‌پور اگر صحبتی دارند، باید بیایند و به صورت حضوری آن را مطرح کنند در حالیکه بعد از مسابقات جهانی تا به امروز وی را ندیده‌ام. از نظر من او همچنان سرمربی تیم ملی است و همچنان هم در خدمت‌شان هستیم. ضمن اینکه جعفری‌پور برای بازی‌های آسیایی برنامه داده و باید طی یک جلسه در مورد این برنامه‌ها صحبت کنیم. در کل تصمیمی هم برای تغییر سرمربی ندارم.

اوضاع آشفته کادر فنی تیم ملی
به گزارش مهر، در هر صورت آشفتگی و بلا تکلیفی کادر فنی، تنها موضوعی است که تیم ملی تنیس روی میز این روزها با آن مواجه است و این در حالی است که به گفته زارع‌پور اعزام پینگ‌پنگ‌بازان به بازی‌های آسیایی قطعی است! اگرچه در فهرست 20 رشته‌ای که طبق اعلام کمیته ملی المپیک اعزام آنها به بازی‌های آسیایی قطعی است، نامی از تنیس روی میز برده نشده است.

گفته می‌شود این رشته در کنار سیزده رشته دیگر در گروه سوم  ورزش‌هاست که اعزام آنها در حال ارزیابی است چون شانس کسب طلا یا در کل مدال را اصلا ندارد و حتی در این گروه اولویت رشته‌هایی مانند شنا، شیرجه و واترپلو، دوچرخه سواری و جودو بالاتر از تنیس روی میز است.

با این حال اما بهتر است هرچه زودتر به اوضاع آشفته تیم ملی که تا چند ماه پیش درگیر قهر و اعتصاب بازیکنان، برگزار شدن یا نشدن مسابقات انتخابی و ... بود رسیدگی شود تا حداقل این تیم وارد فاز تازه‌ای از مشکلات و بلاتکلیفی نشود. به خصوص اینکه قطعی شدن استعفای جعفری‌پور، فدراسیون تنیس روی میز مجبور می‌کند برای دهمین‌بار طی چهار سال گذشته اقدام به انتخاب سرمربی برای تیم ملی بکند.

طی این مدت به ترتیب فواد کاسب، محمدرضا میرالماسی، ریچارد پرآوازه، دیمیتری لونگو، مهرداد بابادیوند، ابراهیم علیدخت، احمد جعفری‌پور و دوباره ابراهیم علیدخت و احمد جعفری‌پور به عنوان مربی و سرمربی در کادر فنی تیم ملی مشغول به کار شده‌اند. 

کد خبر 2295133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha