۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴

در گفتگو با مهر عنوان شد:

هر روز منتظر ورود نمایندگان "وادا" هستیم/ شاید هم سفرشان لغو شود

هر روز منتظر ورود نمایندگان "وادا" هستیم/ شاید هم سفرشان لغو شود

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: ماموران آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ طبق اعلامی که به نادو داشتند، قرار است سفری به ایران داشته باشند اما بعید نیست این سفر لغو شود.

لطفعلی پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هشداری که به ورزشکاران برای حضور سرزده ماموران آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) داده است، اظهارداشت: این هشدار بر اساس اطلاعی داده شد که بابت سفر آنها به ایران کسب کردیم و اینکه ورزشکاران رشته‌های مختلف آماده این حضور باشند درحالیکه دلیلی برای اطلاع رسانی نبود و ورزشکاران همیشه و در هر شرایطی باید آماده حضور سرزده ماموران وادا باشند.

وی تاکید کرد: اطلاعی که در مورد سفر نمایندگان وادا به ایران داریم دقیقا در حدی آنچه که اطلاع رسانی کردیم، است. قرار است دو نفر از کشور آلمان به ایران سفر کنند و از ورزشکاران پنج رشته نمونه‌گیری کنند؛ همین. ما برای این دو نفر بر اساس مشخصاتی که ارائه کردند و از طریق رایزنی با نهادهای مربوطه ویزای لازم را دریافت کردیم تا از این بابت مشکلی برای سفرشان ایجاد نشود اما در مورد اینکه این برنامه چه زمان اجرا می‌شود، چیزی نمی‌دانیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد اینکه گفته می‌شود برنامه اردویی برخی رشته‌ها مانند وزنه‌برداری به خاطر سفر ماموران وادا به ایران به هم ریخته است، گفت: آنچه مسلم است که ورزشکاران در رشته‌های مختلف هستند که باید خود را با برنامه وادا هماهنگ کنند. در واقع وادا بر اساس برنامه‌ای که از چند ماه پیش از رشته‌های مختلف می‌گیرد، برنامه‌های خود را برای اعزام مامور و انجام نمونه‌گیری تنظیم می‌کند. بنابراین نمی‌توان مدعی شد که به خاطر سفر ماموران وادا برنامه‌های تمرینی مختل شده است.

دبیر کل نادو گفت: ما هم مانند همه فدراسیون‌ها و ورزشکارن هر روز منتظر تماس ماموران وادا هستیم که بگویند به ایران رسیده‌ایم اما تا به امروز خبری در این مورد نشده است.

پورکاظمی در پایان تاکید کرد: طبق آنچه اعلام شده ماموران وادا به ایران می‌آیند اما هیچ بعید هم نیست این سفر لغو و یا به زمان دیگری موکول شود. به هر حال وادا یک نهاد مستقل است که برای اجرای برنامه‌های خود نیاز به هماهنگی به هیچ نهاد و کشوری ندارد. ماموران وادا هر گاه تشخیص دهند به کشوری سفر می‌کنند.

کد خبر 2296340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha