۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲

در نشست امرور کمیته المپیک؛

هیات اجرایی اعزام رشته‌های انفرادی به بازی‌های آسیایی را تایید کرد

هیات اجرایی اعزام رشته‌های انفرادی به بازی‌های آسیایی را تایید کرد

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در ادامه بررسی رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی، اعزام ورزشکاران رشته‌های انفرادی - به صورت حداقلی - را هم تایید کرد اگرچه موافقت نهایی وزارت ورزش و جوانان را به عنوان شرط لازم دراین زمینه لحاظ کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که طی سه هفته گذشته هیچ نشستی نداشتند، امروز شنبه برگزار کننده جلسه‌ای بودند تا طی آن در مورد وضعیت کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی و رشته‌های شرکت کننده بحث و بررسی کنند.

اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که در آخرین نشست خود اعزام 20 رشته را به بازی های آسیایی قطعی کرده بودند، در نشست امروز خود رشته‌های حاضر در گروه سوم، یعنی گروهی که شانسی برای کسب مدال ندارند را مورد بررسی قرار دادند. آنها در این نشست به این نتیجه رسیدند که کاروان ایران در رشته‌های انفرادی این گروه مانند تنیس روی میز، اسکواش، شنا، شیرجه، بدمینتون و سه گانه حضور حداقلی داشته باشد.

این تصمیم در راستای حفظ انگیزه ورزشکاران اینگونه رشته‌ها اتخاذ شد و اینکه ورزش ایران در این رشته‌ها هم حضور خود را حفظ کند. در هر صورت هیات اجرایی در نشست امروز خود اعزام حداقلی ورزشکاران رشته‌های انفرادی - اگرچه شانسی برای مدال نداشته باشند - را تایید کرد اما موافقت نهایی وزارت ورزش و جوانان را به عنوان شرط لازم دراین زمینه لحاظ کرده است.

قرار است در نشست‌های آتی در مورد رشته‌های تیمی گروه سوم مانند راگبی، هاکی، واترپلو و سپک تاکرا نیز بحث و تصمیم گیری شود.

به گزارش مهر، کشتی شامل آزاد و فرنگی، فوتبال، دوومیدانی، جودو، شمشیربازی، کاراته، ووشو، والیبال (سالنی)، بسکتبال، هندبال، قایقرانی، تیر و کمان، تیراندازی، تکواندو، کبدی، سپک‌تاکرا، دوچرخه‌سواری، بوکس و وزنه‌برداری 20 رشته‌ای هستند که پیش از این و بنا به تصمیم هیات اجرایی اعزام آنها به بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون قطعی شده بود.

 

کد خبر 2297577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha