۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۳۵

در گفتگو با مهرعنوان شد؛

اعتراض به حضور جوانان در بسکتبال غرب آُسیا/ با نایب قهرمانی پاسخ همه را دادیم

اعتراض به حضور جوانان در بسکتبال غرب آُسیا/ با نایب قهرمانی پاسخ همه را دادیم

مربی تیم بسکتبال جوانان با تاکید بر اینکه این تیم یک سر و گردن از بزرگسالان غرب آسیا بالاتر بود و به همین دلیل نایب قهرمان منطقه شد، گفت: این در حالی است که پیش از آغاز مسابقات به حضور ایران به خاطر ترکیب جوانی که در اختیار داشت، اعتراض شده بود اما نایب قهرمانی ما به نوعی پاسخ این اعتراض را داد.

محمدرضا اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر نایب قهرمانی تیم بسکتبال جوانان در جمع بزرگسالان غرب آسیا را نتیجه هماهنگی و کار چند ساله بازیکنان این تیم در کنار یکدیگر عنوان کرد و اظهارداشت: ما در حالی صاحب این عنوان شدیم که تنها نتیجه یکی از دیدارهای‌مان را واگذار کردیم آن هم مقابل اردن که به عنوان میزبان از تمام پتانسیل‌های خود بهره می‌برد.

وی به دیگر تیم‌های شرکت کننده در مسابقات غرب آسیا اشاره کرد و گفت: البته سایر تیم‌ها هم در سطح خیلی بالایی حاضر شده بودند حتی فلسطین که برخلاف انتظارمان تیم خیلی خوبی بود. این تیم یک مربی آمریکایی در اختیار داشت و بازیکنی که سال گذشته عنوان بهترین ریباندر لیگ چین را به دست آورده بود و البته بازیکن آمریکایی – فلسطینی که حضورش در ترکیب فلسطین تاثیرگذار بود.

این مربی ادامه داد: با همه اینها بازیکنان‌مان با اعتماد به نفس بالا در اولین دیدار خود فلسطین را شکست دادند و مقابل سایر حریفان‌شان هم خیلی خوب ظاهر شدند. سوریه تیم خوبی را راهی این مسابقات کرده بود. عراق با مربی اروپایی و بازیکنان قابلی که داشت، دیدارهای خوبی را برگزار کرد. من فکر می‌کنم این تیم طی یکی دو سال آینده یکی از قدرت‌های غرب آسیا می‌شود.

مربی تیم بسکتبال جوانان با اشاره به حضور بازیکنان دو ملیتی در ترکیب تیم اردن تاکید کرد: همه تیم‌ها برای کسب سهمیه مسابقات استانکوویچ با بهترین ترکیب و شرایط در غرب آسیا شرکت کرده بودند اما تیم جوانان ایران در میان این تیم‌ها که همگی بزرگسالان خود را در اختیار داشتند نایب قهرمان شد.

اسلامی به یک موضوع اشاره کرد و گفت: این در حالی است که تیم‌های غرب آسیا به حضور ایران در مسابقات منطقه به خاطر ترکیب جوانانی که انتخاب کرده بود، اعتراض کرده بودند، خود ما هم این موضوع را در اردن و در جریان مسابقات متوجه شدیم اما خوشحالیم که با نایب قهرمانی خود پاسخ اعتمادی که رئیس و دبیر غرب آسیا یعنی مشحون و جان تابت کرده بودند را دادیم.

وی با اشاره به حضور چندساله بازیکنان تیم بسکتبال جوانان در کنار یکدیگر خاطرنشان کرد: فدراسیون نگاه ویژه به این رده سنی داشت و بر اساس آن تیم جوانان با هدف 4 ساله شکل گرفت. نایب قهرمانی به دست آمده هم نتیجه همکاری و هماهنگی خوبی است که میان بازیکنان ایجاد شده است ضمن اینکه همکاری من به عنوان مربی با میلوش پی‌ایچ نیز کماکان ادامه خواهد داشت.

مربی تیم بسکتبال جوانان با اشاره به حضور این تیم در مسابقات رده سنی جوانان غرب آسیا گفت: سال گذشته در مرحله نخست این رقابت‌ها که خودمان میزبان آن بودیم قهرمان شدیم و حالا با تکرار این عنوان در مرحله دوم مسابقات هستیم که از 17 تیرماه در عراق آغاز می‌شود. بعد از آن هم تمرینات‌مان را برای مسابقات قهرمانی آسیا در قطر ادامه می‌دهیم. سه تیم اول این مسابقات سهمیه جهانی می‌گیرند اما تلاش و خواست ما این است که به عنوان بهترین تیم آسیا، جهانی شویم.

محمد رضا اسلامی تاکید کرد که تیم بسکتبال جوانان می‌تواند پشتوانه خوبی برای بسکتبال ایران باشد.

 

کد خبر 2302752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha