۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۲۸

آیت الله حسینی بوشهری:

ایران طرح مشترکی با آمریکا برای حمایت از عراق ندارد/ ماموریت داعش اسلام‌هراسی است

ایران طرح مشترکی با آمریکا برای حمایت از عراق ندارد/ ماموریت داعش اسلام‌هراسی است

قم- خبرگزاری مهر: امام جمعه قم گفت: ما هیچ طرح مشترکی برای حمایت از عراق با آمریکایی ها نخواهیم داشت و معتقدیم آمریکا رأس همه فتنه‌ها است و چنین همراهی امکانپذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به تحولات اخیر کشور عراق گفت: امروز بخشی از استان‌های عراق در اختیار نیروهای داعش است که البته اینها اجیر شده هستند و بزرگ کردن آنها کار درستی نیست.

وی با بیان این که تحولات عراق با توافق پشت پرده در حال رخ دادن است افزود: اگر این گونه نبود چطور ممکن است عده‌ای وارد شهر موصل شوند و تیری شلیک نشود و استاندار فرار کند و نیز 50 هزار نفر از ارتش محل خدمت خود را ترک کنند. مجموع این اتفاقات چیزی جز توطئه را نشان نمی‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: با فتوای مرجعیت حضور جوانان رشید عراق از شیعه و سنی، تدابیر دولت عراق در این زمینه و عزل فرماندهان خائن ارتش و جایگزین کردن آنها با نیروهای انقلابی این توطئه‌ها خنثی می‌شود.

وی گفت: آنها در سوریه متحمل شکست سنگینی شدند و برای این که بخواهند بر این شکست خود سرپوش بگذارند وارد عراق شدند اما بدانند که پیروزی نهایی نصیب ملت عراق خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که عراق یک خطای استراتژیک داشته است، افزود: اعتماد بیش از اندازه به نیروهای بعثی و مسئولیت دادن آنها در ارتش خطای استراتژیک بزرگی بود که امروز شاهد خیانت این افراد به کشور عراق هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هدف نیروهای داعش تکمیل کردن طراحی‌های دشمنان است و آنها جنایات فجیعی انجام می‌دهند تا چهره زشت و کریهی از اسلام به دنیا نشان دهند و اسلام هراسی را تقویت کنند.

آمریکا رأس همه فتنه‌ها است

وی تصریح کرد: ما در هیچ طرح مشترکی برای مسئله عراق با آمریکایی‌ها همکاری نخواهیم کرد و اگر کسی مطرح کند ایران و آمریکا برای حمایت از عراق با یکدیگر همکاری می‌کنند این امر هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد چرا که معتقدیم آمریکا رأس همه فتنه‌ها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفتم تیرماه سالروز شهادت دکتر بهشتی اظهار داشت: ایشان انصافاً وقف اسلام بودند و با دانش، تجربه و برنامه ریزی در مسیر خدمت به مردم تلاش کردند.

وی افزود: شهادت دکتر بهشتی جنایت و قساوت دشمنان را نشان داد و از طرفی نشان داد که انقلاب اسلامی دارای پشتوانه‌های عظیمی است که از دست رفتن شخصیت‌های بزرگ، این انقلاب را از بین نخواهد برد بلکه مقتدرتر می‌کند.

تلاش دستگاه قضا باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

امام جمعه قم با بیان این که قوه قضائیه یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی است عنوان کرد: بخش مهمی از اهداف نظام از سوی قوه قضائیه تحقق می‌یابد و مردم از دستگاه قضا امنیت اخلاقی، اجتماعی و استقرار عدالت را انتظار دارند.

وی با بیان این که تلاش دستگاه قضا باید پیشگیری از وقوع جرم باشد، افزود: رسیدگی به تخلف و جرم وظیفه قوه قضائیه است اما این قوه باید به گونه ای برنامه ریزی کند تا جرمی نرخ ندهد.

باید زمان رسیدگی به پرونده ها کم شود

حسینی بوشهری با تاکید بر استفاده دستگاه قضا از فناوری‌های نوین، کاهش زمان و فرآیند دادرسی را یکی از دغدغه‌های مردم برشمرد و افزود: امروز فرآیند دادرسی ها طولانی است و باید زمان رسیدگی به پرونده ها کم شود و همچنین رویکرد حبس زدایی و مجازاتهای جایگزین باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای معتادین در جهان و کشور ایران اظهار داشت: سن اعتیاد هم رو به کاهش است و شاهد روی آوردن جوانان و نوجوانان به مواد مخدر هستیم و استفاده از مواد مخدر صنعتی هم در حال افزایش است و از طرفی زنان نیز به سمت اعتیاد کشیده شده‌اند که آمار بالای زنان معتاد تأکیدی بر ضرورت نگرانی جدی در این عرصه دارد و رسانه ملی باید در راستای آگاهی مردم از عوارض خطرناک مواد مخدر برنامه سازی‌های مستمری داشته باشد.

مذاکره کنندگان مورد اعتماد نظام هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 افزود: این مذاکرات وارد نگارش متن پیش‌نویس شده است اما به خاطر زیاده خواهی غربی‌ها کار به سختی پیش می‌رود.

وی افزود: مذاکره کنندگان مورد اعتماد نظام هستند اما باید خطوط قرمز را رعایت کنند و دشمن هم باید سر عقل بیاید و از فرصت طلایی حسن نیت ایران استفاده کند چرا که در نهایت آنها ضرر خواهند کرد نه ملت ایران.

آیت ‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از ملت ایران در خصوص برگزاری باشکوه مراسم نیمه شعبان اظهار داشت: از دست اندر کاران حریم کریمه اهل‌بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران و از همه مسئولان استان و شهرداری قم که انصافاً کارستانی از خدمات در این ایام انجام داده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان نیز گفت: در این ماه مقامات انسان بالا می‌رود و در روایات داریم اگر کسی 6 خصوصیت و ویژگی را در ماه رمضان داشته باشد گناهان او مورد آمرزش قرار می‌گیرد که این 6 ویژگی شامل حفظ دین و جلوگیری از آلوده شدن، به جا آوردن صله رحم و عدم آزار همسایگان، رعایت حقوق برادران و عدم تجاوز از مرزهای الهی است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور همچنین با اشاره به فرارسیدن 31 خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اظهار داشت: شهید چمران شخصیتی بی ادعا، خدوم و مسئولیت پذیر بود که در طول دوران جنگ با تشکیل ستاد جنگ‌های چریکی صدمات مهلکی به دشمن وارد کرد.

وی افزود: شهید چمران با داشتن درجه علمی بالا اما همانند سربازی عادی در صحنه جنگ حضور داشت و با عزت و تعهد به اسلام جان خود را اهدا کرد و با آبرو به پیشگاه خداوند رفت.

 

کد خبر 2315571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha