۳ تیر ۱۳۹۳، ۹:۰۶

ابتکار خبر داد:

اعلام پیام صلح و دوستی مردم کردستان در اجلاس جهانی محیط زیست

اعلام پیام صلح و دوستی مردم کردستان در اجلاس  جهانی محیط زیست

سنندج-خبرگزاری مهر: رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: پیام صلح و دوستی مردم کردستان در شکستن تفنگ ها و سوزاندن قفس پرندگان را در اجلاس جهانی محیط زیست اعلام می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در اولین همایش منطقه ای طلوع دوباره محیط زیست که در سالن اجتماعات مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار شد، گفت: در دوره کنونی که شاهد وقوع خشونت های فراوانی در اکثر نقاط دنیا به ویژه در کشورهای همسایه ایران هستیم،در کردستان پیام عشق و صلح و دوستی به تمام جهان صادر می شود.

وی عنوان کرد: شکارچیان کردستانی نهضت زیبای برای شکستن اسلحه های خود و آزاد کردن پرندگان و سوزاندن قفس ها آغاز کردند و اینگونه پیام صلح و عشق و دوستی را نه تنها برای مردم استان و کشور بلکه برای تمامی دنیا داشتند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه این پیام جهانی است دراجلاس چند روز آینده وزرای محیط زیست سراسر دنیا که در کشور کنیا برگزار می شود این پیام مردم کردستان را اعلام خواهم کرد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: این حرکت ارزشمندی که از کردستان شروع شده و در کرمانشاه هم ادامه یافته و به سایر نقاط کشور هم سرایت خواهد کرد قطعا منجر به مهار معضل شکار بی رویه ای خواهد شد که آسیب های فراوانی به تنوع زیستی وارده کرده و می کند.

ابتکار بیان کرد: مهمترین و اثرگذارترین عاملی که موجب حفاظت از گونه های در معرض تهدید می شود بدون شک مشارکت مردمی است.

وی با بیان اینکه از سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست حمایت خواهیم کرد، افزود: اعطای جایزه ملی از سوی ریاست جمهوری به تشکل های فعال زیست محیطی کشور در سال جاری نمادی از حمایت دولت از این سازمان های مردم نهاد است.

وی ادامه داد: کسب جایزه ملی ایران توسط انجمن زیست محیطی چیای مریوان هم نشان از فعال بودن و مشارکت مردم این استان در سازمان های مردم نهاد است و امیدواریم این روند در استان همواره استمرار داشته باشد.

 

کد خبر 2318173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha