۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۰

آخوندی:

ضرورت حرکت به سمت حمل و نقل ریلی/ احداث 15 هزار کیلومتر خط ریلی در برنامه است

ضرورت حرکت به سمت حمل و نقل ریلی/ احداث 15 هزار کیلومتر خط ریلی در برنامه است

اصفهان – خبرگزاری مهر: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی بیان داشت: چون حجم حمل و نقل شرکت فولاد زیاد است باید تلاش شود تا بخش عمده حمل و نقل ریلی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی ظهر پنج شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه خط ریلی UIC60 در شرکت ذوب‌آهن اصفهان، افتتاح رسمی پالایشگاه و باتری شماره یک کک سازی ذوب آهن اصفهان افزود: البته بایدحرکت به سمت حمل و نقل ریلی باعث هزینه اضافه نشود.

وی ادامه داد: لذا اگر می خواهیم ایمنی را افزایش دهیم باید در حد ممکن با ریل کارها را انجام داد و پیش بینی کرد تا حمل بار با ریل انجام شود.

آخوندی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه توسعه راه آهن و خطوط ریلی از اولویتهای این وزارتخانه است بیان داشت: ما 10 هزار کیلومتر خط آهن را در پیوست قانونی داریم و نیازمند سه هزار و 500 کیلومتر ریل نیز برای بهبود وضعیت خط آهن موجود هستیم لذا در مجموع حدود 15 هزار کیلومتر خط آهن را در برنامه داریم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: لذا با توجه به اینکه هر کیلومتر راه آهن نزدیک به 120 تن آهن می خواهد ما حدود یک میلیون و 800 هزار تن مصرف ریل داریم که رقمی قابل توجه است و ارزش دارد ذوب آهن در این خصوص سرمایه گذاری کند و چنانچه استانداردهای لازم و مطلوب را داشته باشد ما خریدار محصول هستیم.

 

کد خبر 2320216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha