۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۲

رفتن من دخالت دولت محسوب نمی‌شود؛

شایسته: تغییرات مدیریتی تنیس از داخل کشور به گوش مسئولان جهانی رسید

شایسته: تغییرات مدیریتی تنیس از داخل کشور به گوش مسئولان جهانی رسید

رئیس پیشین فدراسیون تنیس در مورد پیگیری‌های مسئولان فدراسیون جهانی در رابطه با تغییرات مدیریتی ایجاد شده در این فدراسیون گفت: با توجه به مصوبه سال گذشته ITF انجام این پیگیری‌ها طبیعی است اما من به خاطر پایان دوره چهار ساله‌ام از فدراسیون رفتم پس این دخالت دولت به حساب نمی‌آید. ضمن اینکه فکر می‌کنم جابه‌جایی های انجام شده از داخل کشور به گوش مسئولان جهانی رسیده است.

مجید شایسته در آغاز گفتگو با خبرنگار مهر به قانونی که سال گذشته در جریان اجلاس سالیانه فدراسیون بین‌المللی تنیس (ITF) به تصویب رسید، اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس این قانون که با رای 98 درصدی اعضای شرکت کننده به تصویب رسید، دولت‌ها اجازه دخالت در امور فدراسیون‌های تنیس کشورشان را ندارند. در آن اجلاس مصوب شد که اگر دولت‌ها در امور داخلی فدراسیون‌های تنیس دخالت کنند، آن فدراسیون تعلیق خواهد شد.

وی تاکید کرد: اما اینجا ایران است و تغییر و تحولات هم به خودمان مربوط می‌شود به خصوص اینکه دلیل آن پایان دوره چهار ساله ریاست من در فدراسیون تنیس بود. به هر حال نظر مسئولان وزارت ورزش این بود که برای این فدراسیون تا زمان برگزاری مجمع انتخابی سرپرست تعیین کند. به خصوص اینکه ثبت‌نام کاندیداهای فدراسیون تنیس در موعد مقرر انجام شد اما مراحل قانونی برگزاری مجمع همچنان در حال پیگیری است. به گفته دوستان هنوز تایید صلاحیت برخی از کاندیداها نیامده و به همین دلیل مجمع تا به امروز برگزار نشده است.

رئیس پیشین فدراسیون تنیس که پنج سال این فدراسیون را اداره کرد، یادآدور شد: رفتن من از فدراسیون تنیس دخالت دولت به حساب نمی‌آید چون این کار به خاطر پایان دوره چهارساله ریاستم انجام شد به همین دلیل وزارت ورزش و جوانان تصمیم به انتخاب سرپرست گرفت. به هر حال فدراسیون‌ها زیر نظر وزارت ورزش اداره می‌شوند و از این وزارتخانه بودجه می‌گیرند پس حق مسئولان وزارت ورزش و جوانان است که برای آنها تصمیم‌گیری کنند.

شایسته ادامه داد: حالا هم یک فرد با تجربه سرپرست فدراسیون تنیس شده و ظاهرا پیگیر کارهاست تا انتخاب را برگزار کند. این هم که مسئولان فدراسیون جهانی پیگیر تغییر و تحولات مدیریتی در فدراسیون ایران هستند، طبیعی است اگرچه فکر می‌کنم این خبر از داخل کشور خودمان به گوش مسئولان جهانی رسیده است اما به هر حال اجازه نمی‌دهیم مسئولان جهانی تنیس در رابطه با این موضوع دخالتی داشته باشند و بخواهند اقداماتی مانند تعلیق تنیس ایران را انجام دهند چون همانطور که گفتم کنار گذاشتن من و انتخاب سرپرست دخالت دولت ایران به حساب نمی‌آید.

وی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: من پنج سال تنیس ایران در فضایی آرام اداره کردم. در این مدت اتفاقات خوبی هم برای تنیس کشورمان افتاد که آخرین آن صعود به رقابت‌های دسته دوم دیویس کاپ بود اما با همه اینها اعتقاد دارم تنیس ارث پدری من نیست و صندلی ریاست آن هم فقط متعلق به من نیست. به همین دلیل من به عنوان مجید شایسته و کسی که تا همین چند روز پیش تنیس ایران را مدیریت می‌کرد اجازه نمی‌دهیم مسئولان جهانی تصمیمی در این زمینه بگیرند.

رئیس پیشین فدراسیون تنیس که برای حضور در انتخابات دوره جدید این فدراسیون هم کاندیدا شده است، در پایان گفتگو با مهر ابراز امیدواری کرد که این انتخابات هر چه زودتر برگزار شده و تکلیف ریاست تنیس ایران مشخص شود. وی همچنین گفت اگر هر فردی دراین انتخابات بیشترین رای را بیاورد به او برای پیشبرد اهدافش کمک خواهد کرد.

به گزارش مهر، دوره چهار ساله ریاست مجید شایسته در فدراسیون تنیس تیرماه به پایان رسید. در همین راستا هفته کذشته ابوالحسن مهدوی، مدیرعامل پیشین باشگاه مس کرمان با حکم وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد.

کد خبر 2352024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha