۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵

غلامرضا شعبانی‌بهار مطرح کرد؛

مشکل کمبود تحرک در نیمی از مردم ایران/ ورزش بر حوزه جوانان سایه افکنده

مشکل کمبود تحرک در نیمی از مردم ایران/ ورزش بر حوزه جوانان سایه افکنده

اصفهان – خبرگزاری مهر: معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: نیمی از مردم ایران با مشکل کمبود تحرک دست و پنجه نرم می‌کنند و باید تلاش کنیم که این کمبود را با ورزش جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شعبانی بهار عصر امروز در حاشیه سفر به اصفهان در جمع روسای هیئت‌های ورزشی این استان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در دوران فعالیت وزارت ورزش و جوانان، پیشرفت‌های خوبی در این ورزش ایجاد شده و تلاش می‌کنیم که در اختصاص بودجه به استان‌ها، ارتباط دوسویه را در دستور کار قرا ردهیم.

وی با بیان اینکه شرایط ورزش کشور به میزان قابل توجهی پیچیده و گسترده بوده، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر مسائل ورزش بر حوزه جوانان این وزارتخانه سایه افکنده و حق جوانان در این زمینه ضایع شده و باید کاری کنیم که این مسئله برطرف شود.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه توسعه ورزش‌های همگانی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته، بیان داشت: ما باید کاری کنیم که برای سلامت تمامی اقشار جامعه برنامه‌ریزی کنیم و این مسئله باید بیش از قهرمان‌پروری مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح ورزش برای همه از 11 مرداد امسال در هفت استان کشور در حال اجرا بوده، ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که همه اقشار جامعه به سمت ورزش گرایش پیدا کنند و استان اصفهان در این زمینه شرایط بسیار خوبی دارد و باید کاری کرد که از ظرفیت‌های این استان بهره برد.

شعبانی بهار با بیان اینکه نباید توسعه ورزش همگانی را فدای ورزش قهرمانی کرد، گفت: سلامتی مردم برای همه اهمیت دارد و در شرایطی که نیمی از مردم کشور با مشکل کم تحرکی دست و پنجه نرم می‌کنند و 35 درصد از بانوان مشکل چاقی دارند، باید به آن توجه نشان داد.

وی گفت: همه باید از افراط و تفریط در ورزش خودداری کنیم و نباید به ورزش همگانی بی‌توجه باشیم و به همین دلیل وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کند که بودجه خاصی را برای ورزش همگانی به فدراسیون‌اهای مختلف اختصاص دهد و در این زمینه بودجه 15 میلیارد تومانی اختصاص داده شده است.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بيان اينکه افزايش تحرک مردم سبب توسعه سلامت جامعه مي‌شود، گفت: افزايش تحرک، سبب کاهش مفاسد اجتماعي مي‌شود و در حال حاضر شرايط سرانه ورزشي در استان اصفهان بسيار پايين بوده و بايد کاري کنيم که سرانه ورزشي اين استان افزايش يابد.

وي با اشاره به مشکل ساخت ورزشگاه نقش‌جهان اضافه کرد: اميدوار هستم که ورزشگاه نقش‌جهان هرچه سريعتر تکميل شود و مسئولان استان اصفهان و کشور هرچه سريعتر براي ساخت آن اقدامي صورت دهند.

 

کد خبر 2353391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha