۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۰۴

رنجبر ضرابی:

301 میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم به کشاورزان همدان پرداخت شد

301 میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم به کشاورزان همدان پرداخت شد

همدان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه علاوه بر خرید تضمینی گندم 90 درصد پول کشاورزان پرداخت شده، گفت: 301 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و 30 میلیارد تومان باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رنجبر ضرابی ظهر پنج شنبه در شواری برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه گستره فعالیت در بخش کشاورزی زیاد است، اظهار داشت: بخش عظیمی از فعالیت های کشاورزی در فصل تابستان انجام می شود.

وی با بیان اینکه برخی از فعالیت های جهاد کشاورزی مانند گندمف خرید گندم، تولید گندم، مکانیزاسیون، تهیه کود و غیره اهمیت ملی دارند، ادامه داد: این فعالیت ها در استان همدان به نحو احسن انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه علاوه بر خرید تضمینی گندم 90 درصد پول کشاورزان پرداخت شده، عنوان کرد: 301 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و 30 میلیارد تومان باقی مانده است.

رنجبر ضرابی با بیان اینکه در سال 89 و 90 برای تامین کود سختی های زیادی کشیده شد تا نیاز مردم تامین شود، ادامه داد: 40 هزار تن کود در سال 91، سال گذشته 100 هزار تن و امسال 155 هزار تن کود برای کشاورزان تامین شد و در تامین کود هیچگونه نگرانی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته 36 میلیارد تومان در بحث مکانیزاسیون که مباحث آب نیز در دل آن است هزینه شد، افزود: امسال نیز 46 میلیارد تومان تهسیلات برای مکانیزاسیون در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در بحث اقتصاد کشاورزی برنامه استان تهیه شده است، ادامه داد: با توجه به گستره فعالیت ها جهاد کشاورزی در بیش از 30 طرح کشوری به دنبال تامین اعتبار است.

علیرضا رنجبر ضرابی با بیان اینکه یکی از کار های ارشمند انجام شده تخصیص سه و هفت درصد از اعتبارات ملی بخش کشاورزی به استان همدان است، افزود: اعتبارات بخش کشاورزی در کشور حدود 20 درصد است که استان همدان از نظر جذب اعتبار وضعیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در سال 91 اعتبار دریافتی استان همدان از محل اعتبارت ملی چهار و چهار دهم میلیارد و سال گذشته 36 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: امسال اعتبارات ملی دیر تخصیص داده شد و با پیگیری های انجام شده 57 میلیارد تومان اعتبار مصوب امسال در بخش کشاورزی برای استان همدان که 11 و نیم میلیارد تومان آن گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در بخش آب دو هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار ملی بوده است، بیان کرد: اعتبارات استان در بخش آب برای استاندارد سازی ماشین آلات کشاورزی، خود کفایی گندم، تولید شیر، تولید محصول ارگانیک، آبیاری تحت فشار و غیره هزینه می شود.

رنجبر ضرابی با بیان اینکه 50 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 12 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: 10 هزار هکتار از اراضی از محل اعتبارات و دو هزار هکتار را وزیر جهاد کشاورزی و معاونان قول داده اند تامین اعتبار کنند.

وی با بیان اینکه کل اعتبار کشاورزی استان همدان 20 درصد رشد داشته است، بیان کرد: در شهرستان ملایر طرحی به نام آبیاری کم فشار برای باغ ها برنامه ریزی شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه از جلسه آینده به عنوان عضو ناظر مجلس در جلسات حضور خواهم داشت، عنوان کرد: درخصوص تامین آب کشاورزی در مجلس مصوبه ای ایجاد شد که 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به آب روستایی کمک می شود.

ابراهیم کارخانه ای با بیان اینکه بخش عمده ای از روان آب ها از کشور خارج می شوند، عنوان کرد: سه میلیارد متر مکعب آب از کشور خارج می شود که اگر 50 میلیون متر مکعب ان به همدان داده شود مشکل آب استان همدان حل می شود.

وی با بیان اینکه باید  به مرکز تحقیقات کشاورزی کمک شود چراکه مرکز تحقیقات کشاورزی اتاق فکر کشاورزی استان همدان است، بیان کرد: تهیه و تدوین نقشه جامع کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد و تا زمانی که این نقشه تهیه نشود نمی توان برای کشاورزی استان راهبردی تعیین کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهر همدان کارهای خوبی در راستای تهیه نقشه جامع کشاورزی انجام شده است، ادامه داد: روند تحقق اعتبارات کشور نشان می دهد که سال به سال وضعیت کشور بعد از آغاز تحریم ها بهتر می شود.

کارخانه ای با بیان اینکه در سال 91 از 210 هزار میلیارد تومان 105 هزار میلیارد تومان از اعتبارات محقق شد که با بحران مواجه شدیم، عنوان کرد: در سال گذشته از 210 هزار میلیارد که با متمم به 170 هزار میلیارد تبدیل شد 150 هزار میلیارد تومان و در سال جاری تا تاریخ 25 مرداد ماه 74 درصد درامد های کشور محقق شده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی نظارت است، ادامه داد: مکان های زیادی وجود دارد که باید نظارت شوند و نمایندگان مجلس در همه جا حق اظهار نظر دارند.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه صرفه جویی در آب براساس آبیاری تحت فشار باید خود را نشان دهد، بیان کرد: اگر آبیاری تحت فشار و صرفه جویی انجام شود اما حفاظت انجام نشود تاثر گذار نخواهد بود.

محمود رضا عراقی با بیان اینکه امروز جای مماشات در بحث آب و عدم حفاظت از آب وجود ندارد، عنوان کرد: امروز فقط با سازه نمی توان کاری انجام داد و باید کارهای بهره وری نیز انجام شود و برای کار حفاظت وجود داشته باشد.

سرپرست محیط زیست استان همدان در ادامه با بیان اینکه هر انسان روزانه 15 کیلو گرم هوا مصرف می کند، افزود: از لحظه ورود نخستین ریز گردها به استان همدان هزار و 455 مورد آنالیز در شهر همدان انجام شده است.

سید عادل عربی با بیان اینکه هوای شهر همدان در سال گذشته 318 روز سالم و 46 روز وضعیت هشدار داشت، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون هوای همدان دو روز در وضعیت هشدار و باقی روز ها هوا سالم بوده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست استان به 13 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: تاکنون 200 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

سرپرست محیط زیست استان همدان با بیان اینکه از شهرداری انتظار می رود در راستای توسعه فضای سبز اقدامات بیشتری انجام دهد، اظهار داشت: محیط زیست استان نیاز به مساعدت استاندای و نمایندگان مجلس دارد.

کد خبر 2368545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha