۶ مهر ۱۳۹۳، ۸:۴۵

سروش مقدم عنوان کرد:

متاسفانه جذابیتهای همدان برای مردم آنقدر بدیهی شده که قیمت آن را نمی دانیم

متاسفانه جذابیتهای همدان برای مردم آنقدر بدیهی شده که قیمت آن را نمی دانیم

همدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه توسعه گردشگری در همدان در گرو شناساندن مزیت های گردشگری استان به دنیا است، گفت: متاسفانه جذابیت های استان همدان برای مردم همدان آنقدر بدیهی شده که قیمت آن را نمی دانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ریحان سروش مقدم شامگاه شنبه در همایش روز جهانگردی در همدان اظهار داشت: شعار امسال روز جهانگردی در کشور " دوست گردشگر، دوست فردا"بوده که به معنای ارتباط بین میزبان و میهمان است.

وی با بیان اینکه اولین سمپوزیوم گردشگری با همکاری ملل متحد برگزار خواهد شد، افزود: سیاست های کلی دولت تدبیر و امید در گردشگری جذب 20 میلیون گردشگر تا افق سال 1404 است که این افق نیاز به برنامه ریزی مدون دارد.

سروش مقدم یکی از مزایای گردشگری در کشورهای مسلمان و شیعه نشین را گردشگری حلال عنوان کرد و گفت: در استان همدان نیز می توان با استفاده از گردشگری حلال و فرهنگی درآمد زایی کرد.

وی ادامه داد: استان همدان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت ها در حوزه گردشگری باید نقش مطلوبی را ایفا کند و مدیریت ارشد استان تکلیفی را بر روی سازمان میراث فرهنگی استان همدان گذاشته و آن این است که محور توسعه استان گردشگری محسوب شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان داشت: برای توسعه گردشگری در استان همدان باید محور های و مزیت های گردشگری استان همدان شناسانده شود.

سروش مقدم در ادامه سخنانش گردشگری را ایجاد رابطه بین مردم به عنوان میزبان و مهمان عنوان کرد و گفت: در واقع گردشگری ایجاد فرصت های مختلف و صدور هویت و حمیت ملی و معرفی آن به دنیا است.

سهم صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال در استان همدان 3.4 دهم است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه سخنانش سهم صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال در استان را مهم عنوان کرد و گفت: سهم صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال در استان همدان 3.4 دهم است که باید تا افق سال 1404 به 25 درصد برسد.

سروش مقدم سهم استان همدان در جذب گردشگر برای سال 1404 را 20 میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: استان همدان در زمینه های مختلف گردشگری، گردشگری دینی، گردشگری تاریخی، گردشگری فرهنگی و گردشگری سلامت حرف برای گفتن دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تاکید بر اینکه غذاهای سنتی همدان، فرهنگ قومیت های مختلف و آداب و رسوم و لباس همدان همه می تواند پتانسیلی برای توسعه گردشگری همدان باشد، افزود: متاسفانه جذابیت های استان همدان برای مردم همدان آنقدر بدیهی شده که قیمت آن را نمی دانیم.

سروش مقدم تعداد مسافران همدان در شش ماه نخست سال جاری را یک میلیون و 900 هزار و 960 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد مسافران مقیم تاسیسات گردشگری 830 هزار نفر در تابستان و در شش ماه نخست سال یک میلیون و 382 هزار و 247 نفر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان تعداد گردشگران خارجی را دو هزار و 323 نفر در تابستان اعلام کرد و گفت: در شش ماه نخست سال پنج هزار و 791گردشگر خارجی وارد استان همدان شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 200 درصد افزایش یافته است.

 

 

 

کد خبر 2378924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha