۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛

تیم ملی بسکتبال برابر چین پیروز شد/ کره یا قطر حریف ایران در نیمه نهایی

تیم ملی بسکتبال برابر چین پیروز شد/ کره یا قطر حریف ایران در نیمه نهایی

تیم ملی بسکتبال ایران دیدار حساس خود برابر چین برای سرگروهی در دور دوم بازی‌های آسیایی را با پیروزی پشت سر گذاشت. تیم ایران که تا اینجای کار همه حریفان خود را شکست داده است در مرحله نیمه نهایی با بازنده دیدار تیم‌های کره جنوبی و قطر پیکار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، تیم‌های ملی بسکتبال ایران و چین دیدار سرگروهی خود در دور دوم بازی‌های آسیایی اینچئون بعد از ظهر امروز یکشنبه (به وقت محلی) برگزار کردند که در پایان تیم ایران با حساب 75 بر 67 از سد حریف خود گذشت و به عنوان صدرنشین راهی مرحله نیمه نهایی شد. تیم ایران کوارترهای اول و سوم این بازی را به ترتیب با امتیازات 22 بر 13 و 21 بر 18 به سود خود به پایان برد. در کوارتر دوم نیز دو تیم در امتیاز 13 مساوی شدند و کوارتر پایانی را چین 23 بر 19 برد.

مهمد بچیروویچ سرمربی ایران که می‌خواست صدرنشینی تیمش در این بازی مسجل شود از باتجربه ترین بازیکنان در ترکیب اصلی استفاده کرد. صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان، حامد حدادی، حامد آفاق و مهدی کامرانی از ابتدا در ترکیب اصلی تیم ایران قرار گرفتند. در تیم چین نیز خبری از ستاره‌های این تیم نظیر یی جیان لیان و ژی ژی نبود و چین با ترکیبی کاملا جوان راهی این دوره از بازی‌ها شده تا خود را برای المپک ریو آماده کند.

این بازی حواشی جالبی هم داشت. علاوه بر اینکه وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و دیگر مسئولان کاروان ایران این بازی را نظاره گر بودند، هواداران کره‌ای که به سالن آمده بودند یکصدا تیم ایران را تشویق کردند. البته تعداد آنها به مراتب کمتر از تماشاگران چینی بود.

تیم ایران با این برد به عنوان صدرنشین گروه خود راهی مرحله بعد شد و روز سه‌شنبه با بازنده دیدار تیم‌های کره و قطر پیکار می‌کند. جدال این دو تیم امشب برگزار می‌شود.

 

کد خبر 2379062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha