۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۸

امیرعبدالهیان در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه قبرس: 

حامیان تروریسم با نمایش های نظامی و بمباران هوائی به دنبال حل مشکلات داخلی خود هستند

حامیان تروریسم با نمایش های نظامی و بمباران هوائی به دنبال حل مشکلات داخلی خود هستند

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: حامیان تروریسم، اینک نیز با نمایش های نظامی و بمباران هوائی به دنبال حل مشکلات داخلی خود هستند نه مبارزه واقعی با تروریسم.

به گزارش خبرگزاری مهر، الکساندرس زنون، قائم مقام وزیر خارجه قبرس در تهران با حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و تحولات منطقه گفتگو کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در این ملاقات با اشاره به موضع ثابت و آشکار جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه مبنی بر اینکه راه حل بحران در این کشور ، نظامی نیست و نمی توان با استفاده از تروریسم، حکومت ها را سرنگون کرد و مردم باید در این خصوص تصمیم بگیرند، افزود: حامیان تروریسم، اینک نیز با نمایش های نظامی و بمباران هوائی به دنبال حل مشکلات داخلی خود هستند نه مبارزه واقعی با تروریسم.

حسین امیر عبداللهیان مبارزه باتروریسم را یک موضوع قابل توجه و مهم جهانی بر شمرد و افزود: تکرار خطاها و اشتباهاتی که در گذشته انجام شد، کمکی به ثبات و امنیت منطقه نخواهد کرد و زمینه سوء استفاده تروریست ها و تقویت آنان را فراهم می آورد.

قائم مقام وزیر خارجه قبرس نیز با اشاره به نگرانی کشورش از افزایش افراط گرائی و تروریسم در منطقه بر لزوم مبارزه واقعی با این پدیده خطرناک، تاکیدکرد.

وی با  اشاره به نقش مثبت و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه ، تبادل  نظر و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را مفید و مهم برشمرد و ضرورت تداوم این گفتگوها را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 2388702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha