۱۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵

نویسنده‌ای که کتاب خودش را خواندنی می‌داند

نویسنده‌ای که کتاب خودش را خواندنی می‌داند

فریبا کلهر، رمان خود با عنوان«سی‌سا سیاوش» را به نوجوانان پیشنهاد می‌کند تا در تعطیلات نوروز بخوانند.

به گزارش خبرنگار مهر، این رمان برای مخاطب نوجوان نوشته و از دو بخش واقعیت و خیال و فانتزی تشکیل شده است. شیوه روایت این داستان، در کنار طنز آرامی که دارد به گونه‌ای است که بخش اول داستان زمینه‌ای را برای باورپذیری بخش دوم از آن مهیا می‌کند.

در این داستان با سه کودک روبرو هستیم که در شرایطی خاص توسط یک دکتر هندی در تهران به دنیا می‌آیند. این پزشک دارای ویژگی خاصی است که می‌تواند از طریق دست‌هایش، ذهنیت خود را به بدن نوزادان منتقل کند و درباره این سه نوزاد نیز او تمامی اسطوره‌های موجود در ذهن خودش را به آنها منتقل می‌کند که مهمترین آنها اسطوره راما یا همان سیاوش است.

رمان «سی‌سا سیاوش»، شرح درگیری این سه کودک با اسطوره‌ها است و انتظاری که برای ظهور نفر چهارم می‌کشند که بیاید و آنها را از این وضعیت نجات دهد.

کلهر در پاسخ به این‌که چه کتاب دیگری را می‌تواند به نوجوانان پیشنهاد کند تا در ایام نوروز بخوانند می‌گوید: واقعیت ماجرا، کتابی که نخوانده‌ان را نمی‌توانم پیشنهاد کنم؛ آنچه خوانده‌ام را هم نپسندیده‌ام.

نشر آموت پیش از این از فریبا کلهر، مجموعه داستان «قصه‌های یک دقیقه‌ای» و رمان «شوهر عزیز من» را منتشر کرده؛ «سی‌سا سیاوش» هم از سوی آمئت در اختیار علاقه‌مندان ق5رار گرفته است.

 

کد خبر 2258332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha