۲۹ آذر ۱۳۸۹، ۱۶:۰۰

آیت‌الله مظاهری:

معارف اهل بیت در عرصه‌های بین‌المللی معرفی شود

معارف اهل بیت در عرصه‌های بین‌المللی معرفی شود

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: معرفی تعلیمات و معارف اهل بیت (ع) در عرصه‌های بین‌المللی باید با پشتوانه بسیار قوی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار با مسئولان دانشکده اهل‌بیت اصفهان با تاکید بر اینکه امروز استفاده از شیوه‌های نوین دانشگاهی در آگاهی بخشی به جوامع مختلف یک راهکار موثر محسوب می‌شود، افزود: معرفی تعلیمات و معارف اهل‌بیت (ع) در عرصه بین‌المللی و به شیوه‌های نوین دانشگاهی نیاز امروز بشریت است و باید با پشتوانه علمی و مالی بسیار قوی انجام شود.

وی با بیان اینکه برخی از مظاهر فساد در جامعه افزایش یافته است، اظهار داشت: برخی مظاهر فساد اخلاقی، عقیدتی، فرهنگی و سیاسی جامعه در دانشگاه‌ها افزایش یافته و باید برای جلوگیری از ورود این مفاسد به اماکن آموزشی برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با ابراز خرسندی از تاسیس دانشکده اهل‌بیت، ترویج معارف اهل‌بیت(ع) را امری مقدس و ارزشمند دانست و تصریح کرد: نباید غافل شویم که امروزه همگان به دنبال رویارویی و مقابله با اسلام ناب هستند و بر همین اساس باید شرایطی ایجاد شود تا مفاهیم، تعلیمات و معارف اهل بیت(ع) در عرصه‌های بین‌المللی با پشتوانه‌های قوی علمی و مالی به همگان القا شود.

وی افزود: اساتید و متصدیان دانشکده اهل‌بیت لازم است علاوه بر برخورداری از تعهد و سابقه اخلاقی مناسب، تخصص کافی در زمینه علوم اسلامی و معارف شیعی داشته باشند تا بتوانند به صورت شایسته به ترویج معارف اهل‌بیت(ع) بپردازند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به لزوم تلاش هرچه بیشتر برای اسلامی شدن دانشگا‌ه‌ها و حاکمیت مبانی انسان‌ساز دینی در مراکز علمی و آموزشی، تاسیس دانشکده اهل‌بیت(ع) را گامی بلند در این زمینه ارزیابی کرد و تطبیق امور و مسائل جاری در این دانشکده با موازین اسلام و تشیع را ضروری‌تر از سایر مراکز دانشگاهی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که دانشکده اهل‌بیت به منظور تبیین معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) تاسیس شده، باید همه امور جاری در آن و طرز رفتار مدیران، اساتید و دانشجویان آن دانشکده مطابق با دستورات و سفارشهای قرآن و عترت و مورد رضایت حضرات معصومین باشد.

آیت‌الله مظاهری خلوص نیت را عامل موفقیت در همه امور به خصوص امور معنوی دانست و تصریح کرد: در حالیکه سراسر قرآن کریم، موعظه و پند اخلاقی است، خداوند متعال اساسی ترین موعظه خود را در قرآن، رعایت اخلاص بر می‌شمارد و اهل‌بیت(ع) نیز بر مقوله اخلاص بسیار تاکید ورزیده‌اند.

وی افزود: از این ‌رو ترویج معارف اهل‌بیت(ع) باید با خلوص نیت انجام شود و هیچ هدفی به جز نشر معارف قرآن و عترت و تبلیغ تشیع در نظر متصدیان دانشکده اهل‌بیت (ع) نباشد تا علاوه بر ریشه‌دار شدن و تاثیرگذاری این دانشکده سرمشق سایر دانشگا‌ه‌ها و مراکز آموزش عالی قرار گیرد.

کد خبر 1213921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha