۲۲ مهر ۱۳۹۱، ۹:۰۳

گزارش خبری/

محیط بانی شغلی طاقت فرسا/ فعالیت 112 ساعته محیط بانان در هفته

محیط بانی شغلی طاقت فرسا/ فعالیت 112 ساعته محیط بانان در هفته

شهرکرد - خبرگزاری مهر: محیط بانی یکی از مشاغل سخت، پر خطر و طاقت فرساست و این در حالی است که اگر عشق به طبیعت و حیوانات ازسوی محیط بانان وجود نداشت انجام این شغل با درآمد کم آن توسط این افراد غیر ممکن بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بالا بردن کیفیت کنترل و حفاظت از پهنه سبز مناطق ایران از دغدغه های همیشگی دلسوزان محیط زیست بوده است.

مناطق طبیعی دست نخورده و یا کمتر آسیب دیده ،همواره به عنوان زیستگاههایی که کم و بیش برای ادامه حیات زیستمندانش قابل اعتماد هستند، ضمن اینکه به لحاظ این ویژگیها همیشه مورد تعارض دشمنان طبیعت نیز قرار داشته است.

این ویژگیهای منحصربه فرد مناطق ، با تلاش چندین دهه محیط بانانی بوجود آمده که در تمامی ساعات شبانه روز از جانشان برای حفاظت از تنها مناطق دست نخورده استفاده کرده اند.

توجه به این مناطق و کارکنان آن می تواند در تعالی هرچه بیشتر این مناطق کمک رسان باشد.

سختیها و تلاشهایی که محیط بانان این مناطق متحمل می شوند بسیار بالاتر از درآمدی است که کسب می کنند و تنها دلیل ادامه فعالیتشان عشق و علاقه ای است که به این حیات وحش و طبیعت دارند.

محیط بانی کار سخت و طاقت فرسا اما با عشق است وکسانی که در این شغل فعالیت می کنند افرادی دلیر، شجاع،عاشق حیوانات و طبیعت هستند.

محیط بانی یکی از مشاغل سخت و طاقت فرساست، گشت زنی های شبانه روزی و پیاده روی های زیاد در مناطق حفاظت شده از وظایف محیط بانان است و این امر باعث می شود که انرژی زیادی توسط محیط بان صرف شود.

بسته به نوع مناطق این مصرف انرژی متفاوت است، نقاط کوهستانی بیشتر از نقاط هموار و مناطق جنوبی بیشتراز مناطق شمالی با این مسئله مواجه اند.

انجام کارهای متفرقه محیط بانی شامل علوفه دهی،آبرسانی، تعقیب و گریز متخلفین ، حضورشبانه روزی در پاسگاه ها و محدوده حفاظتی و بسیاری موارد دیگر را افزود.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری از زمانی که مدیریت این ارگان را در این استان بر عهده گرفت توجه ویژه ای به محیط بانان این استان کرد و تلاش های فراوانی برای تجهیز و کمتر شدن حوادث برای این افراد انجام داده است که مدیران گذشته توجه چندانی به این مهم نداشته اند.

خرید عینک آفتابی برای حفاظت از چشم محیط بانان، برگزاری همایش تجلیل از محیط بانان، تجهیز محیط بانان به وسایل کار به روز،آموزش محیط بانان، تجهیز پاسگاهها و .... از نمونه اقدامات جدید در حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری است.

محیط بانان چهار محال و بختیاری 112 ساعت کار مفید را در هفته انجام می دهند

مدیر کل حفاظت محیط زیست چهار محال و بختیاری در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: محیط بانان چهار محال و بختیاری 112 ساعت کار مفید را در هفته انجام می دهند.

سعید یوسف پوراظهار داشت: چنانچه علم و آگاهی محیط بانان در حوزه محیط زیست بیشتر شود بسیاری از مشکلات نیز کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در سطح جامعه ضروری است که نهادینه شود، عنوان کرد: آموزش جامع و کامل در محیط زیست باید صورت گیرد تاآسیبی در محیط زیست به وجود نیاید.

یوسف پور با بیان اینکه آموزش و پژوهش در محیط زیست نزدیک به صفر است، بیان داشت: چنانچه تحقیقات و پژوهش در حوزه محیط زیست صورت بگیرد آسیب های محیط زیست را نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در دو حوزه آموزش و پژوهش لازم است اعتبارات لازم تخصیص داده شود تا بتوان از آن ها به خوبی بهره گیری کرد.

یوسف پور با تاکید بر اینکه تجهیزات لازم باید در اختیار محیط بانان قرار گیرد، تاکید کرد: تجهیزاتی که برای محیط بانان این استان قرار داده شده نسبت به تجهیزات متخلفین کافی نمی باشد و باید این مشکل را حل کرد.

تجلیل از 90 نفر از پرسنل و محیط بانان محیط زیست چهار محال و بختیاری

مدیر کل محیط زیست چهار محال و بختیاری گفت: برای دومین سال متوالی همایش تجلیل از محیط بانان به مناسبت روز محیط بان انجام و برگزار شد.

سعید یوسف پور ادامه داد: در این همایش 90 نفر از محیط بانان و پرسنل محیط زیست این استان تجلیل و قدردانی شد.

وی ادامه داد: این همایش با هدف قدردانی از اقدامات آنها در حفاظت محیط زیست برگزار شد.

...............................

گزارش از مرضیه عالیپور

کد خبر 1718221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha