۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۸:۰۰

خلیل زاده:

نخبگان جوان کشور در المپیاد بین المللی مخترعان شناسایی می شوند

نخبگان جوان کشور در المپیاد بین المللی مخترعان شناسایی می شوند

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: دستاوردهای نوآورانه دانشجویان در المپیاد مخترعان و نوآوران به رقابت گذاشته می شود و نخبگان جوان کشور شناسایی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی خلیل‌زاده ظهر چهار شنبه در مراسم افتتاحیه سومین المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار کرد: هدف از برگزاری این المپیاد ملی معرفی و حمایت از اختراعات مخترعان و ایجاد ارتباط بین نوآوران و صنعت و تجاری سازی ایده های نو در کشور است.

وی با اشاره به شرکت مخترعان از سراسر کشور در این المپیاد افزود: 360 اثر به دبیرخانه المپیاد رسیده است که با داوری های دقیق 236 طرح پذیرفته شد.

دبیر سومین المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران بیان کرد: تعداد آثار درگروههای برق و کامپیوتر 42 عنوان، تاسیسات و انرژی 24 عنوان، زیست شناسی و کشاورزی 25 عنوان است.

وی افزود: درگروه های شیمی و تکنولوژی و صنایع غذایی 21 عنوان، متاتولیک و رباتیک 42 عنوان، مکانیک متالوژی و عمران 42 عنوان و مهندسی و تاسیسات پزشکی 40 عنوان در نمایشگاه شرکت کرده اند.

خلیل‌ زاده در خصوص سطح داوری‌ها گفت: ارزیابی‌ها در حد ملی و جهانی است و در نمایشگاه تجاری سازی تمام طرح‌ها در معرض بازدید قرار می‌گیرند و داوران به صورت تخصصی و حضوری عصر چهارشنبه و صبح پنج شنبه داوری می کنند.

وی تاکید کرد: در دور اول داوری‌ها حداقل سه داور بر اساس 20 آیتم نمره می‌دهند و درمراسم اختتامیه نتایج داوری اعلام می‌شود و بهترین آثار مدال وتقدیر نامه کسب خواهند کرد.

خلیل زاده تصریح کرد: اهداف برگزاری سومین المپیاد حمایت از اختراعات، ایجاد ارتباط بین نوآوران و صنعت، شناسایی نخبگان جوان، استفاده بخش صنعت از ایده‌های نو و جلوگیری از خروج نخبگان است.

گفتنی است، نمایشگاه تجاری سازی ایده های مخترعان، مبتکران ونوآوران به مدت سه روز برگزار می شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

کد خبر 1728016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha