۱۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۳۷

عبدالهی:

90 شعبه دارالقرآن کریم در استان اصفهان فعالیت دارند

90 شعبه دارالقرآن کریم در استان اصفهان فعالیت دارند

اصفهان - خبرگزاری مهر: مسئول جامعه‌القران کریم استان اصفهان گفت: در شهر اصفهان 40 شعبه و در سایر شهرستان‌های این استان نیز 50 شعبه دارالقرآن فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عبدالهی، ظهر جمعه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: مجموعه جامعه القران از سال 1378 توسط پدر سید حسین طباطبایی (نابغه و حافظ کل قرآن) و با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب ابتدا در قم و پس از آن در اصفهان آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه دوره‌های دارالقرآن در سه رده برادران، خواهران و خردسالان فعالیت می‌کند، تصریح کرد : این دوره به زمان‌های یک، دو، چهار و شش ساله تقسیم شده است که در مدت یک ساله این طرح، دانش‌آموزان به مدرسه نرفته و روزانه چهار تا پنج ساعت از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند می‌شوند.

مسئول جامعه‌القران استان اصفهان افزود: خردسالان چهار تا پنج ساله در این مرکز قرآنی پیش از ورود به مدرسه قادرند قرآن را فرا گرفته و به همین دلیل دغدغه‌های والدین آنها نیز کاهش پیدا می‌کند.

خیرین راه‌گشای توسعه جامع‌القران کریم باشند

مسئول جامعه‌القران کریم استان اصفهان با اشاره به اینکه از 13 سال گذشته جامع‌‌القران در اصفهان شکل گرفته است، تصریح کرد: در ابتدای امر علاوه بر نگرفتن شهریه، به قرآن جویان نیز شهریه و پاداش پرداخت می‌شد اما امروز به دلیل مشکلات مالی باید مبلغ اندکی نیز از آنها دریافت کنیم.

وی گفت: خیرین می‌توانند با پوشش یک یا چند نفر از قرآن جویان در ثواب این امر شریک باشند.

عبدالهی با بیان اینکه در حال حاضر 600 شعبه جامع‌القران در سطح کشور وجود دارد، تاکید کرد: 750 مربی نیز در این شعبات مشغول فعالیت هستند که البته برخی از آنها به دلیل نبود بودجه کافی برای امرار معاش مجبور به ترک این اقدام بزرگ شدند.

وی در مورد دستاوردهای جامع‌القران تصریح کرد: حفظ آیات موضوعی با زبان اشاره برای خردسالان چهار، پنج و شش ساله، آشنایی با خطبه خوانی و آموزش قران برای بیش از هزاران نفر خردسال، پیش از ورود به مدرسه از جمله اقدامت این مرکز قرآنی است.

مسئول جامعه‌القران استان اصفهان بیان داشت: برای تدریس مباحث قرآنی از حوزه سنتی فاصله گرفته و با روش‌های نوین فعالیت‌های آموزشی خود را پیش می‌بریم.

کد خبر 1760101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha