۲۹ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۳۴

فلاحتی:

روز غزه، فرصتی برای شنیدن صدای مظلومیت مردمش است

روز غزه، فرصتی برای شنیدن صدای مظلومیت مردمش است

میامی - خبرگزاری مهر: جانشین فرماندهی سپاه ناحیه میامی با بیان اینکه روز غزه، فرصتی برای شنیدن صدای مظلومیت مردمش است، افزود: مسئله فلسطین و دفاع از مردم آن سرزمین از دغدغه‌های مردم ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا فلاحتی جمعه در گفتگویی به مناسبت روز ملی غزه اظهار داشت: باریکه نوار غزه منطقه ای به مساحت 360کیلومتر که از شمال و شرق با رژیم غاصب اسرائیل و از جنوب با کشور مصر وغرب هم با دریای مدیترانه مرز مشترک دارد.

وی افزود: 99 درصد از مردم غزه مسلمان و اهل تسنن هستند و حدود یک درصد نیز مسیحی هستند و مهم‌ترین شهرهای این منطقه رفح و خان یونس است.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه میامی یادآور شد: بخاطر سرپوش گذاشتن رسانه‌های غربی بر جنایات رژیم صهیونیستی و از طرفی هم بخاطر حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سر زمینشان روز 29 دی ماه با نام روز ملی غزه نام‌گذاری شده است.

فلاحتی تصریح کرد: روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق‌طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد.

وی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره شعار دفاع از مظلومین را در مقابل زورگویان سرلوحه قرار داده است و مساله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین از دغدغه‌های ما مردم ایران اسلامی بوده است.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه میامی بیان داشت: در طول سال‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی، امام خمینی(ره) با درایت خود در نام‌گذاری روز جهانی روز قدس، حمایت از فلسطینیان را به عنوان یک مساله راهبردی  برای نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد که ما به آن پای‌بند بوده و هستیم.

وی دلایل اهمیت نوار غزه را اینچنین تشریح کرد: غزه به دلیل اینکه خط مقدم مسلمانان و شیعیان در مقابله با اسرائیل است و همچنین نزدیکترین مکان برای ضربه زدن به پیکره رژیم اسرائیل است برای مامسلمانان اهمیت استراتژیکی برای مسلمانان دارد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه میامی افزود: نوار غزه به دلیل نزدیکی به مصر که شاهراه انرژی و امنیت اسرایئل بوده و از طرفی هم آنها با تصرف این منطقه می‌توانند کل فلسطین را اشغال کنند و دغدغه آسیب‌پذیری خود را از بین ببرند برای اسرائیل هم دارای اهمیت فراوانی است.

فلاحتی ضمن اشاره به پیروزی‌های غزه در جنگ هشت روزه و22 روزه اظهار داشت: این پیروزی‌ها به مردم دنیا نشان داد که قدرت ایمان در مقابل تجهیزات نظامی و ساز و برگ ارتش دوم دنیا پیروز شد و هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد.

وی افزود: این پیروزی‌ها از طرفی هم باعث برهم زدن معادلات غرب و اسرائیل در منطقه غرب آسیا و همچنین کاهش محبوبیت سردمداران رژیم اسرائیل بین مردم و افزایش اعتبار و عزت جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان بین مسلمانان جهان شد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه میامی در خاتمه بیان داشت: سانسور خبری شدید رسانه‌های غربی از جنایات اسرائیل در این منطقه، حمایت آمریکا، اروپا از اسرائیل و وتو لایحه‌ها و قطعنامه‌های ضد اسرائیلی باعث سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم اسرائیل در این منطقه شده است.

کد خبر 1793975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha