۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۰۶

کنسرت گروه "ایپک" در تبریز اجرا می شود

کنسرت گروه "ایپک" در تبریز اجرا می شود

تبریز - خبرگزاری مهر: اركستر موسيقي آذربايجاني ايپك براي چهارمین بار در روزهای 16 و 17 اسفند ماه به روي صحنه مي رود.

به گزارش خبرنگار مهر، اين اركستر با اجراي قطعاتي از آهنگ سازان بزرگ موسيقي آذربايجان همچون اوزئیر حاجی بگلی، رامیز میریشلی، شاهد عبدالکریم اف و همچنين تصنيف هاي مردمي(خالق ماهني لاري) در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگي هنري 29 بهمن تبريز به اجرا در می آیند.

بر اساس این گزارش، ترکیب این ارکستر از ساز های اصیل موسیقی آذربایجانی تشکیل شده و تنظيم اركسترال اين قطعات را محمد رضا عيوض ضيائي و علي رضا كاظمي تبريزي انجام داده اند.

گروه اركستر ایپک از معدود گروه هاي موسيقي آذربايجاني در تبريز است كه قطعات آن براي ساز هاي مختلف به صورت چند صدايي تنظيم شده است.

همچنين در برنامه اين كنسرت بخش هايي از موغام هاي آذربايجاني گنجانده شده و به طور عمده هدف از اين اجرا شناساندن موسيقي اصيل آذربايجان به مردم است.

این گروه موسیقی باصدای امن الله محمدیان وبا نوازندگی علی رضاکاظمی: تار ، مسعود پایاوند: کمانچه، محمدرضا عیوض ضیایی : قارمون،  رسول زارع نیا: کلارینت،  وحيد نيكمندان : عود، افشین محسن زاده: پیانو، محمد مهرپرور:تارباس، عطایثرب دوست : ناغارا، مهدی زنده رزم :قوشاناغارا هنرنمایی می کنند .

گفتني است اعضای اين اركستر فعاليت خود را از سال 1387 آغاز کرده و هم اكنون براي چهارمین بار با مجوز ارائه شده از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي به روي صحنه مي روند

کد خبر 2007739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha