۶ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۵۳

مهر گزارش می دهد؛

"مارگون"بي نظيرترين آبشار خاورميانه/ طبيعت گردي جاذبه بي مانند سپيدان

"مارگون"بي نظيرترين آبشار خاورميانه/ طبيعت گردي جاذبه بي مانند سپيدان

سپيدان - خبرگزاري مهر: آبشار مارگون در شهرستان سپيدان فارس را بي مانند و بي نظيرترين آبشار خاورميانه مي دانند كه به همراه ديگر جاذبه هاي طبيعي، گردشگران را مي تواند روزها به ديدن خود مشغول كند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان سپيدان با گستردگي دو هزار و 839 كيلومتر مربع و پيشينه تاريخي 900 ساله در شمال غربي استان فارس قرار دارد. شهر اردكان مركز آن در 75 كيلومتري شمال غربي شهر شيراز جاي دارد. اين سرزمين چهار فصل از شمال و شمال غربي با شهرستان‌ اقليد و استان كهگيلويه و بويراحمد، ‌از شرق با شهرستان مرودشت، از جنوب با شهرستان شيراز و از غرب با شهرستان ممسني مرز مشترك دارد.

آبشار مارگون

اين آبشار يكي از زيباترين آبشارها و يكي از بي‌مانندترين نمونه‌هاي آبشار طبيعي جهان و بزرگترين آبشار خاورميانه به شمار مي‌رود.

اين آبشار در 50 كيلومتري شهر اردكان قرار گرفته و مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي است. موقعيت طبيعي و چشم‌اندازهاي پيرامون آبشار، هم‌آميزي درختان جنگلي با ناحيه كوهستاني و رودخانه‌اي زيبايي آبشار مارگون را صد چندان كرده است.

چشمه و برم شش پير

رودخانه پرآب و سركش شش پير، از چشمه‌اي زيبا در كوه رُنج سرچشمه گرفته و با رسيدن به درياچه (برم) شش‌پير، چشم‌اندازي زيبا را پديد مي‌آورد.  

تنگ تيزآب

تنگ تيزآب در فاصله 28 كيلومتري شمال غربي سپيدان و حدفاصل سپيدان-ياسوج قرار دارد و گذرگاه يكي از شعبه‌هاي رودخانه بِشار است كه از كوه‌هاي سپيدان سرچشمه مي‌گيرد. اين رودخانه دائمي داراي آبي شيرين است و گونه‌هاي مختلف ماهيان بومي در آن ديده مي‌شود و از پوشش جنگلي و گياهي مناسبي برخوردار است.

پيست اسكي سپيدان

در فصل زمستان به دليل برفگير بودن كوه‌ها،‌ اسكي يكي از ورزشهايي است كه مردم استان فارس و استان‌هاي مجاور و حتي كشورهاي حوزه خليج فارس براي تفريح و ورزش به دامنه‌هاي اين شهرستان هجوم مي‌آورند. دو پيست اسكي كاملاً مجهز در شمال غربي سپيدان قرار دارد و ميعادگاه دوستداران ورزش‌هاي زمستاني است.

منطقه نمونه گردشگري چلهگاه

اين منطقه زيبا كه هواي لطيف بهار و تابستان آن مأمني خوش براي مسافران و گردشگران است، داراي پوشش گياهي، جنگلي و رودخانه‌اي مناسب است. اين مكان زيبا در كيلومتر پنج جاده سپيدان-ياسوج قرار گرفته است.

کد خبر 2021778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha