۸ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۳۱

معماری:

هلال احمر خراسان شمالی به 249 حادثه دیده تصادفات جاده ای امدادرسانی کرد

هلال احمر خراسان شمالی به 249 حادثه دیده تصادفات جاده ای امدادرسانی کرد

بجنورد- خبرگزاری مهر: معاون امداد نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی، امدادگران این جمعیت به 249 حادثه دیده تصادفات جاده ای امدادرسانی کرده اند.

 ابوالقاسم معماری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی از 24 اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین ماه سال جاری، امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به 249 حادثه دیده در تصادفات جاده ای امدادرسانی کرده اند.

وی اظهار داشت: امدادرسانی به این افراد در جریان وقوع 46 فقره تصادف جاده ای در محورهای این استان انجام شده است.

معماری با بیان اینکه 44 فقره از این 46 فقره تصادف از طریق سامانه 147 ندای امداد به ثبت رسیده است، اضافه کرد: بیشترین تصادفات و حوادث جاده ای در این مدت در خراسان شمالی در محورهای بجنورد - شیروان و بجنورد - مانه و سملقان روی داده است.

این مسئول میانگین مدت زمان حضور امدادگران جمعیت هلال احمر استان را در صحنه تصادفات نوروزی پنج دقیقه و 27 ثانیه اعلام کرد و افزود: این میزان در سطح کشور بیش از هشت دقیقه است.

به گفته وی مجموع عملیات های امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در حوادث جاده ای و شهری در مدت مذکور، 874 عملیات بوده است.

معماری اضافه کرد: همچنین از ابتدای اجرای طرح امدادرسانی نوروز امسال تاکنون 235 نفر از هموطنان با مراجعه به پست‌های امداد و نجات خدمات دریافت كرده و یا در این پایگاه‌ها اسكان یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در طرح نوروزي سال جاري21 پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی و 19 پایگاه راهنمایي مسافران به مسافران نوروزي خدمات مختلف را ارائه می كنند.

به گفته مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان شمالي در طرح نوروزی سال جاری تيم هاي امداد و نجات اين جمعيت 130 تیم با 405 نیروی عملیاتی است و همچنين 77 نیرو نيز در قالب 19 پایگاه‌ ثابت و سیار راهنمایان نوروزی خدمات راهنمايي را به مسافران نوروزي ارائه مي دهند.

کد خبر 2023681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha