۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴

حاشیه های سفر رئیس جمهور به کردستان/

اعلام خستگی از حجم بالای افتتاح ها/ سنگ تمام رئيس جمهور براي معاون اولش

اعلام خستگی از حجم بالای افتتاح ها/ سنگ تمام رئيس جمهور براي معاون اولش

سنندج - خبرگزاري مهر: محمود احمدي نژاد در سفري هشت ساعته به كردستان علاوه بر سفر هوايي به دو شهر مريوان و كامياران، در سنندج نيز در جمع مديران و مسئولان استان سخنراني كرد كه البته حاشيه هاي اين سفر چند ساعته به ويژه سخنراني رئيس جمهور خيلي پررنگ تر از متن سفر وي بود و باز هم كلمه بهار شاه بيت سخنراني هاي وي و ساير مسئولان دولت در سنندج بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدي نژاد در قالب دور چهارم سفرهاي استاني خود روز جمعه ساعت حدود 11 ظهر وارد سنندج شد و بلافاصله از طريق بالگرد راهي مريوان شد و در مراسم افتتاح سد گاران شركت كرد وي بعد از آن راهي شهرستان كامياران شد تا در مراسم آبگيري سد زيويه اين شهرستان نيز حضور داشته باشد.
 
رئيس جمهور حدود ساعت 15:30 بعد از ظهر وارد نيروگاه سیكل تركيبي سنندج شد تا به صورت همزمان در مراسم افتتاح واحد بخار نيروگاه سيكل تركيبي و 10 هزار واحد مسكن مهر شركت كند و مراسم حدود ساعت 16 آغاز شد.
 
سالن كوچك نيروگاه سنندج باعث شده بود تا جمع محدودي از مديران استاني به اين مراسم دعوت شوند كه البته كمبود جا در اولين گام به خبرنگاران رسيد و به همين دليل خبرنگاران كردستاني كه براي پوشش اين برنامه دعوت شده بودند راهي به داخل سالن پيدا نكردند و مجبور شدند از طريق يك دستگاه پروژشكن مراسم را به نظاره بنشينند.
 
رئيس جمهور را در اين سفر استاني به كردستان محمد رضا رحيمي معاون اول، وزراء نيرو، راه و شهرسازي، اسفنديار رحيم مشائي و رئيس دفتر رئيس جمهور همراهي مي كردند كه البته همراه با وي پنج نفر از نمايندگان مردم كردستان در مجلس شوراي اسلامي از جمله سالار مرادي، سيد احسن علوي، اميد كريميان، محسن بيگلري و سيد محمد بياتيان نيز حضور داشتند.
 
نخستين سخنران اين مراسم عليرضا شهبازي استاندار كردستان بود كه وي در ابتدا ضمن خيرمقدم از حضور رئيس جمهور و ساير مسئولان در سفر به كردستان گزارشي از وضعيت شاخص هاي توسعه در اين استان را از سال 84 تاكنون در مقايسه با سالهاي قبل از آن ارائه كرد.
 
بعد از سخنراني عليرضا شهبازي مجري اين مراسم با گفتن جمله اي كه در آن كلمه بهار وجود داشت احمدي نژاد را به وجد آورد و همين حركت كافي بود تا در ادامه در جريان سخنراني دو وزير و خود رئيس جمهور از واژه بهار كه اين روزها به شاه كليد سخنراني هاي احمدي نژاد تبديل شده است توجه بيشتري شود.
 
مجيد نامجو وزير نيرو نيز در همان لحظه اول سخنراني خود به سراغ واژه بهار رفت و با بيان اينكه سالي كه نكوست از بهارش پيداست سخنان خود را آغاز كرد و گزارشي از وضعيت ذخيره سازي آب را اعلام كرد و در آماري قابل توجه از توليد دو برابري مصرف برق در كشور تا پايان عمر دولت دهم خبر داد.
 
 
وزير نيرو البته در بخش ديگري از سخنان خود اعلام كرد كه دولت هاي نهم و دهم به اندازه اي سد ساخته اند كه كار دولت يازدهم خيلي راحت شده است و ديگر كاري براي دولت بعدي در اين بخش وجود ندارد.
 
سخنران بعدي مراسم، فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء بود که وي در اظهار نظري قابل تامل بيان كرد: اين روزها اين قدر با آقاي رئيس جمهور پروژه افتتاح كرده ايم كه خسته شده ايم.
 
بعد از سخنراني فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء قرار شد كه از طريق ويدئو كنفرانس مراسم افتتاح مسكن مهر بيجار با دستور رئيس جمهور برگزار شد كه به دليل وصل نشدن ارتباط نوبت به وزير راه و شهرسازي رسيد تا وي نيز با اعلام آماري بر خلاف وضعيت اين روزهای مسكن در كشور اعلام كند كه هم اكنون در كشور 400 هزار واحد مسكن مازاد بر نياز مردم وجود دارد.
 
وزير راه و شهرسازي كه اين روزها بيش از ساير مردان كابينه احمدي نژاد در محافل عمومي حضور مي يابد، علاوه بر عرض خيرمقدم به رئيس جمهور و معاون اول از حضور اسفنديار رحيم مشايي و موسوي رئيس دفتر رئيس جمهور نيز از سفر به استان كردستان به صورت ویژه تقدير كرد.
 
نيكزاد البته آمار اعلام شده در خصوص وضعيت مسكن استان كردستان از سوي استاندار را اصلاح كرد و گفت: مهندس شهبازي تنها مسكن مهر را حساب كرده بود كه با احتساب مسكن روستايي در مجموع 83 هزار واحد مسكن در كردستان ساخته شد كه البته تا اين لحظه 54 هزار واحد آن به بهره برداري رسيده است.
 
بعد از سخنراني وزير راه و شهرسازي از طريق ويدئو كنفرانس مسكن مهر بيجار افتتاح شد و رحيمي به جاي رئيس جمهور در سخناني از خدمات قابل توجه دولت هاي نهم و دهم به مردم كردستان تقدير كرد.
 
رحيمي نيز به سراغ واژه بهار رفت و در اظهار نظري قابل توجه بيان كرد: اميدوارم كه راه دكتر احمدي نژاد پيوسته در بهاران ادامه داشته باشد.
 
 
بعد از سخنراني رحيمي و تحويل كليدهاي دو واحد از مسكن مهر بيجار از طريق ويدئو كنفرانس نوبت به محمود احمدي نژاد رسيد تا وي نيز از بهاران كردستان تعريف كند و سپس كردستان را قطب گردشگري و توريسم نه تنها در منطقه و كشور، حتي در سراسر دنیا اعلام كند.
 
احمدي نژاد بعد از تعريف و تمجيد هاي هميشگي از كردستان و مردم مقاوم اين خطه باز هم به سراغ ايجاد ظرفيت براي ساخت ويلاهاي دو هزار متري و كاشت سبزي و ميوه از سوي مردم در حیات خانه ها شد و اعلام كرد: كشور ايران 187 ميليون هكتار وسعت دارد كه هم اكنون ما در قالب شهرها و روستاها تنها از 1.5 ميليون هكتار ان استفاده مي كنيم و بقيه اين وسعت بدون استفاده باقي مانده است.
 
وي اظهار داشت: هم اكنون كشور ما داراي 21 ميليون خانوار است كه اگر به هر خانوار دو هزار متر براي ساخت خانه و احداث باغچه زمين بدهيم باز هم خيلي از وسعت كشور باقي مي ماند.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود به دفاع جانانه از معاون اولش پرداخت و عنوان كرد: "آقاي رحيمي رئيس ماست، اجازه بدهيد كه در همين جا چند نكته در مورد آقاي دكتر رحيمي عنوان كنم، ما تحت امر فرزند كردستان هستيم، آقاي رحيمي شبانه روز در حال تلاش و پيگيري مسائل هستند و ايشان حتي شبها هم خواب ندارند و به همين دليل نمونه يك كردستاني اصيل و وفادار به شمار مي روند، عده اي وي را اذيت كردند و بر عليه وي دروغ پراكني كردند كه جواب آقاي رحيمي به آنها اين بود كه يك ساعت بيشتر در شبانه روز كار كردند كه به عنوان نمونه ما روز پنج شنبه تا ساعت 1.30 شب در سمنان بوديم كه وقتي به تهران برگشتيم وي اصلا نخوابيد و از امروز صبح زود هم در كردستان دنبال كارهاست و هي دارد مسائل كردستان را پيگيري مي كند كه من بايد در حضور شما از وي تشكر كنم".
 
 
رئيس جمهور بعد از اين دفاع جانانه از معاون اول خود بار ديگر به سراغ ويژگي هاي كردستان رفت و اعلام كرد: اين استان در حوزه زيرساخت ها به ويژ راه نيازمند سرعت بيشتري است و بايد در اين حوزه ها كارهاي جدي تري از سوي مديران و مسئولان كردستان صورت گيرد.
 
وي از آمادگي خود براي پيگيري مسائل جذب سرمايه گذاري براي كردستان خبر داد و گفت: سرمايه گذاري نياز اصلي كردستان است و به همين دليل اين مهم بايد مورد توجه قرار گيرد.
 
بعد از سخنان احمدي نژاد مراسم به پايان رسيد و وي به سرعت محل برگزاري این جلسه را ترك كرد تا از طريق فرودگاه سنندج راهي تهران شود.
کد خبر 2031499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha