۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۰۷

بهمنيار:

سنگنوردان خراسان شمالي براي حضور در رقابت هاي كشوري مشخص شدند

سنگنوردان خراسان شمالي براي حضور در رقابت هاي كشوري مشخص شدند

بجنورد- خبرگزاري مهر: رئيس هيئت كوهنوردي و صعودهاي ورزشي خراسان شمالي گفت: اعضاي تيم سنگنوردي اين استان براي حضور در سیزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر؛ انتخابی تیم ملی مشخص شدند.

حسين بهمنيار در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: در پايان رقابت هاي سنگنوردي انتخابي تيم خراسان شمالي در سه ماده سختي مسير(سرطناب)، سرعت و بولدرينگ در دو بخش بانوان و آقايان، اعضاي نهايي تيم استان براي حضور در سیزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر؛ انتخابی تیم ملی كه ارديبهشت ماه سال جاري به ميزباني تهران برگزار مي شود، مشخص شدند.

وي اظهار داشت: مسابقات انتخابي ماده بولدرينگ آقايان با شركت 12 سنگنورد از شهرستان هاي مختلف خراسان شمالي در محل سالن اختصاصی سنگ‌نوردی سپهر مجموعه ورزشی هزار و 200 نفره شهید علیدخت بجنورد برگزار شد و در پايان آن رسول مكتبيان و نويد معصومي هر دو از بجنورد و محمود ناصري از شيروان به ترتيب عناوين اول تا سوم را كسب كرده و به عضويت تيم استان درآمدند.

بهمنيار با يادآوري اينكه رقابت هاي ماده سختي و سرعت آقايان نيز در اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود، تصريح كرد: از دارندگان عناوين اول تا سوم اين دو ماده تنها محمدرضا رمضان پور در ماده سختي و سورنا غلامي در ماده سرعت تيم استان را در رقابت هاي كشوري همراهي خواهند كرد و ديگر سنگنوردان به علت دانشجو بودن و مشكلات تحصيلي از همراهي با تيم استان انصراف دادند.

وي با اشاره به اينكه همچنين سعيد حجي پور ديگر سنگنورد استان نيز در ماده بولدرينگ تيم استان را در اين مسابقات همراهي خواهد كرد، اضافه كرد: بر اين اساس تيم سنگنوردي آقايان استان با شش نماينده در سه ماده سختي مسير(سرطناب)، سرعت و بولدرينگ در مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر؛ انتخابی تیم ملی حضور خواهد داشت.

اين مسئول در ادامه در مورد اعضاي تيم بانوان خراسان شمالي نيز در اين مسابقات اظهار داشت: رقابت هاي انتخابي تيم استان براي حضور در مسابقات كشوري نيز بهمن ماه سال گذشته با حضور 12 سنگنورد به ميزباني بجنورد و در محل سالن اختصاصی سنگ‌نوردی سپهر مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد برگزار شد كه در پايان آن در ماده سرعت خانم ها طاهره و آزاده ولی زاده از شیروان اول و دوم شدند و زهرا داوری از بجنورد نيز  مقام سوم را به دست آورد.

وي اضافه كرد: همچنين در ماده سرطناب نیز آزاده ولی زاده، زهرا داوری و طاهره ولی زاده به ترتیب عناوین اول تا سوم را از آن خود كردند.

به گفته اين مسئول تيم استان در رقابت هاي كشوري در بخش بانوان تنها در مواد سرعت و سختي نماينده دارد و خانم ها طاهره و آزاده ولی زاده از شیروان و سيده غزاله شجاعيان از بجنورد اعضاي اين تيم سه نفره خواهند بود.

بهمنيار در ادامه تصريح كرد: بر اين اساس تيم سنگنوردي خراسان شمالي با 9 ورزشكار در سه ماده سختي مسير(سرطناب)، سرعت و بولدرينگ و دو بخش بانوان و آقايان اول ارديبهشت ماه به سیزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر؛ انتخابی تیم ملی كه به ميزباني تهران برگزار مي شود، اعزام خواهد شد.

وي افزود: مربيگري تيم استان را در اين مسابقات حسين پيل پا و سرپرستي آن را ابوالفضل براتي بر عهده دارد.

رئيس هيئت كوهنوردي و صعودهاي ورزشي خراسان شمالي در پايان تصريح كرد: با وجود اينكه سالن اختصاصی سنگ‌نوردی سپهر مجموعه ورزشی هزار و 200 نفره شهید علیدخت بجنورد حدود يك سال است كه با نصب دیواره های سختی مسیر و سرعت به طور كامل آماده شده اما در همین مدت کوتاه نيز سنگ‌نوردان استان موفق شدند مقام چهارم کشوری را از آن خود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام فدراسيون كوهنوردي و صعودهاي ورزشي كشور، سیزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر؛ انتخابی تیم ملی، پاسداشت سيدحميد صدقيان، حميد آسيابان، حميد كيواني، پروین تبریزی و عصمت گنجعلی‌پور در دو بخش مردان و زنان و در رشته‌های سرطناب، بولدرينگ و سرعت در رده سنی بزرگسالان از دوم تا ششم ارديبهشت ماه به ميزباني تهران و در محل سالن شهدای اوقاف(سراج) برگزار می‌شود.

کد خبر 2032883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha