۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۰۲

رمضانی:

پیست پرواز کوهسرخ پاراگلایدر سوارها را شگفت زده مي كند/ برگزاری فستیوال استانی و کشوری

پیست پرواز کوهسرخ پاراگلایدر سوارها را شگفت زده مي كند/ برگزاری فستیوال استانی و کشوری

مشهد - خبرگزاری مهر: بخشدار کوهسرخ گفت: پیست پرواز پاراگلایدر کوهسرخ دارای قابلیت پرواز از سه طرف است که پرواز از این پیست منظرهای زیبا در اختیار پاراگلایدر سوارها قرار می دهد که آنها را شگفت زده خواهد کرد.

رضا رمضانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مجموعه سایت پروازی آریا در کنار شهر ریوش کوهسرخ کاشمر یکی از بهترین سایت های پروازی در کشور و خراسان رضوی به حساب می آید.

بخشدار کوهسرخ با اشاره به قابلیت پروازی این پیست بیان کرد: علاقه مندان به پرواز با پاراگلایدر می توانند در این سایت پروازی از سه طرف بر فراز آسمان زیبای منطقه کوهسرخ به پرواز در آیند.

رمضانی تصريح کرد: مناظر زیبای این منطقه که از ترکیب باغ های فراوان و رودخانه و آبشارهای زیبای این منطقه تشکیل شده به همراه هوای بسیار خوب و بدون هر گونه آلودگی آنچنان منظره ای را در اختیار پاراگرایدر سوارها قرار خواهد داد که آنها را شگفت زده خواهد کرد.

وی درباره این سایت پروازی شهر ریوش خراسان رضوی گفت: این سایت در ارتفاعات بالا دستی حدود دو هکتار است و در پایین کوه نیز به مقداری زمین نیاز دارد که بزودی زمین مورد نیاز نیز در اختیار مجموعه قرار خواهد گرفت.

بخشدار کوهسرخ از هماهنگی با نیروی انتظامی و مخابرات این منطقه خبر داد و بیان کرد: تدابیر لازم از جانب نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت این منطقه اندیشیده شده و مخابرات نیز امکانات لازم را نصب خواهد کرد.

رمضاني با اشاره به فاصله این سایت پروازی از مرکز استان اظهار کرد: فاصله سایت پروازی کوهسرخ به مرکزیت شهر ریوش تا مشهد حدود 200 کیلومتر است.

وي بیان کرد: علاقه مندان به منظور استفاده از این پیست منحصر به فرد خراسان رضوی می توانند به صورت رایگان از این سایت استفاده کنند.

بخشدار کوهسرخ با اشاره به وجود استراحتگاه و سکونت گاه های مورد نیاز به منظور اسکان علاقه مندان به استفاده از این سایت پروازی گفت: با توجه به تدابیر پیش بینی شده علاقه مندانی که قصد اقامت چند روزه در این مکان را داشته باشند با مشکلی روبرو نخواهند شد.

رمضاني این منطقه را نگین سبز خراسان رضوی نامید و اظهار کرد: بهترین زعفران استان در این منطقه بدست می آید به صورتی که عیار این زعفران با هیچ کجای دیگر قابل قیاس نیست.

وی از وجود باغ های بسیاز فراوان منطقه خبر داد و بیان کرد: در این باغها انواع محصولاتی همچون گردو و بادام برداشت می شود.

بخشدار کوهسرخ از وجود چندین معدن همچون معدن سنگ آهن کرومیت و سنگ های ساختمانی در این منطقه خبر داد و بيان کرد: وجود آب گرم، آبشارهای بسیار زیبا و یخچال های طبیعی کوهسرخ را تبدیل به یک منطقه استثنایی کرده است.

رمضاني از بر پایی یک فستیوال استانی به منظور حضور علاقه مندان به پرواز با پالاگرایدر در منطقه کوهسرخ خبر داد و افزود: برنامه ریزی های لازم به منظور برگزاری یک فستیوال کشوری پس از این فستیوال استانی انجام شده است.

وی گفت: تقریبا همه برنامه ریزی ها انجام شده و منتظر جذب سرمايه گذاري به منظور تامین بخشی از هزینه های این فستیوال هستیم.

بخشدار کوهسرخ با اشاره به بزرگترین مشکل منطقه نبود گاز شهری را بزرگترین مشکل مردم کوهسرخ و بویژه ریوش دانست و بيان کرد: کوهسرخ از نظر شرایط آب و هوایی همانند منطقه کردستان و شاید هم سردتر از آن مناطق باشد لذا ما در این منطقه بجای سه ماه زمستان شش ماه زمستان داریم.

ريوش افزود: لوله های گاز تا حدود 28 کیلومتری شهر ریوش رسیده است که با قول های که ریاست اداره گاز استان داده اند امیدواریم کار گاز رسانی به این منطقه هر چه سریعتر انجام شود.

گفتني است، بخش كوهسرخ داري 40 هزار نفر جمعيت است و مجموعه سایت پروازی اين شهر تنها سايتي در استان است كه قابليت اين را دارد كه مسافران بوسيله ماشين تا دامنه كوه نزديك شوند.

کد خبر 2034492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha