۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۴۲

حجت الاسلام روحانی:

توریسم و احداث راه آهن را پی گیری می کنم/ بیکاران را بدهکار هم کردیم

توریسم و احداث راه آهن را پی گیری می کنم/ بیکاران را بدهکار هم کردیم

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: وام طرح های زود بازده بیکاران را "بیکاران بدهکار کرد"، ممکن است این طرحها و وامها برای مدت کوتاهی مفید باشد اما ما نیاز به اشتغال پایدار داریم .

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحاني عصر پنج شنبه در جمع مردم شهرکرد اظهار داشت: افتخار می کنم که در اعلام آمادگی برای کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری اولین سفر خود را از استان چهارمحال و بختیاری آغاز می کنم.

وی ادامه داد: من در اولین سفر اعلام کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری به بام ایران آمده ام، اینجا نه تنها بام ایران است بلکه منشا حیات است و  آب حیات بخش برای استانهای متعدد کشور آماده می کند.

وی تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری استانی سرشار از استعداد های طبیعی است و استان چهارمحال و بختیاری می تواند به بهترین مرکز توریسم کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام روحانی گفت: این استان آثار طبیعی خدادادی بسیار زیادی دارد و توریسم یک عامل اصلی برای رشد کشور به حساب می آید.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بیان اینکه بعضی از کشورها از جمله ترکیه و ایتالیا سال گذشته بیش از40 میلیون توریست داشته اند، تاکید کرد: ایتالیا در سال گذشته بیش از 46 میلیون توریست داشته است در حالی که ایران نیز دارای آثار تاریخی و گردشگری بسیاری است.

وی یادآور شد: ترکیه در سال گذشته43 میلیون توریست داشته و ما باید به به توریسم به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال نگاه کنیم.

وام طرح های زود بازده بیکاران را "بیکاران بدهکار" کرد

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی ها فکر کرده اند با وام طرح های زود بازده اشتغال ایجاد می شود،  عنوان کرد: وام طرح های زود بازده بیکاران را بیکاران بدهکار کرد و کار دیگری نتوانست انجام دهد، ممکن است این طرحها و وامها برای مدت کوتاهی مفید باشد اما ما نیاز به اشتغال پایدار داریم .

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه هر کجا که قدم گذاشته ایم از مزار شهدا گرفته تا شهرها و روستاها، خواسته همه این بوده است که کار برای بیکاران ایجاد شود و بیکاری بلای جامعه است، ادامه داد: مسئله اشتغال تنها  مسئله اقتصادی نیست بلکه اشتغال مسئله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مسئله دینی است.

صنعت توریسم یکی از مهمترین طرح های ایجاد اشتغال است

وی اظهار داشت: بیکاری جوانان را از دین و اخلاق دور می کند و برخی از اعتیادها که بلای جامعه شده اند نیز از این بیکاریها نشئت می گیرند ویکی از راحل های اصلی ایجاد اشتغال پرداختن به صنعت توریسم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود: طرح های متعددی وجود دارد  و صنعت توریسم یکی از مهمترین طرح های ایجاد اشتغال است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به ایجاد راه آهن در تمام نقاط کشور، گفت: من از مجلس اول پیگیر راه آهن بوده ام و راه آهن نقش اساسی در تمام زمینه های اشتغال، تولید، خدمات و ... دارد و برای اینکه بتوانیم تولید را رشد دهیم و رونق دهیم باید امکانات زیر بنایی را فراهم کنیم.

اولویت مدیریت با نیروهای بومی در دولت آینده ام

رئيس مجمع استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه در دولتم در مدیریت اولویت با بومیها است، اذعان داشت: در برنامه دولتم در تمام استانها در شرایط مساوی اولویت را به نیروهای بومی خواهم داد برای اینکه دلسوزی یک نیروی بومی برای استان خودش بیشتر است و از نیروهای بومی استفاده می کنم تا مردم در اطمینان بیشتر برای رشد استان خود مطمئن باشند.

کد خبر 2035496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha