۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۷

کشف هزارو 31 میلیارد تومان کالای قاچاق در سال 91/ تمرکز روی پرونده های 500 میلیونی

کشف هزارو 31 میلیارد تومان کالای قاچاق در سال 91/ تمرکز روی پرونده های 500 میلیونی

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از کشف هزار و 31 میلیارد تومان کالای قاچاق در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فتح الله زمانيان در تشريح آمار عملكرد اين پليس در سال 91 ، گفت: در 12 ماهه گذشته، ارزش ريالي پرونده هاي مكشوفه با موضوع قاچاق بالغ بر هزار و 31 ميليارد تومان بود.

انهدام 973 باند قاچاق در سال 91

وي از انهدام 973 باند قاچاق در سال 91 خبر داد و با اشاره به اينكه 81 هزار پرونده در موضوعات مختلف قاچاق تشكيل شد، افزود: از اين تعداد، هزار و 800 پرونده داراي ارزش ريالي بيش از يك صد ميليون تومان بودند.

كشف بيش از 91 ميليون ليتر سوخت قاچاق در سال 91

زمانيان در خصوص اقدامات اين پليس در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت نيز گفت: در سال گذشته، 91 ميليون و 700 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف شد.

وي از تشكيل 7 هزار و 600 پرونده با موضوع قاچاق سوخت در كشور خبر داد و تصريح كرد: 400 پرونده داراي ارزش ريالي بيش از 100 ميليون تومان بود.

اين مقام انتظامي يادآور شد: 226 باند كه در حوزه قاچاق فراورده هاي نفتي فعاليت داشتند، شناسايي و منهدم شدند.

تفاوت 15 تا 20 درصدي قيمت سوخت، عامل اصلي قاچاق سوخت است

رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي ناجا، يكي از دلايل عمده قاچاق سوخت در كشورمان را افزايش 15 تا 20 برابري قيمت در كشورهاي منطقه دانست و افزود: متاسفانه نظارت كافي بر واگذاري سهميه سوخت به مصرف كنندگان وجود ندارد.

وي ادامه داد: برآورد صحيح از ميزان نياز سوخت مصرفي در كشور منجر مي شود تا اين فراورده با ارزش، براساس نياز واگذار شود چرا كه بخش اعظمي از قاچاق به دليل واگذاري سهميه هايي است كه وجود خارجي ندارند و يا بيش از نياز، واگذار مي شوند.

اجراي 17 طرح عملياتي مبارزه با قاچاق در كشور

زمانيان در خصوص اقدامات انجام شده در سال گذشته اظهار داشت: يكي از اقدامات ما در ايام نوروز، كنترل مجرمان سابقه دار در حوزه قاچاق بود كه سال گذشته دهها نفر تحت اين كنترل قرار گرفتند.

وي از اجراي 17 طرح عملياتي در مناطق مختلف زماني در حوزه مقابله با قاچاق منابع ملي، سوخت، ميراث فرهنگي، كالاهاي گمركي، دخاني و كالاهاي ممنوعه خبر داد و افزود: در سه ماهه آخر سال سه طرح عملياتي را در حوزه مبارزه با مواد محترقه به اجرا درآورديم كه تاثير خوبي در كنترل حوادث چهارشنبه پايان سال داشت.

رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز، با اشاره به تغيير شگردهاي قاچاق توسط مجرمان تصريح كرد: در راستاي ارتقاي سطح آموزشي كاركنان، در سال گذشته كارگاه هاي آموزشي در سراسر كشور برگزار شد، همچنين شيوه ها و شگردهاي جديد جاسازي براي آشنايي بيشتر كاركنان مستند سازي شد و براي آنان به نمايش درآمد.

تمركز پليس روي پرونده هايي با ارزش بيش از 5 ميليارد ريال

سرهنگ زمانيان يادآور شد: سال گذشته توان خود را بر روي پرونده هاي كلان با ارزش بيش از يك ميليارد ريال گذاشتيم اما امسال تلاش داريم تا بر روي تشكيل پرونده هاي بالاتر از 5 ميليارد ريال متمركز شويم.

به گفته زمانیان تشكيل پرونده هاي قاچاق با ارزش ريالي بيش از 5 ميليارد ريال نيازمند افزايش توان اطلاعاتي ماموران پليس است كه امسال با پيگيري و آموزش به دنبال تحقق اين هدف هستيم.

وي يكي ديگر از برنامه هاي اين پليس را ايجاد فرصت براي استفاده از تجارب بازنشستگان در حوزه مبارزه با قاچاق دانست.

زمانيان از در اختيار داشتن سيستم هاي كنترل بار سازمان حمل و نقل در حوزه ترانزيت خارجي خبر داد و افزود: يكي از موضوعاتي كه از سال گذشته به دنبال آن بوديم، استفاده از ابزارهاي الكترونيكي براي كنترل محموله ها در ايستگاه هاي ايست و بازرسي بود كه برهمين اساس ضمن تعامل با گمرك از اين سامانه ها استفاده مي كنيم. علاوه براين از سال 91، از ابزار الكترونيكي سازمان حمل و نقل نيز بهره مند شده ايم.

رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي ناجا، در خصوص عملكرد استان هاي كشور در سالي كه گذشت گفت: استان هايي نظير آذربايجان غربي، همدان، خراسان رضوي و تهران بزرگ در اين حوزه عملكرد قابل قبولي در سال گذشته داشتند.

 

کد خبر 2037246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha