۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۷

گزارش خبری/

صدای شکایات مشکلات مسکن مهر ماهدشت بلند است/ مسکنی که فقط آوازه دارد

صدای شکایات مشکلات مسکن مهر ماهدشت بلند است/ مسکنی که فقط آوازه دارد

کرج – خبرگزاری مهر: آوازه مسکن مهر روزگاری نور امیدی را بر دلهایی تاباند که شاید خانه دار شدن برایشان تنها یک آرزو بود، آرزویی که امید شد اما آنطور که باید و شاید محقق نشد و هزار و یک مشکل را با خود به همراه داشت به طوری که شاید شیرینی همان آروز را هم برای خیلی ها تلخ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسکن مهر روزگاری نویدی برای کسانی بود که شاید خانه دار شدن برای آنها تنها در حد آرزو بود اما این نوید آرزو را امیدی کرد که در پس خود هزار و یک مشکل به همراه داشت.

برخی در گیرو دار اداری از امید خود نا امید شدند و رفتند و برخی آرزویشان دستخوش وعده و وعیدهای امروز و فردا شد.

رشد نرخ تورم و افزایش قیمت ها در پس تحریم ها نیز موجب شد تا برخی که با سختی مبلغ اولیه مسکن مهر را تهیه و پول خود را چند سالی است بهر امیدی خوابانده اند امروز دچار دغدغه پرداخت مابه التفاوت شوند.

پیمانکارانی که به علت عدم پرداخت مطالبات سازندگان حاضر به ادامه همکاری نیستند و پروژه های نیمه کاره در حال ساخت با 70 درصد پیشرفت، ساکنانی که در خانه های نیمه کاره سکنی گزیده اند و افرادی که هنوز به خانه های وعده داده شده شان نرسیده اند و نرسیدن آب و برق و گاز و حداقل امکانات رفاهی حال و روز این روزهای مسکن مهر ماهدشت است.

پروژه ای که همت و هدف مسئولان در آن خدمت ماندگار مردم بود، امروز با بالا و پایین های پیمانکاران و ناملایمت های بازار حقش ادا نشده و نتوانست آنطور که انتظار می رفت امیدها را محقق کند.

تعدادی از صاحبان مسکن مهر ماهدشت روز گذشته پناه به فرمانداری کرج آوردند تا صدای شکایاتشان به فرماندار کرج برسد هر چند پیگیری مشکلات و معضلات مسکن مهر ماهدشت قبل از این عرض شکایت نیز مورد پیگیری و بررسی مهدی ایران نژاد فرماندار کرج واقع شده بود و بارها دستورات و مصوباتی مبنی بر رفع هر چه سریعتر این مشکلات صادر شده بود.

گفتند برای ادامه کار باید دوباره پول بدهیم

یکی از صاحبان مسکن مهر در ماهدشت که برای اعتراض به فرمانداری آمده بود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان البرز وضعیت مسکن مهر به گونه ای شده که به علت عدم پرداخت مطالبات سازندگان و ندادن پول برخی پیمانکاران در پروژه مسکن مهر ماهدشت کرج حاضر به ادامه همکاری و تکمیل پروژه های نیمه کاره در حال ساخت با 70% روند ساخت نیستند و اعلام کرده اند تا زمانی که به آنها وجهی پرداخت نشود یا اجازه برداشت از مبالغی که به حساب آنها به صورت صوری واریز شده و نمی توانند برداشت کنند را ندهند حاضر به ادمه و ساخت و تکمیل پروژه نیستند.

وی افزود: متقاضیان مسکن مهر در خیلی از پروژه هایی که قبلاً توسط پیمانکاران سازنده ساخته شده و تکمیل و تحویل شده یا درحال تحویل است، مبالغی که باید به حساب واریز می کردند را پرداخت و مقرر شده بوده که شهریور ماه 91 تحویل داده می شود ولی با ارسال sms از طرف سازمان مسکن و شهرسازی به کسانی که چه قبلاً ثبت نام کرده و پول پرداخت کرده اند و چه نفراتی که در حال ثبت نام بوده اند خواسته شده دوباره بعد از امضای قرارداد قبلی و مشخص شدن قیمت مسکن ثبت شده برای قرارداد جدید که براساس قیمت امسال به علت گرانی مصالح تنظیم شده مراجعه نمایند و قراداد امضا کنند.

6 سال است گرفتار امروز و فرداها شدیم

یکی دیگر از این افراد تصریح کرد: حدود 6 سال است که برای مسکن مهر ثبت نام کردم و پولم را خوابانده ام حالا می گویند باید 8 میلیون دیگر هم بدهم.

وی افزود: 14 ماه است که کار ساختمان های ما تعطیل شده، مصالح از بین رفته، در و پنجره هایی که نصب کرده اند در حال افتادن است و خیلی ها مجبور شده اند که در سرما و برف و بارون در خانه های نیمه کاره زندگی کنند.

این شهروند کرجی گفت: در این چند سال مدام وعده امروز و فردا شنیدیم و هنوز خبری از خانه هایی که گفته بودند نیست.

وی تاکید کرد: امروز آمده ام تا فرماندار به شکایاتم رسیدگی کند و امیدواریم این مشکلات به زودی حل شود.

خبرنگاران در برابر مردم مسئول هستند

خانمی که به همراه فرزندش مراجعه کرده می گوید خبرنگاران در برابر مردم مسئول هستند باید صدای اعتراض ما را به گوش مسئولان برسانند.

وی افزود: ما امروز کار می کنیم فردا می خوریم حق ما نیست که پولمان این مدت طولانی بخوابد و هیچ چیز عایدمان نشود.

مسکن مهر فقط آوازه دارد

یکی دیگر از شهروندان اظهار داشت: تعدادی از اعضا رفتند و در خانه های نیمه کارشان نشستند در حالی که سرویس بهداشتی سیار برای آنها گذاشته اند و با تانکر برایشان آب می برند.

مشکلات شرکت های تعاونی مسکن مهر ماهدشت باید حل شود

فرماندار کرج  در گفتگو با خبرنگار مهر بر لزوم حل مشکلات شرکت های تعاونی مسکن مهر ماهدشت در کوتاهترین زمان ممکن تاکید کرد.

مهدی ایران نژاد اظهار داشت: مشکلات تعاونی های مسکن مهر در ماهدشت و پیمانکاران که موجب توقف یا تاخیر در روند اجرای ساخت و تکمیل واحدها شده باید سریع حل شود.

وی بر لزوم حل مشکلات مسکن مهر در این شهر و ادامه روند اجرای ساخت و تکمیل واحدها تاکید کرد.

فرماندار کرج اظهار داشت: هدف و وظیفه همه مسئولان در هر جایگاهی، رسیدگی به مشکلات و معضلات مردم است و همه ما خادمان نظام و مردم هستیم.

ایران نژاد تاکید کرد: در دین مبین اسلام حق الناس به عنوان یک اصل مورد توجه است و این اصل باید در دستور کار و اولویت های همه خدمتگزاران نظام باشد.

وی اظهار داشت: پروژه مسکن مهر اقدام ماندگار دولت در جهت خدمت رسانی مضاعف به مردم و کمک در جهت بهبود وضعیت معیشتی آنها است بنابراین اگر در روند اجرای آن خلل و خدشه ای وارد شود گرفتارحق الناس شده ایم.

فرماندار کرج تصریح کرد: مشکلات شرکت های تعاونی و پیمانکاران مسکن مهر ماهدشت که موجب توقف و تاخیر در روند اجرای این پروژه در این شهر شده باید با درایت و تدبیری آگاهانه و دلسوزانه در کوتاهترین زمان حل و فصل شده و مردم به حق خود برسند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری دو انتخابات حساس و تاثیر گذار در کشور هستیم تاکید کرد: هر گونه ضعف خدمت رسانی که موجب نارضایتی مردم در این برهه زمانی  شود آب ریختن در آسیاب دشمن و گام برداشتن در جهت تحقق توطئه های شوم آنها خواهد بود.

ایران نژاد با بیان اینکه اعتماد مردم به نظام و مسئولان مشارکت گسترده آنها درانتخابات را رقم خواهد زد گفت: مسئولان باید با خدمتگزاری صادقانه و خالصانه زمینه مشارکت گسترده همراه با بصیرت و آگاهی را فراهم کنند.

کد خبر 2043073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کیومرث حقی ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      با سلام شعار دادن برای متقاضیان خانه نمی شود مردم تحت فشارند از شکم زن و بچه زدند به امید خانه دار شدن به جایی این که باری از مشکلات این مردم بردارید مشکل روی مشکل نگذارید به خدا خدارا خوش نمی آید بنده حدود 6 سال است در مسکن مهر ماهدشت پروژه تکسام ثبت نلم کرده ام این پروژه حدوده 95درصد پیشرفت دارد اما به دلایل نامعلوم که هر سری مراجعه کردم یک جور جواب دادند پروژه مسکوت مانده با وجود اینکه قسط خانه تحویل نگرفته را هم پرداخت می کنم هم اجاره خانه با حقوق کارمندی باد هوا که نمی شود خورد ممنون تشکر