۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۴

یعقوبی:

10 کتابخانه در همدان نیاز به ارتقا سیستم اینترنتی دارد/ 11 کتابدار استخدام می شوند

10  کتابخانه در همدان نیاز به ارتقا سیستم اینترنتی دارد/ 11 کتابدار استخدام می شوند

همدان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان همدان گفت: در استان همدان سه کتابخانه مجهز به حداکثر سرعت اینترنت هستند و 10 کتابخانه دیگر نیاز به ارتقا سیستم دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان یعقوبی ظهر شنبه در نشست مشترک انجمن های کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه که در فرمانداری همدان برگزار شد، افزود: برای ارتقا سیستم این 10 کتابخانه به 50 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش سرانه مطالعه باید به سمت ارائه خدمات نوین برویم، اظهار داشت: از سال 57 تا امسال یک میلیون و 463 هزار نسخه مقاله، نقد و گفتگو وجود دارد که به سیستم تحت وب تبدیل شده اند و استفاده از آنها برای اعضای کتابخانه ها رایگان است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان همدان با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار منبع مولتی مدیا یا چند رسانه ای در استان همدان وجود دارد، ادامه داد: شبکه اجتماعی بوکی سایتی مهم و اثر گذار است که افراد می توانند کتاب ها را نقد کنند یا در مورد آنها نظر بدهند و همچنین می توانند اصل کتاب را دانلود کنند.

یعقوبی در خصوص راه اندازی سیستم بلوتوث در کتابخانه ها گفت: ارتباط با بلوتوث در کتابخانه مرکزی همدان و آزادی فعال شده و در 13 کتابخانه دیگر باید انجام شود.

وی ادامه داد: 9 کتابخانه مجهز به سیستم دوربین مدار بسته هستند و در باقی کتابخانه ها نیز باید اجرا شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان همدان با بیان اینکه در بحث دیداری و شنیداری همدان به عنوان پایلوت ورود اطلاعات در کشور معرفی شد، ادامه داد: کافی نت در کتابخانه آزادی فعال شده است.

احسان یعقوبی ادامه داد: همچنین سامانه حضور و غیاب اعضای کتابخانه در دو کتابخانه مرکزی و آزادی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی، سایت بوکی و سایر وبلاگ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، عنوان کرد: استان همدان جایگاه ویژه ای از نظر کارهای فرهنگی پیدا کرده و جزو 10 استان برتر کشور است.

یعقوبی با اشاره به اینکه استان همدان در بخش آثار مکتوب جایگاه پنجم را در کشور دارد، بیان کرد: در استان همدان 15 کانون ادبی فعال است و پیش بینی شده که تا پایان سال تعداد کانون های ادبی به 30 کانون افزایش یابد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان همدان با اشاره به اینکه 600 کانون فرهنگی در استان همدان معرفی شده اند وبرنامه دارند، افزود: استان همدان رتبه چهار کشوری را در بحث راه اندازی ایستگاه مطالعه دارد.

مدیر کتابخانه های استان همدان نیز گفت: در ارزیابی عملکردی که به صورت کشوری انجام شد انجمن شهرستان همدان از لحاظ کیفیت رتبه نخست کشور را به دست آورد.

ارشاد استعدادی با بیان اینکه در بحث ایستگاه مطالعه شهرستان همدان رتبه چهارم کشور را به دست آورد، ادامه داد: در کتابخانه مرکزی استان همدان کمترین امکانات سخت افزاری و نیروی انسانی وجود دارد اما از لحاظ نرم افزاری، عضویت و امانت گرفتن کتاب رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در انجمن شهرستان همدان چهار جلسه تشکیل شد، اظهار داشت: این چهار جلسه 58 مصوبه داشت که 45 مصوبه اجرایی شد و 13 مصوبه در حال پیگیری است.

مدیر کتابخانه های استان همدان با بیان اینکه تنها شهرداری که نیم درصد خود را پرداخت کرده است شهرداری مریانج است، ادامه داد: کتابخانه های جورقان و نهاوند به زودی دو شیفته می شوند.

استعدادی با بیان اینکه در آزمون استخدامی 11 نیرو به کتابخانه های شهرستان همدان اضافه می شوند، بیان کرد: نیرو های کتابخانه های مریانج از دو نیرو به سه نیرو افزایش می یابد.

کد خبر 2091149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha