۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۱۹

اخبار آموزش و پرورش هرمزگان/

درخشش هرمزگانی ها در مسابقات معارف اسلامی کشور/ برگزاری دوره آموزشي ضمن خدمت كتب جديدالتاليف

درخشش هرمزگانی ها در مسابقات معارف اسلامی کشور/ برگزاری دوره آموزشي ضمن خدمت كتب جديدالتاليف

بندرعباس - خبرگزاری مهر: درخشش دانش آموزان هرمزگانی در مسابقات معارف اسلامی کشور، برگزاری دوره آموزشي ضمن خدمت كتب جديدالتاليف و ... از جمله اخبار آموزش و پرورش استان هرمزگان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون پرورشی اداره آموزش وپرورش ناحیه دو بندرعباس از کسب مقام برتر کشوری دانش آموزان دختر مقطع متوسطه و راهنمایی این ناحیه آموزشی در سی و یکمین دوره مسابقات قرآن، نمازوعترت خبرداد.

محمدعلی لبخندان ضمن اعلام این خبر افزود: این دوره از مسابقات که به میزبانی شهرمقدس مشهدبرگزارشد، از مجموع هزار و200 دانش آموز از سراسر کشور،هشت نفراز دانش آموزان مقطع راهنمایی ومتوسطه این ناحیه با توجه به کسب رتبه برتر درمرحله استانی، دراین دوره شرکت کرده که ازاین تعداد دو دانش آموز، یکی از راهنمایی و دیگری ازمتوسطه موفق به کسب رتبه برترکشوری شدند.

وی اظهارکرد: دررشته نهج البلاغه دانش آموز ام البنین حاجبی پور از " دبیرستان 17شهریور"موفق به کسب مقام دوم کشوری شد و افتخاری بر افتخارات این ناحیه افزود.

لبخندان خاطرنشان کرد: همچنین دررشته صحیفه سجادیه درمقطع راهنمایی دانش آموز نرجس نوری از آموزشگاه "دخترانه فدک" نیز موفق به کسب مقام چهارم این دوره از مسابقات شد.

همچنین معاون پرورشی ناحیه دو بندرعباس از کسب رتبه اول استانی درسی ویکمین دوره مسابقات فرهنگی وهنری خبرداد.

محمدعلی لبخندان ضمن ارائه توضیحاتی دراین خصوص گفت: دانش آموزان مقطع راهنمایی ومتوسطه این ناحیه در سی ویکمین دوره مسابقات فرهنگی وهنری مقام اول استانی را کسب کردند.

وی افزود : این دوره از مسابقات که به میزبانی آموزش وپرورش ناحیه دو بندرعباس درسالن هنرستان علوم ورزشی دخترانه نشاط برگزار شد،ناحیه دوبندرعباس توانست در بین 21 منطقه استان، 48 رتبه دربخش دانش آموزی و14رتبه دربخش فرهنگیان را کسب کند.

وی یادآورشد: ناحیه دو همچنین درمسابقات مقاله نویسی باعنوان عفاف وحجاب دربخش دانش آموزی وفرهنگیان دومقام استانی راکسب کرد.

گفتنی است، شهرستان میناب باکسب42 رتبه دانش آموزی و 15 رتبه دربخش فرهنگیان و آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس با کسب 30 رتبه دانش آموزی و 13 رتبه دربخش فرهنگیان توانستند به ترتیب مقامهای دوم وسوم این دوره از مسابقات را ازآن خود کنند.

دوره آموزشي ضمن خدمت كتب جديدالتاليف با شركت 683 معلم ناحيه يك در شهريور ماه  برگزار مي شود

معاون پژوهش و برنامه ريزي اداره آموزش و پرورش ناحيه يك بندرعباس گفت: مدرسين ناحيه يك جهت اجراي دوره هاي آموزش معلمان و روش تدريس كتب جديدالتاليف در شهريور ماه سال جاري  آمادگي لازم را دارند.

مسلم بازيار نسب با اعلام اين خبر افزود: شش نفر از آموزگاران ابتدايي و چهار نفر از دبيران متوسطه دوره اول در دوره هاي آموزشي ويژه مدرسين كتب جديد التاليف كه در تهران تشكيل شده بود شركت كردند.

وي با اشاره به اين كه موضوع كه آموزش مدرسين در دو مرحله انجام خواهد گرفت اظهار داشت: در مرحله اول  نحوه تدريس دروس زبان عربی،فرهنگ و هنر  و زبان و ادبیات فارسی اول متوسطه  و دروس علوم تجربی و فارسی، ریاضی، فرهنگ و هنر و مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی به مدرسين آموزش داده شده است.

 بازيار نسب در ادامه  بيان داشت: مرحله دوم این آموزش‌ها در آخر مرداد ماه پس از ماه مبارک رمضان به منظور  تامین مدرس کتب جدید التالیف دینی، قرآن و تربیت بدنی و سلامت پایه سوم ابتدایی، ریاضی، علوم تجربی، دینی و قرآن،  زبان انگلیسی، تفکر و سبک زندگی، مطالعات اجتماعی، تربیت بدنی و سلامت و کارو فناوری پایه  اول متوسطه اول در تهران برگزار می شود.

اين مقام مسئول  در پايان با اشاره به برگزاري دوره اول كلاس هاي آموزش ضمن خدمت معلمان در شهريور ماه تصريح كرد:  این مدرسان در سال تحصيلي جاري  مسئولیت آموزش نزديك به 153 معلم پایه‌های سوم ابتدایی و530 دبیر دوره اول متوسطه را از طریق تشکیل کارگاه های آموزشی و مهارتی  بر عهده خواهند داشت.

موفقیت دانش آموزان هرمزگانی در مسابقات معارف اسلامی سراسر کشور

سی ویکمین دوره ی مسابقات قرآن، عترت و معارف اسلامی دانش آموزان پسر سراسر کشور باز هم شاهد درخشش دانش آموزان هرمزگانی بود.

در این دروه از مسابقات دررشته های تفسیر،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که به میزبانی شهر مقدس مشهد برگزار دانش آموزان استان هرمزگان موفق به احرازرتبه شدند.

بر پایه این گزارش، خلیل ملکی ازناحیه یک بندرعباس دررشته نهج البلاغه رتبه سوم کشوری را کسب کرد و رتبه پنجم نیز در همین رشته به عرفان اسدی ازشهرستان میناب رسید.

همچنین صالح زیرکی دررشته صحیفه سجادیه صاحب عنوان  ششم شد.

همچنین در این دوره از مسابقات  راضیه جاسبی از شهرستان پارسیان در رشته صحیفه سجادیه رتبه اول  کشور شد، نرگس نوری از ناحیه 2 بندرعباس در همین رشته به رتبه چهارم رسید و زهرا سربندیان از رودان  نیز رتبه نهم را کسب کرد.

در رشته نهج البلاغه  ام البنین حاجی پوری از ناحیه 2 بندرعباس به رتبه دوم دست یافت وعاطفه جاودان از رودان  نیز هشتم کشورشد.همچنین در رشته مفاهیم نیزالهام سرگلی از سیریک رتبه نهم را کسب کرد.

این مسابقات باحضور960نفر دانش آموز مدت سه روز در مشهد مقدس به اتمام رسید و رشته های احکام و انشاء نماز نیزدرقالب جشنواره و کار گاه آموزشی برگزار شد.

 

کد خبر 2095364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha