۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۵۸

سمینار آشنایی با فضای کسب و کار افغانستان در خرم آباد برگزار شد

سمینار آشنایی با فضای کسب و کار افغانستان در خرم آباد برگزار شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: سمینار آشنایی با فضای کسب و کار در افغانستان ظهر سه شنبه در سالن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در حاشیه این سمینار به خبرنگاران گفت: سمینار آشنایی با فضای کسب و کار در افغانستان در راستای آشنایی هرچه بیشتر تجار و فعالان اقتصادی استان با فضای کسب و کار کشور افغانستان برگزار شد.

محمد خاکی با اشاره به در پیش بودن سفر سفیر افغانستان به لرستان افزود: علاوه بر حضور سفیر افغانستان به همراه رایزن اقتصادی این کشور در تهران که به دعوت اتاق خرم‌آباد انجام می‌شود، برنامه‌ای هم برای اعزام هیئت تجاری بازاریابی به این کشور در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌هایی که اتاق بازرگانی خرم‌آباد در نظر می‌گیرد به دنبال آن هستیم که تا پیش از سفر به هر کشور، سمینار آشنایی با فضای کشورهای هدف را برگزار کنیم تا این برنامه‌ها با آگاهی و شناخت کامل فعالان اقتصادی به انجام برسد و نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به محورهای برگزاری این سمینار آموزشی عنوان کرد: چشم انداز اقتصادی کشور افغانستان، فرصت های سرمایه گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت و همچنین روند دریافت مجوزهای لازم در این راستا از جمله موارد مطرح شده در این سمینار بود.

خاکی عنوان کرد: همچنین در این سمینار آموزشی قوانین و مقررات اقتصادی و بازرگانی افغانستان، دستور العمل استفاده از اعتبارات صندوق ضمانت صادرات و همچنین تسهیلات ارائه شده برای سرمایه گذاری در این کشور تشریح شد.

بنابر این گزارش در پایان سمینار آشنایی با فضای کسب و کار افغانستان در قالب یک نشست پرسش و پاسخ، سوالات فعالان اقتصادی در این زمینه پاسخ داده شد.

کد خبر 2114982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha