۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۲۱

اخبار گیلان/

برگزاری مراسم تحلیف شوراهای دوره چهارم در رودسر/ لزوم بازشناسی سيره اهل بيت

برگزاری مراسم تحلیف شوراهای دوره چهارم در رودسر/ لزوم بازشناسی سيره اهل بيت

رودسر – خبرگزاری مهر: مراسم تحلیف شوراهای دوره چهارم رودسر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امام جمعه رودسر در این مراسم گفت: در نظام مقدس اسلامی هر مسئولیتی یک امانت است.

حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی خطاب به شوراها دوره چهارم افزود: با مطالعه و برنامه ریزی درست خدمات مناسبی به مردم ارائه دهید.

وی همچنین اظهار داشت: در انتخاب عزل و نصب شهردار دقت و خدا را در نظر بگیرید.

رضا دوست جلالی فرماندار رودسر نیز در این مراسم نیز گفت: مسولیت، پست و مقام میدان آزمایش مردان خداست.

در ادامه این مراسم ضمن انجام مراسم تحلیف مهدی عبدالله زاده  با رای 5، حسین ابراهیمی با 5 رای، مرتضی علی عسگری 3 رای، محمد هادی پور امیر با 3 رای و اسماعیل صفری با 4 رای به ترتیب رئیس شوراهای چابکسر، رحیم آباد، کلاچای، واجارگاه و رودسر شدند.

مرتضی علی عسگری، عزت ابوطالبی، محمدرضا یوسف زاده، داوود حاتمی، علی امیدوار به ترتیب روسای بخش های کلاچای، رودسر، چابکسر، واجارگاه  و رحیم آباد بعنوان نماینده شورای اسلامی شهرستان انتخاب شدند.   

تشکیل نخستین جلسه دوره چهارم شورای اسلامی بخش مرکزی صومعه سرا

نخستین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر صومعه سرا درفرمانداری این شهرستان به منظوربرگزاری آئین تحلیف و انتخاب هیئت رئیسه تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس ازآئین تحلیف اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهرصومعه سرا "  ناصر حقیقی " را به عنوان رئیس شورای اسلامی این شهر انتخاب کردند.

همچنین در این جلسه محمد رضا رحمانی به عنوان نائب رئیس، فرزاد طالبی خزانه دار، مجتبی حسین زاده سخنگو، کیومرث احمدی منشی اول، سید محمود حسینی منشی دوم و محمد باقرسرشاد منشی سوم انتخاب شدند. اعضای این شورا در حضور میرزا حسینعلی زاده فرماندارصومعه سرا سوگند یاد کردند.

اعضای شورای اسلامی تولم شهر نیز امروز در حضور فرماندار صومعه سرا پس از انجام آئین تحلیف حسین حسن پوررا به عنوان رئیس، احمد حسن نژاد نائب رئیس ووحید اسماعیلی را به عنوان خزانه دار چهارمین دوره شورای اسلامی این شهر معرفی کردند.

همچنین منتخبین شورای اسلامی شهرگوراب زرمیخ در حضور فرماندار صومعه سرا سعید زربافی را به عنوان رئیس و وحید علی نیا را به عنوان نائب رئیس این شهر انتخاب کردند.

صومعه سرا شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری صنعتی را دارد

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: شهرستان صومعه سرا شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری صنعتی را دارد.

مجید عباسیان امین افزود: دو موقعیت صنعتی شامل شهرک صنعتی با تمامی امکانات زیربنایی مورد نیاز واحد های صنعتی شامل آب، برق، گاز، تصفیه خانه فاضلاب صنعتی، راه دسترسی و غیره در این شهرستان برای استقرار واحد های صنعتی کوچک و متوسط و همچنین ناحیه کارگاهی جهت استقرار کارگاه های کوچک و صنوف تولیدی در شهرستان صومعه سرا ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: دو پروژه دیگر به جهت تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی صومعه سرا شامل تکمیل پیاده رو سازی و زیبا سازی شهرک و افزایش قدرت برق شهرک در حال اجراست.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: دو موقعیت دیگر نیز شامل ناحیه صنعتی جهت استقرار صنایع تبدیلی کشاورزی و شهرک صنعتی سرمایه گذاری در این شهرستان در حال آماده سازی است.

مجید عباسان امین تاکید کرد: اولویت وظایف شرکت شهرک های صنعتی گیلان تامین زیر ساخت های مورد نیاز واحد های صنعتی و آماده سازی بستر مناسب برای متقاضیان سرمایه گذاری  است و در کنار این  مبحث مهم ،رسیدگی به وضعیت واحد های صنعتی و ارائه خدمات نرم افزاری و حمایتی از واحد های صنعتی از سوی واحد صنایع کوچک به واحد های تولیدی ارائه می شود.

بازشناسی سيره اهل بيت (ع) مروج اخلاقيات عملی متعالی ‌ساز جامعه است

رئيس اداره اوقاف رشت با بيان اينكه بازشناسی سيره و شيوه زندگی اهل بيت علیه‏السلام تاثير ژرفی در اصلاح جامعه با استفاده از خلقيات عملی دارد، گفت: نحوه زندگی اهل بيت علیه‏السلام مروج اخلاقيان عملی متعالی ‌ساز انسان، خانواده و جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمين حميدرضا كريمی با بيان اينكه حضور خدام رضوی در استان‌ ها بر ترويج فرهنگ رضوی موثر است، اظهارداشت: فرهنگ هر جامعه تابعی از فضای حاكم بر آن جامعه است؛ فرهنگ دينی و معنوی زمانی بر جوامع حاكم خواهد گرديد كه فضا به سمت و سوی دين و معارف باعظمت و والای دينی سوق داده شود، توجه به فضای محيط بر جوامع غربی بيان كننده آشكار اين مطلب است.

وی در ادامه افزود: به يقين از مصاديق بارز و تائيد مطلب فوق، ماه ضيافت اللهی است كه با تصديق سازمان های ذی صلاح آمار جرم و جنايت و تخلف كاهش مي یابد و اين به معنای حاكم شدن فضای معنوی و فرهنگ بندگی بر جامعه است.

حجت‌الاسلام كريمی متذكر شد: حضور خدام آستان قدس رضوی علیه ‏السلام در استان‌ها و ايجاد فضای رافت و محبت و در كنار آن انتقال سيره اهل بيت عصمت و طهارت به ويژه سيره ثامن الحجج علیه‏السلام و پيام ملكوتی آن امام همام كه همانا تبعيت از حصن حصين ولايت است بنابراین تاثير شايانی بر جامعه به ویژه قشر جوان خواهد داشت.

رئيس اوقاف رشت با بيان اينكه بازشناسی سيره و شيوه زندگی اهل بيت به ویژه  امام رضا علیه‏السلام تاثير ژرفی در اصلاح جامعه با استفاده از خلقيات عملی دارد، گفت: نحوه زندگی اهل بيت علیه‏السلام مروج اخلاقيات عملی متعالی‌ ساز انسان، خانواده و جامعه است و نقش سازنده‌ای در تحكيم ارزش‌ها و در نتيجه تقويت بنيان جامعه ايفا می كند.

حجت الاسلام كريمی با اشاره به راهكارهای ترويج فرهنگ رضوی، گفت: ترويج فرهنگ و سيره رضوی با توزيع بسته های فرهنگی، توجه به توصيه ها در رسانه ها، ساخت سريال ها و فيلم ها با اين هدف والا، از جمله راهكارهای توسعه و گسترش فرهنگ و سبك زندگی رضوی در جامعه است.

رئيس اداره اوقاف رشت در خصوص برنامه های خود در ايام دهه كرامت ادامه داد: برگزاری مراسم روز دختر در حرم مطهر خواهر امام رضا علیه‏السلام و معرفی دختر شاخص استان در اين روز با همكاری امور بانوان استانداری گيلان همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) مهمترين برنامه‌هاست.

وی افزود: همچنين برگزاری مراسم شب ولادت باسعادت حضرت معصومه و امام رضا علیه‏السلام همزمان در بقاع متبركه شهرستان رشت و همچنين برگزاری همايش بزرگداشت امامزادگان در روز 21 شهريورماه با سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين راشد يزدی و مداحی حاج محسن طاهری و همچنين تلاوت قرآن كريم از سوی قاری ممتاز و بين‌المللی حاج حامد شاكرنژاد در امامزاده حسن خمام از ديگر  برنامه های اين دهه است.

همزمان با سراسر كشور صورت مي گيرد/ آغاز طرح نظارتي ويژه بازگشايي مدارس در  گيلان

طرح نظارتي ويژه بازگشايي مدارس همزمان با سراسر كشور از دوم شهریور ماه امسال در استان گيلان نيز آغاز شده است.

معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان با اعلام اين مطلب افزود: با توجه به اينكه در آستانه بازگشايي مدارس و دانشگاه ها تقاضا براي خريد لوازم التحرير، كيف و كفش و ساير لوازم مربوطه افزايش مي يابد، اين طرح در اين ايام به اجرا گذاشته مي شود.

محمد فيض افزود: در راستاي اين طرح با هدف جلوگيري از كمبود عرضه و يا افزايش غير منطقي قيمت كالاهاي مورد نظر، با هماهنگي ساير دستگاه هاي ذيربط اقدامات ويژه اي در نظر گرفته مي شود.

وي تصريح كرد: نظارت بر تامين و توزيع لوازم التحرير، پوشاك، كيف و كفش و روپوش مدارس، ممانعت از فروش لوازم التحرير خارجي و فاقد استاندارد و كيفيت لازم، نظارت بر رعايت نرخهاي تعيين شده كالاهاي مذكور و نظارت بر عملكرد آموزشگاه ها و مدارس غير انتفاعي و سرويس هاي اياب و ذهاب مدارس از جمله موارد مهم در اجراي طرح نظارتي ويژه بازگشايي مدارس است.

فيض افزود: از جمله برنامه هاي مهم مربوط به اين طرح اجراي گشت هاي مشترك بازرسي با همراهي بازرسان اصناف و نمايندگان تعزيرات حكومتي در سراسر استان و برخورد با تخلفات احتمالي است.

وي همچنين گفت: جهت بهبود كيفيت فعاليت نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالاي پائيزه در سطح استان و نظارت بر عملكرد غرفه ها، بازرسان اين سازمان به همراه بازرسان اصناف حضوري موثر در نمايشگاه هاي مذكور خواهند داشت.

معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان همچنين از بهره گيري ظرفيت مناسب ناظران افتخاري در اجراي طرح نظارتي ويژه بازگشايي مدارس در استان خبر داد.

منطقه آزاد انزلی میزبان نخستین نمایشگاه تاکسی درمی گیلان

شیرزاد حسین زاده مجری این نمایشگاه بابیان اینکه بیش از 4000 گونه از انواع مختلف گونه های بومی جانوری استان گیلان مشتمل بر حیوانات، پرندگان و حشرات به نمایش عموم در آمده اظهار داشت: نمایشگاه تاکسی درمی به مساحت 400 مترمربع درفضایی سنتی مبتنی برسازه های کلبه شکار بومی استان در محدوده گردشگری فاز تجارت منطقه آزاد انزلی برپا شده است.

وی درخصوص اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی تاکسی درمی(آکنده سازی حیوانات) گیلان در منطقه آزاد انزلی گفت: آشنایی گردشگران و مردم گیلان باتنوع گونه های جانوری، حیات وحش استان، معرفی حیوانات در حال انقراض، تقویت گردشگری اکوتوریسم ،آشنایی دانش آموزان- دانشجویان و جانورشناسان با تنوع جانوری بومی استان، ایجاد حس مسئولیت و تعلق خاطر بیشتر در میان نسل جوان برای حفاظت از حیات جانواری استان از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

شیرزاد حسین پور تاکسی درمی را یک هنر و فن اعلام کرد که از قابلیت تجاری شدن نیز برخوردار است.

وی تصریح کرد: تاکسی درمی (آکنده سازی حیوانات) تجدید حیات حیوانات تلف شده است چراکه بازسازی جسم حیوانات تلف شده درواقع حیوانات موجود را برای نسل های آینده نیز حفظ می کند.

مجری نخستین نمایشگاه تاکسی درمی کشور عدم آشنایی مردم بااین فن را مهمترین چالش آن عنوان نمود و درخصوص همکاری سازمان حفاظت محیط زیست باسازمان منطقه آزاد انزلی افزود: حفاظت و معرفی حیات وحش  و گسترش اکوتوریسم استان،جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی دراین حوزه به منظور تجاری سازی و صادرات محصولات تولیدی را می توان از جمله مهمترین فرصتهای همکاری های زیست محیطی این دو نهاد است.

حسین زاده روند تاکسی درمی  کردن حیوانات و پرندگان را متفاوت اعلام کرد و درخصوص مراحل تاکسی درمی نمودن پرندگان اظهار داشت: تخلیه محتویات بدن پرنده، چربی زدایی، پخش پودر بورکسی در لایه های پوست ،جایگزین نمودن الیاف و مفتول به میزان حجم بدن، دوختن بدن پرنده و درنهایت تزریق ماده فرمالین مراحل تاکسی درمی کردن ( آکنده سازی حیوانات) پرندگان را تشکیل می دهد.

وی در خصوص منابع تامین حیوانات برای تاکسی درمی کردن گفت: حیوانات شکار شده توسط شکارچیان غیرمجاز که از طریق محیط زیست استان بدست می آید به همراه حیوانات تلف شده در تصادفات جاده ای و باغ وحش، منابع تامین حیوانات مورد نیاز است.

نمایشگاه تاکسی درمی حیات وحش گیلان تا ابتدای آبان ماه در منطقه آزاد انزلی ادامه خواهد داشت.

تاکسیدرمی مرکب از دو واژه یونانی تاکسیز taxis به معنی آراستن و درما Derma به معنی پوست است و در واقع فن و هنری در زمینه پوست آرایی، پوست آمایی و در کل مجسمه سازی حیوانات مرده یا شکار شده به شمار
می آید. قدمت تاکسیدرمی به پنج هزار سال قبل و به زمان مومیایی کردن حیوانات توسط مصری ها بازمی گردد.

اگرچه اولین کارگاه تاکسیدرمی خصوصی در ایران در سال ۱۳۴۸ کار خود را آغاز کرد، اما می توان گفت شروع این فعالیت به صورت علمی مربوط به سال ۱۳۵۰ است. از پیشگامان تاکسیدرمی در ایران می توان دکتر تاج بخش و دکتر بلوچ را نام برد که در طول فعالیت خود آثار ارزشمند بیشماری را پدید آورده اند.       

کد خبر 2128673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha