۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۲۲

ميرزايي خبر داد:

عزم شوراي شهر مشهد براي حل مشكلات قطار شهري/ بهاي بليط مترو افزايش نمي يابد

عزم شوراي شهر مشهد  براي حل مشكلات قطار شهري/ بهاي بليط مترو افزايش نمي يابد

مشهد - خبرگزاري مهر: مديرعامل شركت بهره برداري قطارشهري مشهد گفت: نويد مي دهم شوراي چهارم شهرمشهد عزم ويژه اي براي حل مشكلات قطار شهري دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل ميرزايي ظهر چهارشنبه در نشست خبري در جمع اصحاب رسانه استان اظهار كرد: ركود مالي تاثير منفي بر رشد پروژه ها مي گذارد و اگر مشكلات مالي و قراردادي پروژه حل شود با يك برنامه فشرده در دو تا سه سال مي توان به نتيجه رسيد.

کسب رتبه برتر خدمات مترو  در جهان توسط قطار شهري مشهد

وي با بيان اينكه همزمان در 80 كشور جهان  نشستي به مناسبت هفته جهاني حمل و نقل برگزارمي شود يادآورشد: اتحاديه حمل و نقل بين المللي 3 هزارعضو از افراد حقيقي و حقوقي و توليد كنندگان و بهره برداران را در برمي گيرد كه شركت قطار شهري مشهد رتبه برتر ارائه خدمات را از اين اتحاديه دريافت كرد.

ميرزايي با تاكيد بر اينكه با شروع اين نهضت قرار است كه در سطح جهاني موضوع حمل و نقل عمومي را به گوش جهانيان برسانيم افزود: اهداف اين نهضت بالا بردن سطح كيفيت زندگي مردم، حفظ محيط زيست، جلوگيري از بيماري هاي روحي و رواني در شهرهاست و همچنين منافع اقتصادي را در برمي گيرد.

وي با يادآوري اينكه توسعه حمل و نقل عمومي تاثير مستقيم در اشتغال دارد تصريح كرد: خط يك قطارشهري مشهد را خط سبز نام گذاري كردند چرا که در كاهش گازهاي گلخانه اي بسيار موثر است.

ميرزايي گفت: توسعه حمل و نقل عمومي علاوه بر منافع اقتصادي و زيست محيطي در آرامش رواني شهروندان موثر است و بر سلامت افراد تاثير گذار و بيماريها را كاهش مي دهد.

مديرعامل شركت بهره برداري قطارشهري مشهد بيان كرد: قطار شهري مشهد در سال 91 به ظرفيت حداكثري رسيد و درهر ماه هشت هزار و 300 اعزام قطار داريم.

وي با اشاره به اينكه در روز 297 اعزام قطار درخطوط قطار شهري مشهد انجام مي گيرد متوسط تاخير در اعزام درهرماه را 2 ثانيه ذكر كرد و گفت: شاخص منظم بودن درسفر هاي مترو در سال 92 ، 99 در صد بوده است.

اجرای برنامه نسیم مهر در قطار شهری مشهد

ميرزايي در خصوص اجراي برنامه نسيم مهر در هفته آغاز سال تحصيلي خبر داد و گفت: بسته هايي براي دانش آموزان در نظر گرفته شده كه در اين روز به آنان اهدا خواهد شد.

وي اعلام كرد: ساعت بهره برداري از قطار شهری مشهد نيم ساعت در روزهاي آغازسال اضافه مي شود و از ساعت 9 و نيم به 10 شب افزايش داده مي شود.

مديرعامل شركت بهره برداري قطارشهري مشهد از والدين دانش آموزان در مقطع ابتدايي خواست تا اين كودكان را در روزهاي اول همراهي كند و نحوه تردد با قطار شهري را به آنان آموزش دهند تا مشكلي براي اين كودكان رخ ندهد.

پیشرفت فیزیکی خط دو قطار شهری مشهد 20 درصد است

مديرعامل شركت بهره برداري قطارشهري مشهد گفت: پيشرفت فيزيكي در خط دو قطار شهري مشهد حدود 20 درصد است و در صورت تامين واگن ها در خط دو نسبت به خط يك زودتر به نتيجه خواهيم رسيد.

وي افزود: در تونل كار با موفقيت پيش رفته و با سرمايه گذاري در TBM  به مبلغ 100 ميليارد تومان 6 كيلومتر از تونل انجام شده است.

ميرزايي با تاكيد بر اینکه ركود مالي تاثير منفي بر رشد پروژه ها مي گذارد افزود:  نويد مي دهم شوراي شهرعزم ويژه اي براي حل مشكلات قطار شهري دارد.

راه اندازی خط دو قطار شهری در سال 93 محقق نمی شود

وي افزود: زمان راه اندازي اين خط پنج سال پيش بيني شده بود كه بايد در سال 93 بهره برداري مي شد كه قطعا محقق نخواهد شد.

ميرزايي علت تاخير در بهره برداري را ناشي از تحريم ها دانست و گفت: اميد داريم با چاره انديشي در سطح مدريت ملي از اين مشكل برون رفت داشته باشيم.

نرخ بلیط قطار شهری افزایش نمی یابد

مديرعامل شركت بهره برداري قطارشهري مشهد افزود: اگر مشكلات مالي و قرار دادي پروژه حل شود با يك برنامه فشرده در دو تا سه سال مي توان به نتيجه رسيد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در پاسخ به اين سئوال كه باز هم نرخ بليط قطار شهري افزايش خواهد داشت اعلام كرد: تا پايان امسال برنامه‌ای برای افزایش نرخ بلیط قطار شهری نداریم و هرگونه تغيير با نظر شوراي شهر صورت مي گيرد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2138293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha