۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹

در وزن 74 کیلوگرم پیکارهای جهانی/

عليزاده پورنيا حريف قهرمان اروپا شد/ استراحت عليزاده در دور نخست

عليزاده پورنيا حريف قهرمان اروپا شد/ استراحت عليزاده در دور نخست

قم - خبرگزاري مهر: دبير هيئت كشتي استان قم از رقابت كشتي گير خوشنام قم در گام نخست پيكارهاي جهاني با كشتي‌گيري از كشور دانمارک خبر داد.

احمد رضايي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان از روز جمعه بيست و نهم شهریور ماه در شهر بوداپست مجارستان آغاز شده و فرنگي‌كاران كشورمان در چهار وزن نخست تا کنون در این مسابقات به مصاف حريفان رفته‌اند.

وي بیان کرد: در پایان روزهای اول و دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که با مسابقات اوزان 55، 60، 84 و 96 کیلوگرم در شهر بوداپست به انجام رسيد، تیم کشورمان صاحب یک نشان طلا توسط طالب نعمت پور و یک نشان برنز توسط مهدی علی یاری شد و از امروز مسابقات اوزان 66، 74 و 120 کیلوگرم برگزار می‌شود که افشین بیابانگرد، هادی علیزاده‌پورنيا و امیر علی اکبری به مصاف حریفان خود مي‌روند.

وي تاكيد كرد: كشتي‌گير ارزنده استان قم و تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان در وزن 74 كيلوگرم هادي عليزاده پورنيا است كه بر اساس قرعه‌كشي صورت گرفته، در دور نخست به استراحت مي‌پردازد و در دور دوم رقابت‌هاي خود را براي كسب مدال از اين مسابقات آغاز مي‌كند.

رضايي با تاكيد بر اينكه كه كشتي اول عليزاده‌پورنيا با حريف دانمارکی از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است، عنوان داشت: براي اين كشتي‌گير ارزنده كشورمان آرزوي موفقيت بسيار زيادي داريم زيرا پيش از اين در ميادين حسا‌س و سخت نظیر جام جهانی، قهرمانی آُسیا و پیکارهای دانشجويان جهان، به خوبي توانمندي هاي خود را نشان داده است و قطعا مي‌تواند در اين مسابقات نيز عملکرد خوبی داشته باشد.

دبير هيئت كشتي استان قم بیان داشت: در وزن 74 کیلوگرم که 39 کشتی‌گیر حضور دارند هادی علیزاده پورنیا بعد از استراحت در دور نخست در دور دوم با مارک مادسن، نفر پنجم المپیک لندن و دارنده مدال نقره 2009 جهان از دانمارک دیدار خواهد کرد که در صورت پیروزی در این دیدار حساس، در دور سوم با برنده دیدار کشتی‌گیران لتونی و ژاپن مبارزه می‌کند.

وی یاد آور شد: در وزن 74 کیلوگرم رومن ولاسوف، قهرمان جهان و المپیک از روسیه و آرسن جولفالاکیان، دارنده مدال نقره المپیک لندن و برنز 2011 جهان از ارمنستان و سلجوق سبی، دارنده مدال‌های طلا و نقره 2010 و 2011 جهان از ترکیه رقبای علیزاده محسوب می شوند.

رضایی همچنین به وضعیت دو کشتی گیر دیگر کشورمان در روز پایانی این مسابقات نیز اشاره کرد و افزود: افشین بیابانگرد نماینده وزن 66 کیلوگرم کشورمان و امیر علی‌اکبری نماینده ایران در 120 کیلوگرم هستند و هر دو از شانس های کسب مدال به شمار می روند.

 

کد خبر 2140352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha