۱۴ مرداد ۱۳۸۴، ۱۵:۲۷

خبرنگار شبكه المنار لبنان در گفتگو با "مهر"

چهار ديپلمات ايراني در زمان فرماندهي سمير جعجع بر فالانژها به اسرائيل منتقل شده اند// المنار مي خواهد رنج خانواده هاي چهار ديپلمات ايراني را به تصوير بكشد

چهار ديپلمات ايراني در زمان فرماندهي سمير جعجع بر فالانژها به اسرائيل منتقل شده اند// المنار مي خواهد رنج خانواده هاي چهار ديپلمات ايراني را به تصوير بكشد

خبرنگار شبكه تلويزيوني المنار لبنان با اشاره به تحويل داده شدن چهار ديپلمات ربوده شده ايراني گفت : نياز است از طرف ايران فعاليت هاي سياسي، ديپلماتيك و تبليغاتي بيشتري براي اين چهار نفر صورت گيرد و فضايي ايجاد شود كه كل جهان در پيگيري سرنوشت ديپلماتهاي ايراني دربند اسرائيل شريك شوند.

محمد شمس خبرنگار شبكه تلويزيوني المنار لبنان در تهران، در گفتگو با خبرنگار سياسي "مهر" يكي از موانع اصلي روشن شدن سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني را عدم همكاري رژيم صهيونيستي عنوان كرد و گفت : چهار ديپلمات ايراني در لبنان توسط  فالانژها در زمان فرماندهي سمير جعجع دستگير شدند و به اسرائيل تحويل داده شدند ولي اسرائيل در مورد اين مساله از خود هيچ عكس العملي نشان نمي دهد.

وي افزود : سازمان ملل و مجامع بين المللي تا كنون براي روشن شدن سرنوشت چهار ديپلمات ايراني هيچ حركتي از خود نشان نداده اند در حالي كه اگر يك ديپلمات امريكايي ربوده شود، كل سازمان ملل براي رهايي او لشكركشي مي كند.

شمس گفت : نياز است از طرف ايران فعاليت هاي سياسي، ديپلماتيك و تبليغاتي بيشتري براي چهار ديپلمات ايراني صورت گيرد و فضايي در جهان ايجاد شود كه كل جهان در پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ايراني دربند رژيم صهوينيستي شريك شوند.

وي با بيان اين كه حكومت لبنان در اين زمينه تا كنون همكاري كرده و در ادامه پيگيري سرنوشت چهار ايراني ربوده شده نيز براي هر گونه همكاري آمادگي دارد، افزود : جنبش هاي مختلف اسلامي و ملي در لبنان تا كنون تمام اطلاعاتشان در اين زمينه را در اختيار ايران قرار داده اند و از اين پس نيز آمادگي همكاري در اين زمينه را دارند.

خبرنگار المنار در تهران با اشاره به آزادي سمير جعجع از زندان، گفت : "جعجع" اطلاعات خوبي در مورد سرنوشت اين چهار ايراني دارد و ايران بايد از لبنان رسما در خواست كند كه كه از او اطلاعات بيشتري در اين رابطه كسب شود.

وي با اشاره به نقش كليدي رسانه ها در پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني افزود : رسانه هاي گروهي جهان هيچ ارزشي براي اين جريان قائل نيستند در حالي كه اگر يك آمريكايي يا يك غربي بود برنامه هاي متعددي براي آزادي آنان مي ساختند.

شمس با تاكيد بر اين كه رسانه هاي ايراني بايد براي پيگيري سرنوشت چهارهموطن و ديپلماتهاي خود  بسيار فعال تر باشند، تصريح كرد : رسانه هاي گروهي جهان با اين موضوع، سياسي برخورد مي كنند چون تحت نفوذ صهيونيستها هستند.

نماينده تلويزيون المنار خاطرنشان كرد : المنار مدام در حال پوشش اخبار پيگيري سرنوشت اين چهار ديپلمات مخصوصا در حركت هاي اخير است و علاوه بر آن كه تا كنون برنامه هايي در اين زمينه ساخته، اما هم اكنون نيز در پي ساخت برنامه ها و به تصوير كشيدن رنج خانواده هاي اين چهار نفر در طول اين 23 سال هستيم.

کد خبر 214575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha