۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱

حجت الاسلام تاجی تاکید کرد:

مقابله نیروی انتظامی با افرادی که ارزشهای اسلامی را خدشه دار می کنند

مقابله نیروی انتظامی با افرادی که ارزشهای اسلامی را خدشه دار می کنند

چناران - خبرگزاری مهر: امام جمعه چناران گفت: نيروي انتظامي بايد با كساني كه ارزشهاي اسلامي و دستاوردهاي انقلاب را خدشه دار مي سازند برخورد و مقابله كند.

به گزارش  خبرنگار مهر، حجت الاسلام مظفر تاجی در خطبه هاي اين هفته جمعه چناران با اشاره به آغاز هفته نيروي انتظامي اظهار کرد: جايگاه و نقش نيروي انتظامي در پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، در كنار ديگر نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بركسي پوشيده نيست.

امام جمعه چناران افزود: در اين ميان بزرگترين وظيفه اين نيرو بر اساس سخنان مقام معظم رهبري پاسداري از ارزشهاي اصيل انقلاب اسلامي است.

حجت الاسلام تاجی بیان کرد: تحقق اين وظيفه بزرگ در سايه راه كارهايي بدست مي آيد كه مهمترين آنان عبارتند از اتكال به خداي متعال در كليه امور، اعتقاد راسخ به ولايت فقيه، ملاك عمل قرار دادن قانون، مقررات وشرع در انجام وظايف و رعايت كردن شئونات اسلامي است.

وی با اشاره به ازدواج روز جوانان گفت: هر چند تحولات ازدواج در جوانان امري ضروري و اجتناب نا پذير است اما آنچه از ازدواج در روزگار ما را از گذشته متفاوت ساخته، گستردگي دامنه تحولات در ازدواج است كه اثر دگرگوني در بنيانها و ساختارهاي اجتماعي امروز اتفاق افتاده است.

امام جمعه چناران افزود: ترديدي وجود ندارد كه ساختارهاي اجتماعي جديد شرايط و ضرورتهاي جديد را براي ازدواج رقم زده و موجب بروز تمايزات آشكاري ميان شيوه ها و ساختارها ازدواج در جامعه سنتي و جديد شده است و مهمترين پيامد تحولات ياد شده تاخير در سن ازدواج جوانان و همچنين وقوع ازدواج هاي ناموفق هست كه نهايتا به طلاق و جدايي مي انجامد.

حجت الاسلام تاجی گفت: تعويق در وقوع ازدواج يكي از نيازهاي فطري نسل بي پاسخ مي ماند و تبعات ناخوشايند فردي و اجتماعي بسياري به دنبال مي آورد، پيدايش ياس و نااميدي، افسردگي، بروز خلا عاطفي و اشراف تنهايي و همچنين گسترس فساد و فحشا ء از جمله تبعات نامطلوب تعويق در وقوع ازدواج است كه در حال حاضر به يك هشدار اجتماعي تبديل شده است.

وی با اشاره به موضع دوگانه رئيس جمهور آمريكا در سخنراني سازمان ملل و ديدار با نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت: از نگاه ملت ايران سخنان اوباما در سازمان ملل و با نتانياهو كاملا مزورانه بود و بي صداقتي اوباما را اثبات مي كند و اوباما با اين اشتباه راهبردي لطمه سنگيني به فرصتي زد كه براي وي و دولت مردان آمريكا تاريخي تلقي مي شد.

امام جمعه چناران افزود: تغيير لحن اوباما در سازمان ملل مي توانست مرهمي براي التيام زخم بدخيم گذشته باشد اما اوباما با اين سخنان اين زخم را تازه كرد.

حجت الاسلام تاجی اظهار کرد: سخنان جديد اوباما درباره ايران اورا نزد مردم ايران بي صداقت نشان دادو منفورترين افراد در نزد ايرانيان بي صداقتها هستند و نكته اي ديگر اينكه مقام معظم رهبري فرموده بودند كه من به مذاكرات خوشبين نيستم و اين نمونه بارز آن است.

وی گفت: اگر اوباما مايل است روزنه كوچكي ايجاد شده مسدود نشود بايد اوهام و خيالاتي كه در ذهنش پرورده شده و يا به وي القاء كرده اند كه تحريم ايران را به نرمش وا داشته، فاصله بگيرد و با بررسي واقعيتها اين اشتباه بزرگ را پيش از دير شدن تصحيح و جبران كند.

امام جمعه چناران افزود: اوباما كه بر عمل ايران تاكيد مي كند بداند كه در نزد ايرانيان صداقت به هر اقدام و عملي مقدم است.

حجت الاسلام تاجی در ادامه بحث احسان و نيكوكاري به خانواده گفت: از نظر آموزه هاي ديني احسان و نيكي به خانواده يك امر مقدس است كه خير آن قبل از اينكه به اعضاي خانواده برسد به خود خدمت كننده مي رسد و باعث مي شود يك فضاي با صفا و آرامشي در خانواده حاكم شود و هرگونه مشكلات روحي و رواني را از ميان  بر ميدارد و اجازه مي دهد كه زندگي در آرامش ادامه يابد و باعث خوشبختي اعضاي خانواده مي شود.

 

کد خبر 2148632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha