۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷

رایزنی سفیر ایران با رئیس مجلس و وزیر امور خارجه لبنان

رایزنی سفیر ایران با رئیس مجلس و وزیر امور خارجه لبنان

سفیر ایران در لبنان در دیدار با رئیس مجلس و وزیر امور خارجه لبنان پیرامون روابط دو جانبه و تحولات منطقه رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران عصر روز جمعه با نبيه بري رئيس مجلس لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو كرد.

نبيه بري رئيس مجلس لبنان با اشاره به تماس تلفني رئيس جمهوري آمريكا با رئيس جمهوري كشورمان اظهار داشت: برخي از كشورهاي عربي و منطقه ايي نتوانسته‌اند درك درستي از شرايط جديد منطقه‌اي و جهاني داشته باشند و همگام با اين شرايط جديد، سياست خارجي خود را ترسيم نمايند. جمهوري اسلامي ايران موقعيت ويژه‌اي در منطقه و جهان داشته و حل مشكلات منطقه بدون درنظر گرفتن نقش و موقعيت جمهوري اسلامي ايران ممكن نيست. در خصوص بحران سوريه نيز از ابتداي تحولات، كاملا مشخص بود حل اين بحران بدون مشاركت جمهوري اسلامي ايران ممكن نيست.

نبيه بري با اشاره به وضعيت لبنان اظهار داشت: نكته مهم اين است كه بسياري از احزاب و جريان‌هاي سياسي لبناني اكنون به اين باور رسيده‌اند كه تنها راه حل مشكلات داخلي لبنان، گفتگو و احترام به ديدگاه طرف مقابل است.

غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز ضمن تأكيد بر سياست ثابت جمهوري اسلامي ايران در حمايت از ثبات و استقرار لبنان، به مذاكرات وزير امور خارجه با وزراي خارجه 5+1 در نيويورك اشاره كرد و آخرين تحولات پرونده هسته‌اي كشورمان را در پرتو نشست اخيركشورهاي 5+1 با جمهوري اسلامي ايران در حاشيه جلسه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك تشريح نمود.

ملاقات سفير جمهوري اسلامي ايران با وزير خارجه لبنان

غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران با عدنان منصور وزير خارجه لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو كرد.

وزير خارجه لبنان با اشاره به سخنراني‌هاي ارائه شده در اجلاس سالانه سازمان ملل اظهار داشت: سخنراني دكتر روحاني در سازمان ملل مورد توجه كشورهاي جهان قرار گرفت و تأثير بسيار مثبتي بر مخاطبان جهاني گذاشت. مي‌توان گفت نقطه ثقل اجلاس سازمان ملل، جمهوري اسلامي ايران و تحولات سوريه بود. تأكيد بر راه حل سياسي در سوريه و مبارزه با تروريسم بين‌المللي از مهمترين مسايلي بود كه مورد اهتمام كشورهاي جهان قرار گرفت.

وزير خارجه لبنان با اشاره به موفقيت دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران در نيويورك اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران توانست به پيروزي بزرگي در سياست خارجي دست يابد و اين مسئله رژيم صهيونيستي را بسيار خشمگين كرد تا جائيكه نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي بخش مهمي از سخنراني خود را به مسئله هسته‌اي ايران اختصاص داد.

عدنان منصور ضمن ابراز اميدواري جهت حل سياسي بحران سوريه و برگزاري اجلاس ژنو2 به جايگاه ممتاز جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان و نقش سازنده كشورمان براي حل مشكلات منطقه اشاره كرد و اظهار داشت: اكنون كشورهاي اروپايي و غرب به اين حقيقت پي برده‌اند كه حل مشكلات كشورهاي منطقه بدون بهره مندي از نقش مثبت جمهوري اسلامي ايران ممكن نيست.

غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز ضمن تشريح آخرين تحولات منطقه و جهان اظهار داشت: تحولات سوريه روند مثبتي را به سمت دستيابي به راه حل سياسي طي مي‌كند و در اين راستا نيازمند آن است كه آمريكا و ديگر كشورهاي منطقه و جهان دست از حمايت تسليحاتي و مالي گروه‌هاي تروريست سوريه برداشته و پايبندي عملي خود را به راه حل سياسي به اثبات برسانند.

لازم به ذكر است در اين ملاقات نسخه‌اي از كتاب“فنآوري ايراني در خدمت صلح و سعادت بشري حاوي آخرين دستاوردهاي فناوري جمهوري اسلامي ايران، تقديم وزير خارجه لبنان شد.

کد خبر 2149127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha