۱۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۲۰

به مناسبت سالگرد سفر رهبري به خراسان شمالي؛

مسابقات منطقه اي كشتي با چوخه شرق كشور برگزار مي شود

مسابقات منطقه اي كشتي با چوخه شرق كشور برگزار مي شود

بجنورد- خبرگزاري مهر: معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالي گفت: با هدف گراميداشت سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان، رقابت هاي منطقه اي كشتي با چوخه با حضور كشتي گيراني از استان هاي شرق كشور در شهرستان راز و جرگلان برگزار مي شود.

علي مختاري نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: به مناسبت نوزدهم مهر ماه و نخستين سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به خراسان شمالي، يك دوره مسابقه كشتي با چوخه با حضور كشتي گيراني از استان هاي خراسان شمالي، رضوي و جنوبي، تهران، سمنان، گلستان و ... در روستاي پشنده شهرستان جديدالتاسيس راز و جرگلان برگزار مي شود.

به گفته وي وزن كشي اين مسابقات عصر پنج شنبه هجدهم مهر ماه برگزار و مبارزات نيز از ساعت هشت صبح روز جمعه نوزدهم مهر ماه آغاز مي شود.

مختاري نژاد افزود: اين مسابقات در چهار وزن 70 كيلوگرم، 80، 90 و 90+ كيلوگرم در محل گود باستاني روستاي پشنده برگزار خواهد شد و پيش بيني مي شود حدود 110 چوخه كار در اين مسابقات حضور يابند.

به گفته وي علاوه بر اين مسابقات، برگزاري همايش دوچرخه سواري در بجنورد، رژه موتوسواران، مسابقات شطرنج، اسكيت، تيراندازي و ... نيز از ديگر برنامه هاي ورزشي استان در سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالي است.

مختاري نژاد اضافه كرد: همچنين به اين مناسبت تابلوي ورزشگاه پانزده هزار نفري بجنورد كه به ميمنت سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالي در نوزدهم مهر ماه سال 91 به عنوان ورزشگاه 19 مهر نامگذاري شد، پرده برداري مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامي در نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالي سفر كردند و به مدت هشت روز ميهمان مردم ولايت مدار اين استان بودند.

برنامه نمادين مسابقات كشتي با چوخه در حضور معظم له در 24 مهر ماه پارسال و در جريان ديدار بسيجيان خراسان شمالي با مقام معظم رهبري برگزار شد و ايشان در پايان، اين ورزش باستاني و روح پهلواني حاكم بر آن را ستودند.

مقام معظم رهبري در اين ديدار در مورد كشتي با چوخه عنوان كردند:" برنامه‌هايى كه اجرا شد، برنامه‌هاى بسيار خوبى بود. اين برنامه‌ ورزش محلى يقيناً بر بسيارى از كارهاى تقليدى ترجيح دارد؛ ورزش پهلوانى است و سرشار از سنتهاى ايرانى و اسلامى است. اين نكات را بايد هميشه به ياد داشته باشيم كه آنچه متعلق به ما و مربوط به خود ماست، با عقايد ما، با ايمان ما آميخته است؛ آنچه وارداتى است، اگر بخواهيم شكل ايمانى و اسلامى و ايرانى به آن بدهيم، بايد اين عناصر را در آن تزريق كنيم. آنچه مربوط به خود ماست، به طور طبيعى پيكره‌ آن، پيكره‌ دينى و ايمانى است".

 

کد خبر 2153241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha