۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۶

باند سارقان مسلح در آباده منهدم شد

باند سارقان مسلح در آباده منهدم شد

شیراز - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامي شهرستان آباده استان فارس از شناسايي و انهدام باند سارقان مسلح مسافركش نما و سرقت احشام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ غلامرضا هاشمي در تشريح اين خبر گفت: در تاريخ يكم و دهم شهريورماه سال جاري دو نفر از شهروندان به ماموران انتظامي شهرستان آباده مراجعه و اظهار كردند چند نفر سارق با يك دستگاه خودرو پرايد آنها را به عنوان مسافر بين راهي سوار و در طول مسير پس از انحراف به فرعي با اسلحه کلت کمري و افشانه اسپري فلفلي اقدام به سرقت وجوه نقد و وسايل همراه آنان كرده و متواري شده اند.

وي اظهار كرد: با توجه به اهميت موضوع،‌شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران پليس آگاهي شهرستان آباده قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتي سارقان مسلح به نام هاي "پ – م" 22ساله،‌"س – ر" 20ساله، "م – د" 25ساله،‌"ر- ت" 20ساله،‌"ف –ح" 24ساله و "ف – د" 19ساله شناسايي شدند.

سرهنگ هاشمي افزود: پس از شناسايي سارقان عمليات دستگيري آنان كليد خورد و با تلاش ماموران همگي دستگير و تحقيقات از آنها آغاز شد.

وي بيان كرد: در تحقيقات بعمل آمده از سارقان مسلح دستگير شده، 9 فقره سرقت مسلحانه تحت پوشش مسافركش در شهرستان هاي آباده،‌سميرم اصفهان،‌مرودشت، شيراز، خرم بيد و اقليد به همين شگرد كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده اضافه كرد: از اين سارقان يك فقره سرقت احشام نيز كشف كه در آن سرقت،‌سارقان با استفاده از اسپري اقدام به مصدوم كردن چوپان و سرقت 10 راس گوسفند كرده بودند.

سرهنگ هاشمي خاطر نشان كرد: از اين باند يک قبضه سلاح کلت کمري پلاستيکي،‌سه عدد اسپري فلفلي، يک تيغه چاقو، سه عدد ماسک، دوجفت دستکش و اموال مسروقه كشف و دو دستگاه پرايد كه سارقان در سرقت از آنها استفاده مي كردند نيز كشف  شد.

عامل انتشار تصاویر شاکی در فضای مجازی، نامزد سابقش بود

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از دستگیری مردی 26 ساله خبر داد که در فضای مجازی با ایجاد تارنما، تصاویر شخصی نامزد قبلي خود را منتشر كرده بود.

سرهنگ سیدموسی حسینی در تشريح اين خبر گفت: شاکی اين پرونده كه دختري جوان است، هنگامي كه در اینترنت در حال جستجو بوده تصاویر شخصی خود در سایت را مشاهده و با ارائه شکایت اقدام به پیگیری و شناسایی عامل انتشار تصاویر خود می كند.

وي ادامه داد: قاضی پرونده دستور رسیدگی به شکایت را در اسرع وقت صادر و کارشناسان پلیس "فتا" سريعا" با رصد سایت مذکور در اقدامی فنی  موقعیت مکانی بارگزاری صفحه و مالک آن را شناسایی و وی را دستگیر كردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: شاکی با دیدن تصویر متهم وی را نامزد قبلی خود معرفی و نحوه افشا اطلاعات شخصیش را اینگونه بیان می کند: در مدت آشنایی با "امیر" با اعتمادی که به وی پیدا کردم تصاویر خود را در اختیار وی گذاشتم و تصور سوء استفاده از طرف وی را در سر نداشتم تا اینکه رابطه و آشنایی ما دچار تیرگی شد و پس از آن از او بی خبر بودم.

سرهنگ حسینی هشدار داد: هر گونه اطلاعات شخصی که در فضای مجازی در اختیار افراد ناشناس در اثر اعتماد قرار داده شود امکان افشا خواهد داشت.

وي گفت : شهروندان بايد توجه داشته باشند اطلاعات شخصی هر فردی برای وی دارای ارزش است و بی احتیاطی در نگهداری آن ممكن است براي فرد گران تمام شود.

كشف 71 هزار ليتر گازوييل قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم استان فارس از كشف 71 هزار و 500 ليتر گازوييل قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

 سرهنگ يوسف ملك زاده با اعلام اين خبر افزود: در راستاي طرح مبارزه با پديده شوم قاچاق، ماموران انتظامي شهرستان جهرم دو دستگاه تريلي حامل سوخت قاچاق را شناسايي و متوقف كردند.

وي ادامه داد: اين دو دستگاه تريلي  در حال عبور از جاده هاي اطراف شهرستان جهرم بودند كه ماموران به اين خودروها مظنون شده و پس از متوقف كردن آنها،‌55 هزار ليتر گازوييل قاچاق كشف كردند.

 فرمانده انتظامي شهرستان جهرم خاطر نشان كرد: در اين رابطه دو قاچاقچي سوخت به نامهاي " الف- ج" و "ع - الف" دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شدند.

سرهنگ ملك زاده در ادامه از کشف يك محموله  21 هزار  و 500 ليتري گازوئيل قاچاق در آن شهرستان طي عمليات جداگانه ديگر خبر داد و گفت: ماموران هنگام كنترل خودروهاي عبوري در جاده هاي مواصلاتي، به يک دستگاه  کاميون كشنده ولوو مظنون و پس از متوقف کاميون مشخص شد خودرو حامل مقادير زيادي سوخت خارج از شبکه است.

 وي گفت: در بازديد از اين خودرو مقدار 21 هزار و500 ليتر گازوييل قاچاق كشف و در اين رابطه، يك قاچاقچي سوخت به نام "خ - ن" دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شد.

كشف محموله 450 ميليون ريالي كالاي قاچاق در شيراز

رئيس پليس آگاهي استان فارس از توقيف يك دستگاه وانت نيسان حامل 9 هزار و 600 قوطي نوشابه انرژي زا قاچاق، به ارزش 450 ميليون ريال در اطراف شيراز خبر داد.

سرهنگ سيروس حيدري در تشريح اين خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالاو ارز پليس آگاهي استان فارس از حمل مقاديري كالاي قاچاق توسط يك دستگاه خودرو وانت نيسان مطلع و جهت توقيف خودرو وارد عمل شدند.

وي ادامه داد: در بررسيهاي انجام شده مشخص شد خودرو، كالاي قاچاق را از شهرستان گناوه به مقصد شيراز بارگيري كرده، ‌درنتيجه ماموران در طول مسير تردد خودرو وانت مستقر و آن را در محور شيراز، بوشهر در حوالي روستاي خان زنيان مشاهده كردند.

رئيس پليس آگاهي استان فارس اظهار كرد: هنگامي كه ماموران قصد متوقف كردن خودرو را داشتند، راننده بدون توجه به فرمان ايست ماموران اقدام به فرار كرد كه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودرو متوقف و راننده آن به نام "الف – م" دستگير شد.

سرهنگ حيدري افزود: در بازرسي از خودرو تعداد 9 هزار و 600 قوطي نوشابه انرژي زا به ارزش تقريبي 450 ميليون ريال كشف شد.

کد خبر 2158944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha