۵ دی ۱۳۹۲، ۹:۰۴

منتخب اخبار استانها در هفته/

واژگونی پژو405 در فارس 13 کشته برجای گذاشت/ چهارمین رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت برگزار شد

واژگونی پژو405 در فارس 13 کشته برجای گذاشت/ چهارمین رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت برگزار شد

گروه استانها - خبرگزاری مهر: واژگونی پژو405 در فارس 13 کشته برجای گذاشت، چهارمین رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت برگزار شد و استان تهران دارای رتبه نخست مرگ و میر ناشی از اعتیاد است از مهمترین اخبار استانها در هفته گذشته بود.

واژگونی پژو405 در فارس 13 کشته برجای گذاشت
 
در یک حادثه رانندگی به دلیل واژگونی پژو405 در محور داراب- فسا در استان فارس13 نفر از اتباع افغانی کشته شدند.

این حادثه رانندگی در ساعت سه و  50 دقیقه امروز در محور داراب - فسا رخ داد.

در این سانحه به دلیل واژگونی پژو405 که به علاوه راننده خودرو حامل 13تن از افاغنه غیرمجازبود 13نفر کشته و یک نفر مجروح شد.

چهارمین رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت برگزار شد
 
مرحله رزمی رزمایش هوایی فدائیان حریم ولایت 4با رمز یا حسین ابن علی (ع) در پهنه آسمان نیلگون خلیج همیشه فارس، با شرکت کلیه پایگاه های شکاری نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس آغاز شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت فروش، سخنگوی این رزمایش صبح جمعه در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق گفت: در این مرحله ده ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شناسایی، گشت دریایی و هواپیماهای بدون سرنشین به مدت 2 روز به انجام رزمایش خواهند پرداخت.

سخنگوی رزمایش هوایی فدائیان حریم ولایت همچنین روز شنبه اعلام کرد: چهارمین رزمایش بزرگ فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده و با موفقیت کامل پایان یافت.

امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیتفروش همچنین در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر عنوان کرد: در این رزمایش بزرگ که با شرکت کلیه پایگاه های شکاری نیروی هوایی و با محوریت پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس برگزار شد، بار دیگر اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: انواع راکت ها و بمب های هوشمند هدایت شونده سبک و سنگین سامانه های ارتباطی و مخابراتی بهینه سازی شده،تجهیزات رزمی بومی و تولید شده توسط یگان های جهاد خودکفایی نیروهای مسلح و دستاوردهای جدید رزم هوایی در این رزمایش بزرگ مورد آزمایش و تست عملیاتی قرار گرفتند.

اشتباه فاحش آموزش و پرورش در معرفی مناطق سنی نشین کشور/ خوزستان سراسر شیعه است
 
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی از اشتباه فاحش وزارت آموزش و پرورش در معرفی مناطق سنی نشین ایران در یکی از کتابهای درسی دوره دبیرستان انتقاد کرد.

عبدالله تمیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در صفحه 159 کتاب جغرافیای سال سوم دبیرستان، نقشه ای وجود دارد که در آن مناطق سنی نشین و شیعه نشین ایران مشخص شده است. در این کتاب متاسفانه خوزستان را جزوه مناطق سنی نشین معرفی کرده اند.

وی افزود: این یک اشتباه فاحش به شمار می رود و از تدوین کنندگان کتاب غیر قابل پذیرش است که اینگونه اشتباهی مرتکب شده اند. خوزستان از معدود استانهای مرزی کشور است که همه جمعیت آن شیعه نشین هستند و اتفاقا این استان به دروازه ورود تشیع به ایران مشهور است.

توفان و برودت هوا مدارس زابل را تعطیل کرد
 
شدت توفان که از روز گذشته با برودت هوا در منطقه سیستان همراه شده است برای دومین روز متوالی مدارس شهرستان زابل را به تعطیلی کشاند.

وزش باد شدید با بیش از 70 کیلومتر در ساعت و افزایش غلظت گرد و غبارعلاوه بر مدارس ابتدایی زابل دانش آموزان هیرمند و زهک را نیز خانه نشین کرد.

فرماندار شهرستان زابل در این رابطه به خبرنگار مهر اظهار داشت: توفان شن و گرد و غبار در طی 2 روز گذشته موجب اخلال در زندگی روزمره مردم این منطقه شده است.

هوشنگ ناظری گفت: به دلیل افزایش بیش از حد ذرات معلق در هوا و قرار گرفتن در وضعیت بحرانی برای دومین روز متوالی مدارس ابتدایی و همچنین مقطع راهنمایی در این شهرستان تعطیل شدند.

پروژه نیمه کاره‌ای که اعتراض مردم داغدار را برانگیخت/ درخواست برای اتمام دوبانده کردن جاده
 
جوانان صالح شهر که اغلب از خانواده های کشته شدگان حادثه تصادف اخیر بودند ضمن درخواست اتمام پروژه دوبانده کردن جاده، همگی در کنار اتوبان شوشتر – دزفول تجمع کردند و راه را برای رفت و آمد خوردروها محدود کردند

در این تجمع رفقای دانشجویان کشته شده هم، عکس های دوستانشان را در ابعاد بزرگ چاپ و در وسط جاده نصب کردند. لحظاتی غمبار و آمیخته به احساس.

معترضان می گویند مسئولان سال هاست که طرح دو بانده کردن این جاده را در دستور کار قرار داده اند ولی تا حالا حتی 10 درصد آن را پیش نبرده اند. تنها خواسته این اهالی امنیت در راه ها است.
 
درصد بالايي از مرگ و ميرهای ناخواسته امروزي را حوادث ناشي از رانندگي شامل مي شود كه به عنوان سانحه زيست محيطي به شمار مي آيند و سبب به وجود آمدن تلفات جاني و خسارت مالي بسيار زياد و قابل توجهي شده اند و افسردگي شديد روحي، اتلاف وقت و صرف نيروهاي انساني و به هدر رفتن سرمايه هاي ملي را به دنبال خواهد داشت.

وجود یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور/ استان تهران دارای رتبه نخست مرگ و میر ناشی از اعتیاد است
 
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، از وجود یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور خبر داد و گفت: استان تهران دارای رتبه نخست کشوری در مرگ و میرهای ناشی از اعتیاد است. 

عصر سه شنبه اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران با حضور معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون سیاسی استاندار، فرمانده انتظامی ویژه غرب استان، فرمانداران، دادستانها، روسای بهزیستی شهرستانهای غرب تهران و جمعی دیگر از مسئولان در شهریار برگزار شد.

در این مراسم بابک دین پرست از وجود یک میلیون و 325 هزار معتاد در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: 9.3 این تعداد را زنان تشکیل می دهند، طبق آخرین طرح شیوع شناسی صورت گرفته در کشور میانگین کشوری بین سنین 15 تا 64 سال، 2.65 درصد است که استان تهران با رقم 2.93 رتبه نهم کشوری را دارد، در مجموع 12 استان کشور دارای میانگین بالای 2.65 هستند که استان تهران یکی از آنها است.

عزاداران حسینی مسیر حرم تا حریم را با چشم دل پیمودند/ مردم جلوتر از مسئولان
 
موج خروشان جمعیت که روز اربعین، مسیر حرم تا حریم  در قم را سیاهپوش کرده بود، قابل تصور نبود. جمعیتی که با چشم دل، به صف عاشقان اباعبدالله پیوستند و همنوا با کاروان سرزمین عشق «لبیک یا حسین» سر دادند.

جاماندگان از کاروان سرزمین عشق - از کودکان گرفته تا افراد مسن - در چهلمین روز از حادثه خون‌بار کربلا، مسیر حرم دخت موسی ابن جعفر(ع) تا مسجد مقدس جمکران را با شور و شعور حسینی خود عاشورایی کردند.

این حرکت خودجوش مردمی که از شبکه‌های مختلف تلویزیونی به طور مستقیم پخش شد، میزبانی به گستردگی دلهای همه عاشقان حسینی داشت تا شوق و شیدایی حسینی را در جاده‌های انتظار ببینند؛ حضوری که با برنامه‌ریزی نهادهای مختلف فرهنگی و اجرایی قم حماسه‌ساز شد.

ایده‌ای که ماندگار شد

ایده عزاداری در اربعین حسینی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران چندی پیش در ذهن شخصیت‌های حوزوی و مسئولان استانی شکل گرفت تا زمینه‌ای باشد بر نمایش مستقیم عزاداری باشکوه و یکپارچه در آشیانه اهل بیت(ع). برای اجرایی شدن این ایده مبارک کمیته‌های مختلفی شکل گرفت و تشکل‌های مردمی و دستگا‌ه‌های فرهنگی و اجرایی دست به کار شدند.

استان کرمانشاه به عنوان گزینه استقرار چند وزارتخانه در طرح تقسیم وظایف پایتخت مطرح شد
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمانشاه در طرح تقسیم وظایف پایتخت به عنوان گزینه ای برای استقرار چند وزارتخانه دیده شده است.

سید سعید حیدری طیب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان کرمانشاه به عنوان یکی از گزینه های استقرار چند وزارتخانه در چارچوب طرح تقسیم وظایف حاکمیتی پایتخت مطرح شده و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

حیدری طیب گفت: با توجه به مرکزیت استان کرمانشاه برای منطقه غرب از لحاظ توزیع امکانات و نهادهای خدماتی و حاکمیتی این موضوع مطرح شده است که مرکز استقرار چند وزارتخانه در کرمانشاه باشد.

وی تصریح کرد: از نظر ژئوپلیتیک استان کرمانشاه شرایط ویژه ای در منطقه غرب دارد و اگر قرار به تقسیم وظایف از پایتخت به استانها باشد ضرورتا برخی از وزارت خانه ها در کرمانشاه تعریف می شوند.

در پی مسمومیت 90 نفر/
حادثه مشگین شهر در هاله ای از ابهام/ 12 نفر همچنان بستری
 
با مسومیت ۹۰ نفر از روستاییان "حیق" در شهرستان مشگین شهر علت این حادثه در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

این افراد که از اهالی دو روستای هیق و احمد آباد در پنج کیلومتری مشگین شهر بودند دیروز در پی متصاعد شدن بویی شبیه گاز و استشمام آن دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شده اند.

به گفته اهالی روستای هیق این حادثه در ابتدا از محل سالن ورزشی موجود در منطقه آغاز شده و با مسمومیت ورزشکارانی که در این سالن تمرین می کردند، به روستا نیز شیوع یافته و افراد بیشتری را با مسمومیت مواجه کرده است.

فرماندار مشگین شهر  با اعلام مسمومیت 90 نفر در این حادثه تاکید کرد که این افراد با مراجعه به مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس در این شهرستان معالجه و مرخص شده اند، اما همچنان 12 نفر به دلیل اطمینان بیشتر بستری هستند.

سید حمید عباداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ناشناخته ماندن این علت این حادثه افزود: البته از مصدومان نمونه برداری شده تا دلیل اصلی این حادثه مشخص شود.

وعده‌ای که بر زمین نماند/ افزایش کیفیت نان بشرویه و رضایت مردم
 
در پی انتشار گزارش مهر از بی کیفیتی نان در شهرستان بشرویه و فرصت 15 روزه مسئولان به نانوایی‌های شهرستان اکنون کیفیت نان در نانوایی‌های این شهرستان رضایت مردم این شهرستان را در پی داشته است.

حدود یکماه گذشته بود که کیفیت پایین نان بشرویه نارضایتی تعداد زیادی از مردم این شهرستان را موجب شده بود و خبرنگار مهر از این نارضایتی مردم و بی کیفیتی نان گزارشی را با عنوان" نان بشرویه در تنور بی کیفیتی می سوزد/مردم ناراضی از کیفیت پایین نان" را منتشر کرد.

علیرضا زمان‌زاده معاون فرماندار نیز در پی نارضایتی مردم و کیفیت پایین نان گفته بود: صورت جلسه‌ای نوشته شده است که در آن به نانوایی‌های سطح شهر 15 روز فرصت داده شده که کیفیت نان را بالاتر ببرند تا مردم رغبت کنند از آنها استفاده نمایند.

وی همچنین در ادامه بیان کرد:  قول می‌دهیم ظرف دوهفته آینده نان موجود در نانوایی‌های سطح شهر را تقریبا به حد قابل قبول برسانیم و هر کدام از نانوایی‌ها کوتاهی در کارداشته باشند و درست رفتار نکنند نانوایی را تعطیل و امتیازآن به شخص دیگری واگذار خواهد شد.

رحمت الله بیزادی‌زاده شهروند بشرویه ای در گفتگو با مهر، در حالی که از کیفیت نان نانوایی رضایت کامل داشت، گفت: تاکنون مشکلی در کیفیت نان در نانوایی که از نان تهیه میکنم مشاهده نکرده ام.

مفتاح شهروند دیگری بود که کیفیت نان را تنها قابل قبول می دانست و افزود: نان نانوایی ها اکثرا خمیر است اما طی دوهفته گذشته تغییراتی داشته ولیکن هنوزهم باید نانواها تلاش بیشتری نمایند.

به سراغ نانوایی‌های بشرویه که رفتیم اکثرا سعی بیشتر را عامل موفقیت خود در افزایش کیفیت نان دانستند و کلاس‌های برگزار شده در فنی و حرفه ای و تذکر مسئولین را هم تاثیر گذار عنوان کردند.

کد خبر 2184497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha