۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳

برج هاي بزرگ تهران لرزيد

برج هاي بزرگ تهران لرزيد

مانور آمادگي در برابر زلزله با هدف ارتقاي آمادگی براي مواجهه درست با آسيب‌هاي ناشي از وقوع بحران‌های احتمالی از قبیل زلزله و بررسي توانايي نيروهاي امدادي در برج‌های بلند مرتبه شمال تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس سناريوي تدوين شده همزمان با وقوع زلزله فرضی 5/6 ریشتری كه در اثر فعال شدن گسل نیاوران اتفاق افتاد، سازمان‌های تخصصی و نیروهای مردمی در قالب گروه‌های دوام، آتش‌نشان داوطلب و داوطلبان جمعیت هلال احمر در محل حاضر و براساس سناریو تنظیم‌شده امدادرسانی به آسيب‌ديدگان را آغاز كردند.
 
کیوان فاتحی‌منش دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه تهران گفت: در اين مانور نیروهای مردمی دوام با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک، شهرداری ناحیه و پلیس راهور اقدام به بازگشایی مسیر نمودند. همچنین نیروهای دوام و آتش‌نشان داوطلب که در محل حاضر بودند عملیات کنترل حریق سطحی و همچنین نجات مصدومان قابل انتقال به درمانگاه اضطراری را به انجام رساندند و آنها را به مسئولان اداره بهداشت که مدیریت درمانگاه اضطراری را برعهده داشتند، تحویل دادند.
 
 
وي افزود: سپس مصدومانی که نیاز به انتقال به مراکز درمانی داشتند با همکاری اداره بهداشت و توسط آمبولانس های اورژانس و هلال احمر و اداره بهداشت منتقل شدند. در این ميان سازمانهای تخصصی متولی شریان های حیاتی از جمله ادارات برق، آب، گاز، مخابرات و... در محل (مجتمع مسکونی آتی ساز2) حاضر و وظایف سازمانی خود را به انجام رساندند.
 
وی گفت: سازمان آتش نشانی برای اولین بار به منظور بررسی توانمندی سازمانی خود جهت امدادرسانی به برج های بلند مرتبه اقدام به انتقال شیلنگ آتش نشانی به طبقه بیست وپنجم و پشت بام نمود وحریق ایجاد شده را در آن طبقه کنترل کرد و پس از تخلیه مصدومان وساکنان ساختمان، اردوگاه اسکان اضطراری را با همکاری نیروهای مردمی دوام و معاونت امور شهری وشهرداری ناحیه 9 در فضای ورزشی مجاور ساختمان برپا کرد و سایر سازمان‌های تخصصی هم بر اساس نیاز و به دستور فرمانده مانور (دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه)در محل حاضر و اقدامات لازم را به انجام رساندند.
 
 
همچنين اجراي برنامه  تخليه امن اضطراري در برج‌هاي مجتمع مسكوني آتي‌ساز 2،تمرين اسكان اضطراري شهروندان ساكن در برج ، اجراي عمليات اطفاي حريق و نجات مصدومان از طبقات 12 و 25 برج توسط سازمان آتش نشاني، برگزاري مانور انسداد معابر و بازگشايي مسيرهاي اضطراري در زمان بروز بحران، بررسي نحوه حضور تيم‌هاي عملياتي سازمان‌هاي تخصصي عضو ستاد مديريت بحران منطقه و پايدارسازي گروه‌هاي دوام سطح منطقه بخشي از اهداف برگزاري اين مانور بود.
کد خبر 2206682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha