۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۱۲

در نهمین نشست مسئولان استانی مدارس فوتبال مطرح شد؛

بانک اطلاعات بازیکنان مدارس فوتبال کشور ایجاد می‌شود

بانک اطلاعات بازیکنان مدارس فوتبال کشور ایجاد می‌شود

فدراسیون فوتبال قصد دارد برای بازیکنان مدارس فوتبال سراسر کشور بانک اطلاعات ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی محمدنبی در نهمین نشست مسئولان استانی مدارس فوتبال با تشکر از مسئولان و مدیران هیات های فوتبال استانها، کمیته های جوانان استانها، مدیران نمونه مدارس فوتبال کشور و دیگر حاضران به خاطر حضور در نشست با اشاره به ساختارسازی در فوتبال ایران گفت: اگر برای هر کاری ساختاری تعریف نکنیم، نه به هدف می رسیم و نه به موفقیت. به همین دلیل باید به درستی ساختار را تعریف کنیم. به هر ترتیب از سال 2015 مسابقات آسیایی زیر14 سال به صورت فستیوال برگزار می شود و فقط امسال به صورت قهرمانی است که از همین امروز دکتر علیزاده و گل محمدی ساختار را به گونه ای باید تعریف کنند که مسابقات به صورت فستیوالی در سراسر کشور برگزار شود. در هرحال به منظور ساماندهی، برگزاری این فستیوال و آمادگی تیم ملی زیر 14 سال  در فستیوال 2015 آسیایی، این رده سنی از کمیته جوانان منفک می کنیم تا آکادمی ملی فوتبال این مسئولیت را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: نکته کلی استعدادیابی در استانهاست که دبیران هیاتها و همچنین روسای کمیته های جوانان استانها، هم در انتخاب استعدادیاب‌ها دقت کنند و هم اینکه به مسئولین استعدادیابی ابلاغ 4 ساله بدهند تا با حاشیه امنیت کار کنند و بتوانند بهترین استعدادها را بیابند. در حالت کلی در بحث کمی خیلی خوب پیشرفت کرده ایم. باید در بخش کیفی هم بیشتر پیشرفت کنیم و هدف درنهایت رسیدن به فوتبال پایدار است.
 
محمد نبی در ادامه گفت: خروجی این جلسه این خواهد بود که ساختار جدید فوتبال زیر 14 سال در اختیار آکادمی ملی فوتبال خواهد بود ولی کمیته جوانان استانها در این زمینه همکاری خواهند کرد. بخش دوم بحث بانک اطلاعاتی است که باید هیاتهای استانی، نرم افزاری که دکتر علیزاده و گل محمدی برای همه استانها تعریف می شود به طور سراسری لینک کنند. همچنین استانها از همین روزها روی رده سنی زیر 12 سال سرمایه گذاری کنند تا سال 2015 این بازیکنان به سن زیر  14 سال برسند تا در فستیوال آسیایی 2015 شرکت کنند.

وی در پایان گفت: باید حرکت خوب آکادمی و فدراسیون در راستای پیشرفت فوتبال پایه ایران ادامه یابد و برنامه ها را باید اجرا کنیم. البته در بخش بانوان مشکلاتی داریم اما در فضای فعلی فوتبال بانوان می توانند حضور ویژه ای داشته باشند و امیدواریم که سرمایه گذاری در بخش مدارس فوتبال هم ابه خوبی نجام شود و مدارسی بیشتری نیز  بتوانند در بخش فوتبال بانوان فعالیت کنند.

دبیرکل فدراسیون با اشاره به حضور بلاتر در فستیوال فوتبال پایه در آبانماه گفت: رئیس فیفا آنقدر از شکوفایی کودکان نونهال فوتبالیست به وجد آمده بود که در اواسط فستیوال به میان بچه ها و مربیان رفت و شور و شعف را دید و خود بلاتر شخصا به سمت آنان رفت و اتفاقا دوست داشت از نزدیک با بازیکنان و مربیان صحبت کند.

کد خبر 2219688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha