۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۰۳

مجموعه شعری درباره پاشنه عاشق چاپ شد

مجموعه شعری درباره پاشنه عاشق چاپ شد

مجموعه شعر «عاشیل» سروده هدا کجوری به تازگی توسط نشر داستان منتشر شده است که مفهوم کلی آن تلفیقی از عاشق و آشیل، قهرمان اسطوره‌ای ادبیات یونان است.

هدا کجوری شاعر در این باره به خبرنگار مهر گفت: اشعار مجموعه شعر «عاشیل» بر مبنای تصاویر ادبی است. دلیل این موضوع، این است که به فعالیت نقاشی هم مشغول هستم و اشعاری که سروده‌ام، به نوعی تصویر هم هستند.

وی افزود: عنوان کتاب یعنی «عاشیل»، تلفیقی از کلمه‌های عاشق و آشیل اسطوره یونانی است که همان‌طور که می‌دانیم، پهلوانی نامیرا بود که تنها نقطه ضعفش، پاشنه‌اش بود. نام کتاب از شعری با نام «عاشیل» گرفته شده است و منظور کلی شعر این است که ما از پاشنه‌هایمان یعنی نقطه ضعفمان، عاشق شدیم. به علاوه اشعار کتاب، تلمیحاتی دارند که آن‌ها را در پی‌نوشت توضیح داده‌ام.

این شاعر در ادامه گفت: متناسب با همین موضوع، اشعار کتاب به دو بخش عاشقانه و اجتماعی تقسیم می‌شوند. در انتهای کتاب هم شعرهای بسیاری کوتاهی آمده است که با عنوان «کوتاهی‌ها» حالت طرح‌واره دارند.

کجوری افزود: این اولین کتاب شعری است که از میان اشعارم منتشر می‌کنم و شعرهای سال 82 تا 92 را شامل می‌شود که در مجموع تعدادشان 110 شعر است. این شعرها که همگی سپید هستند، فرم روایی دارند و به قول معروف، همه‌فهم‌اند و می‌توان گفت که در حالت کلی، نکته پیچیده‌ای ندارند اما همان‌طور که اشاره کردم تلمیحاتی دارند که در پی‌نوشت کتاب به‌ آ‌ن‌ها اشاره کرده‌ام.

کد خبر 2220397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha