۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷

سرهنگ رسولی خبر داد:

کاهش 25 درصدي تصادفات فوتي درايلام

کاهش 25 درصدي تصادفات فوتي درايلام

ایلام - خبرگزاری مهر: رئيس پليس راهنمايي ورانندگي استان ايلام از کاهش 25 درصدي تصادفات فوتي در معابر درون شهري استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد رسولي ظهر شنبه در جمع خبرنگاران دراين باره گفت: برابر آمار پزشکي قانوني استان در ده ماهه سال جاري و در مقايسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 25 درصدي تصادفات فوتي درسطح معابر درون شهري بوديم.

اين مسئول انتظامي تصریح کرد:پليس راهنمايي ورانندگي با تعاملي که مردم قانونمدار استان داشته دراين راستا نقشي مهم ايفا کرده ولي مي توا ن با تلاش بيشتر اين آمارها را بازهم کاهش داد.

وي درادامه با اشاره به تعامل خوب مردم با پليس ورعايت قوانين ومقررات راهنمايي و رانندگي از سوي آنها،گفت: رعايت قوانين ومقررات راهنمايي ورانندگي باعث ايجاد يک نظم ترافيکي در سطح شهر شده وخود به نوعي باعث کاهش تصادفات مي شود.

رئيس پليس راهنمايي ورانندگي استان ايلام با هشدار به رانندگاني که با عدم رعايت قوانين ومقررات رانندگي موجب نارضايتي مردم مي شوند،گفت پليس با اين گونه رانندگان باقاطعيت برخورد مي کند.

وي  گفت: اميد است در سايه مشارکت مردم با پليس شهري ايمن داشته باشيم.

استفاده از کلاه ايمني نيازمند فرهنگ سازي درسطح جامعه است

وی گفت: استفاده از کلاه ايمني توسط موتورسواران را نيازمند فرهنگ سازي دربين جامعه دانست.

این مسئول در اين باره گفت: تحقيقات اخير نشان داده که اکثر تصادفات رانندگي با موتورسيکلت وپس از برخورد سربازمين باعث تلفات جاني واز بين رفتن راکب موتورسيکلت شده است.

وي درادامه با اشاره به برنامه هاي پليس ايلام به منظور فرهنگ سازي درراستاي استفاده از کلاه ايمني گفت:درسال جاري به 450 نفزاز راکبان موتورسيکلت هاي قانونمند کلاه ايمني رايگان داده شده است.

اين مسئول انتظامي تصریح کرد: پليس مصمم است با ارائه آموزش هاي خود از طريق رسانه هاي ديداري وشنيداري فرهنگ استفاده از کلاه ايمني را درسطح جامعه گسترش دهد.

رسولی با تاکيد بر اينکه رعايت قوانين ومقررات راهنمايي ورانندگي ضامن سلامتي افراد جامعه است،اظهار داشت:قوانين ومقررات درقانون اساسي طوري وضع شده اند که درآن ها سلامتي افراد جامعه دراولويت قرار دارد.

وی با هشدار به موتروسيکلت سواراني که بدون کلاه ايمني درسطح شهر تردد مي کنند، گفت: پليس درصورت مشاهده اين گونه افراد با آنان به شدت برخورد مي کند.

رفتارهاي قانونمند ترافيکي اصلي ترين مولفه کاهش تصادفات است

وی رفتار هاي قانونمند ترافيكي را اصلي ترين مولفه در كاهش حوادث رانندگي برشمرد.

سرهنگ رسولی گفت: اگر چه مقررات راهنمايي و رانندگي وسيع و گسترده است اما بسياري از تصادفات قابل پيشگيري هستند و حتي اگر نتوان از آنها پيشگيري کرد مي توان از ميزان جراحات ناشي از آنها کاست.

وي در ادامه به بحث انضباط ترافيكي كه مهمترين وظيفه پليس راهور مي باشد اشاره کرد وگفت: در اين حوزه پليس بايد كار خود را به نحو مطلوب انجام دهد تا روان سازي ترافيكي به خوبي شكل گرفته و هيچ گره ترافيكي وجود نداشته باشد و مردم بتوانند به راحتي به امورات روزه مره خود رسيدگي كنند.

وی تصريح کرد:پ ليس راهنمايي و رانندگي مي تواند با برنامه ريزي مدون و تدوين الگوهاي راهبردي و استفاده از طرفيت سازمان هاي فرهنگي چون صدا و سيما،در جهت نهادينه شدن هر چه بهترفرهنگ ترافيك در سطح جامعه گام بردارد.

رئيس پلسي راهنمايي وراننگي استان ايلام گفت: ماموران پليس راهنمايي ورانندگي بصورت اکيپ هاي محسوس ونامحسوس بر نظم وانضباط ترافيکي شهر نظارت مي کنند.

وي ابراز اميدواري کرد تا درسايه مشارکت مردم با پليس ورعايت قوانين راهنمايي ورانندگي شهري ايمن وبدون تصادفات رانندگي داشته باشيم.

رعايت اصول رانندگي درشهر مانع ايجاد ترافيک مي شود

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت: وظيفه هر شهروندي اين است كه با رعايت كليه مقررات و قوانين و حركت بر طبق اصول كمترين تاثير منفي را در ترافيك داشته باشد.

سرهنگ محمد رسولي  اظهار داشت: رانندگي در شهر و جاده تفاوت هايي با هم دارد گرچه اصول اوليه جا و مكان خاصي ندارد، اما نكاتي است كه در هر جايي ظرافت خاص خود را دارد و مي بايست به آن توجه كرد.

وي گفت: شايد يك خودرو در مقايسه با كل مساحت شهر جاي كمي اشغال كند، اما همين يك خودرو وقتي در ترافيك به خصوص در يك ترافيك سنگين قرار گرفت نحوه حركت آن در جريان خودروهاي عبوري تاثيري بسزايي دارد.

اين  مسئول با اشاره به اينكه در يك شهر با هزاران خودروي و هزاران راننده و هزاران نوع روش متفاوت رانندگي روبرو هستيم ،خاطرنشان کرد: نمي توان به بهانه سهيم بودن در معابر حق ديگران را پايمال کرد، بلكه مي بايست اين را در نظر داشت كه ديگران هم از امكانات اجتماع و از ان جمله راههاي شهري سهم دارند.

سرهنگ رسولي درادامه تصريح کرد: بايد مراقب خلوتي برخي از معابر باشيم و بدانيم كه هر لحظه ممكن است مانعي در جلوي ما قرار گيرد پس سرعت اتومبيل را در محدوده مجاز حفظ كنيم وعوامل محدود كننده سرعت را در نظر داشته باشيم.

وي در پايان گفت: ميدان ديد،تراكم خودروها، عرض گذرگاه، ميزان روشنايي،ترمز خودرو، وضعيت لاستيك ها و غيره عواملي هستند كه ما بايد بر اساس آنها سرعت مطمئنه را در نظر بگيريم و از سرعت مجاز تجاوز نكنيم.

 

 

کد خبر 2221065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha