۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸

استاندار همدان خبر داد:

حقوق و معوقات پرسنل پتروشيمي هگمتانه پرداخت می شود

حقوق و معوقات پرسنل پتروشيمي هگمتانه پرداخت می شود

همدان – خبرگزاری مهر: استاندار همدان از واریز پنج ميليارد تومان از سوي شرکت ملي صنايع پتروشيمي و پنج ميليارد تومان از سوي سرمايه گذار، به حساب پتروشيمي هگمتانه براي پرداخت حقوق و معوقات پرسنل این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر نيکبخت صبح سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت پتروشیمی هگمتانه همچنین از افزايش 40 ميليارد توماني سرمايه راه اندازي پتروشيمي هگمتانه و باز شدن قفل تسهيلات بانکي پروژه GTL نهاوند خبر داد.

نیکبخت با اشاره به اینکه در دومين جلسه با معاون وزير نفت در امور پتروشيمي و مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي، مصوبات جلسه قبل درباره پتروشيمي هاي استان پيگيري شد، از همراهي معاون وزير نفت در امور پتروشيمي تقدیر کرد و ادامه داد: در اين جلسه با افزايش سرمايه راه اندازي پتروشيمي هگمتانه به ميزان 40 ميليارد تومان موافقت شد تا در راه اندازي اين پروژه تسريع شود.

نيکبخت اظهار داشت: پيش بيني مي شود با راه اندازي پتروشيمي هگمتانه واردات پودر و گرانول PVC  گريد پزشکي به داخل کشور متوقف شود و علاوه بر اين با بهره‌برداري از اين مجتمع، ايران به جمع صادرکنندگان يکي از کمياب ترين محصولات پتروشيمي جهان مي‌پيوندد.

 وي عنوان کرد: اين کارخانه توانايي توليد سالانه 50 هزار تن مواد اوليه ساخت وسايل پزشکي از جمله کيسه خون،‌ سرم و سرنگ را دارد به طوريکه مصرف سالانه کشور بين 25 تا 30 هزار تن است که با راه‌اندازي اين کارخانه نه تنها در داخل کشور از واردات بي نياز مي‌شويم بلکه صادرات نیز انجام خواهد شد.

استاندار همدان عنوان کرد: راه‌اندازي پتروشيمي هگمتانه با سرمايه‌گذاري 110 ميليارد توماني براي 330 نفر اشتغالزايي مستقيم به همراه دارد.

نيکبخت همچنين از پيگيري حل مشکل طرح GTL نهاوند ( تبديل گاز به بنزين) خبر داد و گفت: در ارتباط با اين طرح جلسه اي با مدير عامل بانک ملي کشور داشتم که قرار ش  با حل مشکل تسهيلات آن، فعاليت اجرايي اين پروژه دوباره، آغاز شود.

وي اضافه کرد: پروژه  GTL نهاوند، پالايشگاه نفت و گاز مطابق با استاندارد روز دنيا است و توليد آب مقطر و واکس خوراکي که براي نگهداري ميوه‌ها استفاده مي‌شود، از فرآورده‌هاي توليدي اين طرح است.

استاندار اعلام کرد: اين پروژه اولين طرح در کشور است و در حال حاضر اقدامات لازم براي تسريع در کار انجام شده است.

کد خبر 2223281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha