۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۴۹

طالب‌زاده در گفتگو با مهر:

«چ» فراتر از انتظار بود/ علاقمندم «شیار 143» را ببینم

«چ» فراتر از انتظار بود/ علاقمندم «شیار 143» را ببینم

نادر طالب‌زاده ضمن ابراز رضایت از فیلم «چ» به کارگردانی حاتمی‌کیا اعلام کرد که انتظار بیشتری از آثار جشنواره فیلم فجر داشته است.

نادر طالب‌زاده، کارگردان و مجری برنامه «راز» و منتقد سینمایی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر امسال دیده و نظرش در مورد این فیلم‌ها گفت: بیشترین علاقه خود را نثار فیلم «چ» اثر کارگردان خوبمان ابراهیم حاتمی‌کیا می‌کنم و همه جا می‌گویم که فیلمش را بسیار دوست داشتم.

وی افزود: فیلم «چ» هم از لحاظ ساختاری و هم از لحاظ مفهومی بسیار مورد قبول بود و به نظرم جشنواره امسال را تحت شعاع خود قرار داده است.

طالب‌زاده با ذکر این جمله که فیلم «همه چیز برای فروش» اثر امیرحسین ثقفی را نیز دیده‌است، بیان کرد: این فیلم را دیدم و معتقدم که ثقفی بسیار آینده‌دار است و فیلمش از لحاظ تکنیکی و ساختار خوب بود ولی مفهومی مشکل داشت.

این فعال فرهنگی در مورد کیفیت این دوره از جشنواره فیلم فجر توضیح داد: متاسفانه به طور کلی امسال فیلم‌ها آنچنان که باید و شاید مورد قبول من نیست و به نظرم انتظار بیشتری از جشنواره فیلم فجر می‌رفت.

وی در پایان از علاقه شدیدش برای دیدن فیلم «شیار 143» خبر داد و گفت: متاسفانه این فیلم را ندیدم ولی با تعاریفی که از آن شنیدم به دنبال این هستم که این فیلم را نیز ببینم.

«چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و محصول سال ۱۳۹۱ در جشنواره فجر سی و دوم به نمایش درآمد. این فیلم داستان ۲ روز از زندگی مصطفی چمران را در پاوه به تصویر می‌کشد.

«همه چیز برای فروش» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی امیر ثقفی ساخته سال ۱۳۹۱ است. داستان این فیلم مرد جوان کارگری که سرپرستی خانواده‌اش را برعهده دارد و تلاش می‌کند تا برای برادر سرباز کوچکترش در همان کارگاهی که خودش کار می‌کند شغلی دست و پا کند، روایت می‌کند.

«شیار 143» توسط ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی تهیه شده است و بازیگرانی چون مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یداله شادمانی، زهرا مرادی، سامان صفاری، محیا دهقانی... در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم درباره خانواده‌ای است که به نوعی درگیر مساله جنگ بین عراق و ایران می‌شود. نرگس آبیار کارگردان این اثر سعی دارد در «شیار 143» به نقش زنان در دفاع مقدس بپردازد.

مریلا زارعی در این فیلم نقش الفت مادر رزمنده‌ای را بازی می‌کند که پس از حضور در جبهه مفقودالاثر می‌شود. انتظار این مادر برای برگشت فرزندش لحظاتی دراماتیک در این فیلم رقم می‌زند.

کد خبر 2231564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha